וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים בהלם: האם התגלה לפטופ מימי יוון העתיקה?

אילן גלר

8.2.2016 / 10:49

אמ;לק: התשובה היא כמובן לא - אבל זה לא מפריע לאלפי גולשים בכל העולם להפיץ את תמונת הפסל היווני הזה כהוכחה למסע בזמן או שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בעת העתיקה

יוטיוב

האם חכמי יוון העתיקה הצליחו להגיע לתגליות פורצות דרך בתחומי המדע - בעקבות שימוש במחשב לפטופ שהגיע אליהם מהעתיד? זו התיאוריה שבה מחזיקים חובבי הקונספירציות, וכעת נמצאה להם "הוכחה" משכנעת (לדעתם, כן?) - פסל משנת 100 לפני הספירה, בו נראית לכאורה אישה המושיטה את ידה לעבר מחשב נייד המוגש לה על ידי משרתת.

"אני לא אומר שמדובר במחשב לפטופ עתיק", מסביר היוטיובר StillSpeakingOut את התיאוריה הקונספרטיבית, "אבל כשאני מסתכל על הפסל אני לא יכול שלא לחשוב על האורקל של דלפי, שלפי הידוע לנו אפשרה לכוהנים לדבר עם האלים על מנת להשיג ידע מתקדם מסוגים שונים". כך, לפי התיאוריה, שמו היוונים את ידיהם על המצאות ששאר העולם ייהנה מהן רק אלפי שנים לאחר מכן.

כנראה שלא תתפלאו לשמוע כי היסטוריונים וחוקרים שבדקו את הפסל, לא ממש מקבלים את הסבר המסע בזמן. לדעתם, הלפטופ העתידי איננו אלא לוח רך, שבו השתמשו היוונים כדי לכתוב. כלי דומה מופיע על גבי כדים ויצירות נוספות מאותה תקופה, וגם אם הוא מזכיר במידת מה את הלפטופים או הטאבלטים של ימינו, בהחלט לא מדובר במחשב מודרני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבא לי את הסוליטר שלי./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שגילינו לאחרונה שגם הטלפון הנייד בן ה-800 שנה הוא מתיחה, נראה שגם לפטופ האבן הזה מצטרף לבור הקונספירציות שכם לדבר עליהן ברשת, אבל אסור באמת להאמין להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully