וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: זה מה שעלול לקרות לכם אם תתעסקו בטלפון בזמן נהיגה

8.6.2016 / 8:55

סרטון חדש המתעד תאונה של נערה שדיברה בטלפון בנהיגה, בצירוף מחקר חדש שפורסם בארצות הברית, העלו פעם נוספת את הנשוא על סדר היום. וגם: מהי התקופה המסוכנת ביותר לנהיגה?

AAA

כולם יודעים את סכנות הנהיגה בזמן התעסקות עם הטלפון הנייד, אך בימים האחרונים הנושא עלה מחדש לסדר היום בעולם, לאחר שפורסמו מחקר חדש וסרטון המתעד תאונה חדשה שפחות או יותר הולכים יד ביד. נתחיל עם התאונה, כפי שתראו בוידאו שלמעלה: נערה מאבדת לגמרי שליטה על הרכב בזמן שהיא מדברת אל תוך הסמארטפון שלה, ולמזלה לא נפגעת באופן חמור.

וכעת, למחקר החדש שנערך על ידי אחד הגופים החשובים בוושינגטון, שקובע כי כמעט 60 אחוז מכלל תאונות הדרכים של בני נוער בארצות הברית נגרמות בשל "הסחות דעת" מאחורי ההגה. כמו כן, נטען כי מספר התאונות בארצות הברית גדל משמעותית בחודשי הקיץ, משום שיותר מכוניות עולות על הכביש. התקופה המסוכנת ביותר? סוף מאי עד השבוע השני של אוגוסט. בחמש השנים שנבדקו במחקר, נרשמו למעלה מ-5,000 מקרי מוות בתקופה הנ"ל, שתוארה כ"מאה הימים הקטלניים".

מדברת בנייד בזמן נהיגה. צילום מסך
12 אחוז מסך התאונות נגרמו בשל הסחת דעת שמקורה בטלפון. הנה עוד אחת/צילום מסך

2,200 סרטונים צולמו בין 2007 ו-2012 ותיעדו את התנהלות הנהגים הצעירים בארצות הברית, והתוצאות אולי לא יפתיעו אתכם, אך בהחלט יגרמו לכם לחשוש: 15 אחוז מסך התאונות נגרמו משום שדעתו של הנהג הוסחה בזמן שדיבר עם נוסע אחר במכונית; 12 אחוז מסך התאונות נגרמו בשל הסחת דעת שמקורה בטלפון; ו-11 אחוז מסך התאונות נגרמו מהסחת דעת אחרת שמקורה בפונקציה אחרת של המכונית (רדיו, מכשיר ניווט לוויוני וכן הלאה).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully