וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה זהב אפל הרוויחה מאייפונים ממוחזרים בשנה שעברה

אילן גלר

17.4.2016 / 9:28

החברה מפעילה תכניות מחזור רבות ברחבי ארה"ב ואירופה, ולכן אין זה מפתיע שהיא טיפלה בכ-45 אלף טונות של פסולת אלקטרונית בשנה החולפת. וזה הניב לה גם לא מעט רווחים מהזהב שהיא אספה

צילום מסך

(בווידאו: הרובוט "ליאם" מפרק אייפון ב-11 שניות)

ענקית הטכנולוגיה אפל מפרסמת מדי שנה את "דוח המחויבות הסביבתית" שלה, המפרט את המאמצים המבוצעים על ידיה למען איכות הסביבה וקיימות. מתברר שהמאמצים הללו לא תורמים רק לעולם ירוק יותר, אלא גם לרווחים של אפל.

לפי הדיווחים, בכל מכשיר אייפון יש כ-0.034 גרמים של זהב ומהדוח של אפל עולה כי במהלך השנה נאספו מכל האייפונים שמוחזרו כ-999 קילוגרמים בשווי של כ-40 מיליון דולרים. עוד נאספו 2,999 קילוגרמים של כסף וגם 10,478,437 קילוגרמים (10,478 טונות) של פלדה.

לפי הדוח, בשנה החולפת כ-45 אלף טונות של פסולת אלקטרונית זכו לטיפול ושימוש חוזר, במקום שימצאו את דרכם למזבלה. הכמויות המדהימות הללו הם תוצאה ישירה של ריבוי תכניות המחזור אותן מפעילה אפל במדינות השונות בהן היא משווקת את מוצריה באופן ישיר. בין השאר, עורכת החברה אירועים מקומיים לאיסוף מוצרים ישנים, תכניות טרייד-אין אפקטיביות, ופחי מחזור לגאדג'טים (לאו דווקא רק אלו המיוצרים על ידי אפל עצמה) בחנויות הרשמיות שלה.

במסיבת העיתונאים האחרונה שלה, בה נחשף מכשיר האייפון SE החדש, הציגה אפל גם מערכת רובוטית בשם "ליאם", המסוגלת לפרק מכשירי אייפון ישנים לחלקיהם הבסיסיים במהירות גבוהה במיוחד, ולמעשה להפשיט אייפון שלם תוך 11 שניות בלבד. חידוש זה הביא לעלייה משמעותית ביכולת המחזור של החברה, כך שהמספרים בשנה הבאה - כולל שורת הרווח - יהיו כנראה מרשימים אף יותר.

זהב. ShutterStock
כ-999 קילוגרמים בשווי של כ-40 מיליון דולרים בשנה אחת./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully