וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף: סקייטבורד מרחף אמיתי מוצע למכירה. כמה הוא עולה?

אילן גלר

15.2.2016 / 9:40

הוא אמנם מסוגל לרחף רק כשש דקות ברצף, במהירות לא גבוהה במיוחד, אבל ל-ArcaBoard כבר יש מעריצים רבים שרק חיכו לרגע שהוא יהפוך למסחרי; השאלה היא, האם הם ישלמו את הסכום שדורשת החברה?

צילום מסך

לפני כחודשיים הכריזה חברת ArcaSpace על כוונתה להתחיל במכירות הסקייטבורד המרחף שלה, ה-ArcaBoard. למרות שהיו לא מעט ניסיונות עד היום להפיח חיים בכלי התחבורה הזה, אבל כל הגרסאות עד היום כללו עזרים חיצוניים ובעיקר משטחים מיוחדים. המשטח הזה הוא הראשון מסוגו בעולם שמרחף עצמאית על כל משטח, וכעת הוא גם היחיד שניתן לקנות.

מחיר המוצר הנחשק, בשלב ההזמנה המוקדמת, עמד על לא פחות מ-19,900 דולרים; סכום גבוה מאוד תמורת כלי תחבורה בעל שימושיות מוגבלת למדי. טווח התעופה המקסימלי שלו עומד על כקילומטר וחצי, או כשש דקות באוויר. אבל זה ממש לא עצר את המעריצים, שנדלקו על הסקייטבורד הזה ברגע שראו אותו.

כעת מפרסמת החברה מספר עדכונים משמחים; הראשון שבהם הוא שבעקבות שיתוף פעולה עם ספקים, שסייעו לה בהרכבת מנועים זולים ויעילים יותר, הצליחה ArcaBoard להוזיל את מחיר הסקייטבורד המרחף ב-5000 דולרים, לסכום של 14,900 דולרים בלבד. בנוסף, החברה מוכנה כעת לפרסם סרטוני וידאו אמיתיים ולא ערוכים של המכשיר בפעולה, ואכן נדמה שהוא עובד ומוכן לשיווק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ממש ברור איך שולטים בדבר הזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

חידוש נוסף בגרסה המסחרית הוא ערכת סוללות רזרבית, שאותה יוכל המשתמש לשאת עמו כאשר הוא יוצא לדרך. כך, בתום טיסה קצרה של שש דקות, ניתן יהיה להחליף סוללות ולהמשיך בריחוף. אם המחיר החדש הופך את ה-ArcaBoard לקנייה אפשרית עבורכם, עדיין ניתן להזמין אותו דרך האתר הרשמי. שימו לב כי לא ברור האם הרשויות יסכימו להגדרתו כסקייטבורד, או שמא ידרשו רישיון למטוסים קלים, או אישורים דומים, לצורך הפעלתו.

הסקייטבורד המרחף מצליח להתרומם לאוויר בזכות 36 מדחפים רבי-עוצמה, שכוחם המשולב עמד (בעת צילום סרטון ההדגמה, שהפך לוויראלי) על 272 כוחות סוס, או דחף של כ-200 קילוגרם. זה מספיק על מנת להניף אדם במשקל ממוצע למשך כשש דקות רצופות, כאמור, והשאלה הפתוחה היחידה היא כיצד פועל מנגנון הניווט או האם בכלל קיים אמצעי לשליטה בכיוון הריחוף?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבל יש לכם שש דקות לכל טעינה לנסות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully