וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירל פאוור: 12 האקריות שאתם צריכים להכיר

10.5.2016 / 7:34

אמנם עולם ההאקינג נשלט על ידי גברים, אבל זה לא אומר שאין גם האקריות מפורסמות ששווה להכיר. חלקן באו מעולם המחשבים וחלקן היו דוגמניות פלייבוי או מלכות יופי לפני שהן החליטו להשתמש במקלדת ככלי נשק

מערכת וואלה!

למרות ההבדלים הרבים בין שני התחומים, טכנולוגיה ופשע חולקים מאפיין בולט - שני התחומים נוטים להיתפס כנחלות גבריות, ובתוך עולם הטכנולוגיה האוכלוסייה שסובלת אולי יותר מכל מהטיה מגדרית הם ההאקרים. אבל כמו בתחומים רבים אחרים, מדובר יותר מכל בהבניות תרבותיות, כפי שמוכיחות היטב 12 הנשים שהותירו את חותמן על עולם ההאקינג, משני צדי המתרס של החוק.

שיאו טיאן

ההאקרית הסינית היא בין ההאקריות המוכרות בעולם ואחראית להקמת קבוצת ההאקריות הנשית "China Girl Security Team". טיאן הקימה את הקבוצה לאחר שהרגישה צורך להקים מרחב נשי בתחום ההאקינג, הנשלט על ידי גברים. הקבוצה בהובלתה מקושרת היום לקולקטיבים גדולים של האקרים בעולם, ונחשבת לאחת מקבוצות ההאקינג הסיניות המשמעותיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גירל פאוור./מערכת וואלה!, צילום מסך

לארה עבדאלט

מלכת היופי לשעבר מירדן, שאף קטפה את המקום השני בתחרות מיס עולם הערבייה בשנת 2011, הפכה להאקרית לאחר שדאעש הצית למוות חייל ירדני בכלוב לפני כשנה.

עבדאלט הצטרפה לשורות קבוצת GhostSec המשתפת פעולה עם ארגוני המודיעין הגדולים בעולם, ומשמשת אחת מ-12 האקרים מארה"ב ומאירופה, שהורידו עד היום יותר מ-50 אלף חשבונות טוויטר, יותר ממאה אתרים וכאלף סרטוני יוטיוב המקושרים לדאעש, כחלק מהניסיון לבלום את מאמצי הגיוס המקוונים של ארגון הטרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצח החייל הירדני שבר אותה./מערכת וואלה!, צילום מסך

אדיאנה קוק

אדיאנה קוק, לשעבר דוגמנית פלייבוי, ידועה כהאקרית בעלת קוד מוסרי. היא נכנסה לתחום לאחר שגילתה אתר בלתי מורשה, שניסה להרוויח כסף ממכירת תמונות עירום שלה ללא רשותה, והחליטה ללמוד לפרוץ מרחוק לשרתי חשבון האתר ולהסיר את התוכן בעצמה.

אנה צ'פמן

ההאקרית הרוסייה אנה צ'פמן הפכה למפורסמת כשנעצרה בשנת 2010 בניו יורק על ידי ה-FBI, יחד עם תשעה אנשים נוספים, באשמת ריגול עבור סוכנות המודיעין הרוסית. היא גורשה לרוסיה ואיבדה את אזרחותה האמריקנית, בעוד תמונותיה הפכו ויראליות, כמו גם הצעת הנישואין המקוונת שלה בהמשך לאדוורד סנואודן, מדליף ויקיליקס, בשנת 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי ההאקרית המפורסמת בעולם./מערכת וואלה!, צילום מסך

קריסטינה סווצ'ינסקיה

האקרית רוסית נודעת נוספת, ומי שקטפה יותר מפעם אחת את התואר "ההאקרית הסקסית בעולם", היא כריסטינה סווצ'ינסקאייה. היא נודעה כמי שגייסה את יכולות ההאקינג שלה למטרות חליבת כספים מקוונת וכשלמדה באוניברסיטת ניו-יורק היא הואשמה בניסיון להונות בנקים בארה"ב ובאנגליה בסכומים גדולים, וגם בשימוש בדרכונים מזויפים באמצעותם צברה לפי הטענות כ-3 מיליון דולרים תוך חודשים ספורים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

ג'וד מילהון

האישה שמאחורי קבוצת ההאקינג Cypherpunks, ג'וד מילהון, נודעה בכינוי סיינט ג'וד, והחלה את דרכה בעולם התכנות בשנת 1967. מאז היא לקחה חלק בפעילות הארגון Computer Professionals for Social Responsibility, כתבה ופרסמה שורת ספרים ומאמרים בתחום התכנות וההאקינג, עד שנפטרה בשנת 2003 ממחלת הסרטן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת המעצר של מילהון בתקופת המחאה החברתית שלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

נטשה גרגורי

גרגורי התפרסמה בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת, כשהקימה אתר לוח מודעות עבור מתכנתים והאקרים חובבים. היא החלה את דרכה בתחום עשור קודם לכן ובהמשך אותו עשור הקימה את ארגון antichildporn.org שסייע לה להילחם נגד פורנוגרפיית קטינים ברשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נלחמה בפורנוגרפיית ילדים./מערכת וואלה!, צילום מסך

סוזן הדלי

הדלי החלה את דרכה בעולם התכנות וההאקינג בשנות השבעים, ונודעה בין היתר בכינוי "Susy Thunder". היא הייתה בין החברים הראשונים בקבוצת Cyberpunks המיתולוגית ולימים הקימה את קבוצת ה-Roscoe Gang, עד שפרשה רשמית מהתחום לטובת קריירה כשחקנית פוקר מקצועית בלאס-וגאס ובהמשך כפקידה בכירה בעיריית קליפורניה סיטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביאה את הרעם./מערכת וואלה!, צילום מסך

יינג קרקר

קרקר משנגחאי נחשבת להאקרית מומחית בתוכנה, והיא מציעה ללמד מכישוריה ברשת - מיכולות האקינג בסיסיות, כמו שינוי כתובת IP, ועד לקורסים מתקדמים יותר, כמו פיצוח תוכנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים ללמוד פריצה לאתרים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

קים וואנוואק

ההאקרית ילידת בלגיה ידועה בכינוי "גיגהבייט" והיא מרגישה בנוח בצד הפחות חוקי של עולם ההאקינג. גיגהבייט אחראית, לפי הטענות, ליצירתם של וירוסים מרושעים כמו Coconut-A, Sahay-A ו-Sharp-A, שלא מנסים לגנוב את המידע שלכם אלא פשוט להכחיד אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה הכובע השחור?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ואנה רוטקוסקה

וג'ואנה רוטקוסקה מפולין היא דווקא האקרית מהצד החוקי של המתרס ומתמחה בפיתוח כלים נגד האקרים בעיתיים. ג'ואנה היא הבעלים של חברת האבטחה Invisible Things Labs ומתארת את עצמה כקצינת אבטחה של מערכות הפעלה. היא התפרסמה כשהדגימה את חולשותיה של ווינדוס ויסטה, בכנס DefCon 2006.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשתה צרות למיקרוסופט./מערכת וואלה!, צילום מסך

רייבן אדלר

האישה הראשונה שהציגה במסגרת ועידת ההאקרים DefCon, רייבן אדלר, התמחתה בפיתוח מערכות לאיתור ניסיונות פריצה והגנה על מסדי נתונים רגישים, בין היתר עבור סוכנות ממשלתיות גדולות. כיום היא משמשת יועצת בכירה לחברות, וממשיכה להרצות ולפרסם במגזינים של תעשיית האבטחה והטק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום היא יועצת בכירה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully