וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כל הבאזז, הסתכלנו מתחת למכסה המנוע של אייפון SE

שי מזרחי

14.4.2016 / 5:20

שבוע עם המכשיר הספיק לנו כדי להבין שאפל לא ממש הביאה בשורה למשתמשים. המסך הקטן כבר לא מתאים לכל השימושים והסוללה החלשה נגמרת מהר מדי. יש לו את היתרונות שלו, אבל החסרונות בולטים הרבה יותר

מערכת וואלה!

אייפון SE החדש, שהושק לפני כשלושה שבועות, נמכר כבר בישראל ברשת iShare וב-21 לחודש הוא צפוי לנחות גם ברשת חנויות iDigital. אחרי שקראנו לא מעט דעות וביקורות עליו בעולם, וראינו לא מעט מבחני התעללות, החלטנו לקחת אותו לבדיקה זריזה מתחת למכסה.

אייפון SE מגיע עם מעטפת כמעט זהה לאייפון 5S עם הבדל אחד קטן - הצבע ורוד-זהוב התווסף לאפשרויות הבחירה של הרוכשים יחד עם כיתוב קטן מאחור,"SE", שלרגע לא נחשוב שקנינו מכשיר ישן. השדרוג המרכזי שזכה לו ה-SE בהשוואה ל-5S הוא בחומרת המכשיר שיישרה קו בכמה נושאים עם אייפון 6S, הדגם העדכני ביותר של החברה.

ל-SE מסך 4 אינץ', ולדעת רבים זה גודל המסך האידיאלי לשימוש ואחיזה נוחים. צפיפות הפיקסלים זהה לדגם ה-6S. המכשיר עטוף במסגרת אלומיניום ובלבו מעבד A9 המספק ביצועים משודרגים. יש לו 2 גיגה RAM של זיכרון, מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל, פוקוס פיקסל ומעבד אותות שמאפשר פיצ'רים כמו פנורמה איכותית, וידאו משופר, הילוך איטי, קפיצות זמן ועוד, בנוסף לאיכות צילום גבוהה גם בתנאי תאורה פחות אידיאליים. המכשיר תומך בווידאו 4K וגלישה במהירויות גבוהות.

אייפון SE שי מזרחי. וואלה TECH, מערכת וואלה!
הוסיפו את הכיתוב "SE" כדי שלרגע לא תחשבו שאתם קונים דגם ישן./מערכת וואלה!, וואלה TECH

אייפון SE מגיע עם סוללה קטנה בקיבולת של 1,642 מיליאמפר-שעה, שאמורה בכל זאת להספיק לא מעט בזכות טכנולוגית שימוש חסכונית ומסך קטן יותר, אבל מול אנדרואידים גדולים יותר נראה שלנפח הקטן יש משמעות ולא לטובה.

בעוד המצלמה האחורית שודרגה ל-12 מגה פיקסלים, המצלמה הקדמית לא שודרגה ומגיעה עם 1.2 מגה פיקסלים, בדומה לאייפון 5S; בהחלט חיסרון משמעותי למכשיר ולחובבי הסלפי. עם זאת, המצלמה הקדמית כן מצוידת בפלאש רטינה, ששואב אור מהתצוגה כדי להאיר את התמונה ולשפר את התוצאה הסופית.

חיישן טביעות האצבע הוא מדור 1, ולא חיישן דור 2 כמו זה ששולב באייפון 6S. למעשה ההבדל הוא עצום, מפני שחיישן דור 2 מגיב במהירות כזו, שלא מורגשת השהייה מרגע הנחת האצבע, בשונה מהדור הראשון שדורש להושיב עליו את האצבע ולהמתין כשנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחיל להיות משעמם./מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחתית המכשיר שקע הטעינה הקלאסי של אפל מסוג לייטנינג, שקע אוזניות שנשאר זהה למכשיר הקודם, למרות השמועות שאפל מתכוונת להסירו במכשיר אייפון כלשהו בעתיד הקרוב. אחד הפיצ'רים שלא שולבו, ואולי בכל זאת לא מדובר בהפסד גדול - הוא ה-3D Touch, ההופך את המסך לרגיש למגע וכך ניתן להפעיל פונקציות על ידי לחיצה בעוצמה משתנה.

המכשיר מגיע בכמה צבעים, בדומה לאייפון 6S. מחיר המכשיר זול משמעותית למחירו של ה-6S ויעמוד על כ-3,100 שקלים אצל יבואן רשמי. לאחר שימוש במכשיר של כשבוע ימים, ניתן לומר שהוא קל ונוח מאוד לנשיאה ואחיזה, אך מתקשה לשרוד בהקלדת טקסט מהירה בשתי אצבעות, והסיכוי לטעות בהקלדה גבוה משמעותית ביחס למכשירים בעלי מסך גדול יותר.

המכשיר מתאים בעיקר לאלו שהתרגלו לדגמי אייפון 5 או 5S, בעלי המסך הקטן, ולאלו המעוניינים ליהנות מחוויית השימוש באייפון מבלי לפשוט את הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully