וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל חושפת סוף סוף מה אורך החיים של אייפון

אילן גלר

17.4.2016 / 9:40

לא ברור בדיוק האם מדובר בפרק הזמן שאפל מתכננת שהם יפעלו כמו שצריך, או שמדובר בהעדפות המשתמשים לפי סקרים, אבל באתר החברה מציינים בבירור שאחרי שלוש שנים הרוב נפרדים מהמכשיר שלהם

מערכת וואלה!

(בווידאו: הצצנו לתוך אייפון SE החדש)

אפל העלתה לאחרונה מדור חדש לאתר הרשמי שלה, העוסק באספקטים הסביבתיים של מוצריה. בין שלל הפרטים המופיעים במדור, הנוגע גם למאמצי החברה בכל הנוגע למחזור, ייצור נקי והימנעות משימוש במתכות מסוכנות, מופיע גם הפרט המסקרן הבא - ההערכות הרשמיות של אפל הן כי זמן השימוש במכשיר אייפון, על ידי המשתמש הראשון שיקנה אותו, יעמוד על שלוש שנים. או במילים אחרות: תוחלת החיים של אייפון ממוצע, מהרגע שהוא מופעל לראשונה, היא שלוש שנים.

גם השעונים החכמים של אפל צפויים לסיים חייהם, או לפחות לא לתפקד יותר בצורה משביעת רצון, אחרי שלוש שנים, בעוד שמחשבי החברה והסטרימרים שלה (Apple TV) ישרדו מעט יותר בבתי הלקוחות ויוחלפו, לפי נתוני החברה, לאחר ארבע שנים. לא ברור אם נתונים אלו מתייחסים לאורך החיים המתוכנן של המוצרים הללו, או אופי השימוש בהם בפועל לפי סקרים או בדיקות שאפל עורכת בקרב קהל לקוחותיה.

כמובן שמכשירי אייפון מסוגלים לפעול יותר משלוש שנים - ואפל מוסיפה לעדכן את מערכת ההפעלה שלהם זמן ארוך יותר (מערכת ההפעלה iOS 9 עדיין תומכת ב-iPhone 4S, שהגיע לחנויות לפני כמעט חמש שנים). כוונת החברה היא כי רוב הרוכשים יעדיפו להחליף את המכשיר שלהם לאחר שלוש שנות שימוש, בהנחה שהם מסוגלים להרשות לעצמם את השדרוג כמובן.

זה לא סוד שמוצרים אלקטרוניים רבים, ובראשם סמארטפונים, לא נועדו לתפקד בצורה מקסימלית לאורך שנים רבות. דגמים חדשים יוצאים לשוק על ידי רוב היצרניות מדי שנה (ולעתים קרובות כמה פעמים בשנה) ולכן האינטרס הברור של השחקניות בשוק הוא לעודד את המשתמשים להחליף את הנייד שלהם לעתים קרובות.

אפליקציות אייפון. ShutterStock
מהניסיון שלנו, שלוש שנים זה כבר הרבה לאייפון./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully