וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה טריקים שאתם חייבים להכיר בווטסאפ

6.6.2016 / 7:08

אין יותר מדי פיצ'רים מיותרים באפליקציית המסרים הפופולרית אבל יש כמה אופציות, לא מוכרות במיוחד, שעשויות לשדרג את חייכם. מחיווי קריאה ספציפי בקבוצה ועד עיצוב טקסט - אלא הדברים שאתם חייבים להכיר

צילום מסך

אפליקציית המסרים הפופולרית, מבית פייסבוק, משמשת מאות מיליוני משתמשים מדי יום בכל העולם, אבל רובנו משתמשים רק בפונקציות הבסיסיות ביותר - וזה גם כנראה כוחו של השירות, שלא מחייב הכרה מעמיקה של האפליקציה כדי ליהנות ממנו ולהפיק ממנו ערך.

אבל מי שחורש כל היום על האפליקציה בטח יודע שיש גם כמה טריקים וטיפים שיכולים להפוך את השימוש בה להרבה יותר נוח ומהנה.

מי בקבוצה קרא או צפה במה ששלחתם?

רוב משתמשי ווטסאפ חברים גם בקבוצות שונות, מהקבוצה המשפחתית המצומצמת והקבוצה של העבודה והחברים ועד לקבוצות המוניות. כשאתם כותבים הודעה, מפרסמים תמונה או מעלים סרטון בקבוצה, באפליקציית המסרים הפופולרית, אין אינדיקציה מידית המראה מי מחברי הקבוצה ראה את מה שפרסמתם, אבל יש דרך מהירה ואינטואיטיבית להגיע למידע הזה בכמה קליקים.

לחצו לחיצה ארוכה על התמונה או ההודעה שפרסמתם בקבוצה. ברגע שהיא תסומן בפס תכלת יופיע בסרגל למעלה אייקון של האות i עם עיגול סביבו או תפריט נוסף המסומן בשלושה עיגולים זה מעל זה; שם תצטרכו ללחוץ על "פרטים" כדי להגיע לאותו המקום. הלחיצה תוביל אתכם לעמוד עם רשימת האנשים שראו את התרומה שלכם לקבוצה, יחד עם אינדיקציה מתי בדיוק ההודעה נקראה או נצפתה ועל ידי מי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל אחד מחברי הקבוצה - האם הוא קרא מה ששלחתם, ומתי./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטול הווי הכחול הכפול

אחד הפיצ'רים המוכרים והאהובים, אם כי לא תמיד חיוביים, בווטסאפ זה אישור הקריאה. שני סימוני ה-V הכחולים שמעידים כי הצד השני קרא את ההודעה שלכם. אם אתם מעדיפים שבן או בת הזוג לשיחה לא ייראו אינדיקציה שקראתם את התוכן, והווי הכפול לא יהפוך לכחול למרות שקראתם, כל שעליכם לעשות הוא לוותר זמנית על הזכות שלכם לווי כחול. או במילים אחרות: מה יותר חשוב לכם באותו הרגע - לדעת מי קרא מה שכתבתם או לקרוא מבלי שיידעו.

אם אתם רוצים זמנית לבטל את אישור הקריאה, כנסו לתפריט האפליקציה על ידי לחיצה על שלוש הנקודות באנדרואיד או גלגל השיניים באייפון ואז כנסו לתפריט הגדרות > חשבון > פרטיות > ושם הסירו את הסימון מסעיף "אישורי קריאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקרים רבים, עדיף לוותר על אישור הקריאה ולהרוויח קצת זמן./מערכת וואלה!, צילום מסך

שליחת הודעה לכמה אנשי קשר - ולא בקבוצה

הפיצ'ר הזה הוא המקביל הווטסאפי לשליחת הודעה קבוצתית במייל, תוך הסתרת שמות הנמענים ב-BCC. כולנו יודעים איך להקים קבוצה ולצרף אליה את כל המשתמשים הרלוונטיים, אבל יש אפשרות גם לפתוח רשימת תפוצה, בה כל אחד מהחברים יחשוב ששלחתם לו הודעה פרטית.

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לתפריט של אפליקציית המסרים (שלוש נקודות או גלגל שיניים, כן?) ושם בחרו באפשרות "רשימת תפוצה חדשה". בחלון שייפתח הזינו את רשימת החברים שתרצו לשלוח אליהם מסר זהה אך נפרד ובסוף לחצו על הווי העליון ליד המילה "צור". כעת כל הודעה שתכתבו ברשימת התפוצה תישלח לכל הרשומים בה כאילו מדובר בהודעה אישית.

טקסט מודגש, נטוי או מחוק

שיחות ווטסאפ כבר החליפו את המסרונים ממזמן, ובמקרים רבים את השיחה הקולית עצמה, אבל למרות הפופולריות של האפליקציה, קשה לעתים להבין למה התכוון הצד השני. למרבה המזל, בגרסתה האחרונה ווטסאפ מציעה אפשרויות עיצוב טקסט בסיסיות כמו הדגשה, הטיה וקו חוצה.

כדי להפוך טקסט למודגש, יש להוסיף כוכביות לפני ואחרי המילה או מחרוזת הטקסט המיועדת להדגשה: *ככה למשל*. כדי להפוך את הטקסט לנטוי, בצעו את אותה פעולה אבל עם קו תחתון, לדוגמה: _ככה_. וכדי להוסיף קו חוצה לטקסט, מה שיגרום לו להראות כמו פריט שנמחק, הוסיפו מקף מעוקל לפני ואחרי, לדוגמה: ~ככה~. אם תרצו תוכלו להשתמש בשניים או שלושה *~_סוגי הדגשה_~* בו זמנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה נראה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לקרוא מאוחר יותר

בשנה שעברה הופץ העדכון שמאפשר לסמן הודעות שנקראו כאילו אינן נקראו לצפייה מאוחרת יותר. זה לא יסיר את הווי הכחול הכפול, שאומר לצד השני שצפיתם במסר, אבל אתם תקבלו אינדיקציה שיש בשיחה הודעות שלא נקראו, כדי שלא תשכחו.

כדי לסמן שיחות ככאלו שלא נקראו (Unread), כפי שאנו מכירים מעולם המייל היטב, לחצו לחיצה ארוכה על השיחה כולה ברשימה ובתפריט בחרו באפשרות Mark as Unread המופיעה לצד האופציות ארכיון, מחיקה ושליחה במייל.

ביטול הורדה אוטומטית

למרות שסמארטפונים כיום מצוידים בעשרות גיגות לאחסון, ושירותי ענן שונים מציעים לשמור לנו את התמונות והסרטונים בחינם, רבים מאתנו מגיעים למצב בו מקום האחסון במכשיר שלנו אזל. אחת האשמות העיקריות במצב הזה היא אפליקציית ווטסאפ ובעיקר הקבוצות הרבות שמפציצות אותנו בסרטונים.

אם אתם נוהגים לעבור מדי פעם על תיקיית ההורדות של ווטסאפ ולמחוק את התוכן, תדעו שיש דרך הרבה יותר פשוטה למנוע מאפליקציית המסרים הפופולרית להוריד אוטומטית תמונות סרטונים כבדים.

כדי לבטל את אפשרות ההורדה האוטומטית של תכנים, כנסו להגדרות האפליקציה מתוך האפליקציה (שלוש הנקודות בחלק העליון משמאל באנדרואיד או גלגל השיניים למטה מימין באייפון) ושם לחצו על "שימוש בנתונים". במסך שייפתח תראו שלושה סעיפים תחת "הורדת מדיה אוטומטית": בעת שימוש באינטרנט סלולרי, כשמחובר ל-Wi-Fi ובעת נדידה.

תחת "בעת נדידה" מומלץ לסמן אף סוג מדיה כדי לא לזלול בטעות תקשורת נתונים כשאתם בחו"ל. אם תרצו להפסיק לחלוטין את הורדת התמונות והסרטונים, בשני הסעיפים הראשונים סמנו גם "אף סוג מדיה". כעת תתבקשו ללחוץ על כל סוג מדיה שתגיע אליכם בשיחה פרטית או קבוצתית ולא תורידו את כל התוכן אוטומטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתפריט לחצו על "שימוש בנתונים"./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחרו את הסעיפים הרלוונטיים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ובקשו מהאפליקציה יפה לא לגמור לכם את כל המקום בסמארטפון./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully