וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב אמיתי vs הכלב הרובוטי של גוגל - מי ניצח? צפו

אילן גלר

2.3.2016 / 9:51

בפינה האדומה - הכלב פידו המבוהל, שמנסה לבלום את התקדמותו של הרובוט ההולך על ארבע; בפינה הכחולה - ספוט הכלב הרובוטי, שרק רוצה להגיע ליעדו בשלום

צילום מסך

בחברת בוסטון דיינמיקס, הנמצאת בבעלותה המלאה של גוגל, מפתחים רובוטים ענקיים למטרות צבאיות בעיקר. אחרי שראינו את מבחני ההתעללות ברובוט אטלס, בחברה ממשיכים לנסות לשכנע אותנו שהרובוטים שלהם לא באמת מפחידים כפי שהם נראים, או כפי שהם יכולים להיות אם הם יחליטו לקום עלינו.

אם צפיתם באטלס חסר הישע סופג התעללות ממפעיל, עד שהוא בקושי מצליח לעמוד, ונחרדתם אולי גם לא תהנו לצפות בסרטון הזה, שמעמת בין הרובוט "ספוט", ההולך על ארבע, לבין כלב חביב אך חשדן, בשם פידו, הנובח עליו ללא הפסקה.

הכלב אומנם מתרגש מנוכחותו של הרובוט, אך בהחלט לא מתכוון להיכנע לו; בסרטון ניתן לראות כיצד הוא רץ סביבו בלחץ מהול בהתרגשות, ומנסה למנוע מספוט להתקדם. הרובוט נשלט באופן אלחוטי על ידי מפעיל אנושי, שעומד במרחק מספר מטרים, אך זה רק מכתיב את כיוון ההליכה הכללי ולא שולט בכל ניואנס של הרובוט בעצמו.

בסרטון ניתן לראות שהכלב הרובוטי מחפש כל הזמן נתיב מילוט, שיאפשר לו לנוע בזריזות לכיוון אליו ביקש ממנו המפעיל ללכת, אך בולם את עצמו בכל פעם שפידו הכלב מופיע מולו. ספוט לא מתוכנת להתעמת עם יצורים אחרים ההולכים על ארבע, אך נראה שלפרקים הוא מגיב כמו כלב אמיתי בעל כורחו.

כלב נגד רובוכלב. צילום מסך
הגודל לא קובע./צילום מסך

כדאי לציין, עם זאת, שלא מדובר בכלב אקראי אלא בכלבו האישי של אנדי רובין, מנהלה הקודם של תכנית הרובוטיקה של גוגל ואחד היזמים הראשונים של מערכת ההפעלה אנדרואיד. פידו כנראה ראה כבר כמה רובוטים כאלה בחייו.

בבוסטון דיינמיקס אוהבים מאוד כלבים, שכן האנטומיה שלהם העניקה להם לא מעט רעיונות בפיתוח ועיצוב הרובוטים המשוכללים. דגמים כדוגמת "ספוט" הם למעשה פלטפורמות ניסיוניות שפותחו עבור הצבא האמריקני, בתקווה כי בעתיד ניתן יהיה לצוות אותם ליחידות לוחמות, על מנת שיוכלו לשאת ציוד כבד לתוך שדה הקרב.

בתחילת השנה התבשרנו שאחיו הגדול של ספוט, "ביג דוג", כבר לא יגיע לשדה הקרב לאחר שהוא התגלה כרועש מדי. למרות שהוא עמד בכל האתגרים שהוצבו בפניו, במהלך שבע שנות הפיתוח: נשיאת 180 קילוגרמים של ציוד, זריזות בכל תנאי השטח ועמידות לפגיעות. הפרויקט המפורסם בוטל כי החיילים לא עמדו ברעש הרב שהרובוט עשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully