וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליפת באטמן אמיתית - מעניקה כוח-על למי שבתוכה

אילן גלר

9.6.2016 / 5:05

בניגוד לדגמים מסורבלים גדולים אחרים, החליפה הזו עושה שימוש בחיישנים חכמים ובטכנולוגיה שלא גורמת למשתמש להיראות כמו רובטריק ענק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
החליפה גם נראית טוב וגם חכמה./מערכת וואלה, צילום מסך

גיבור העל באטמן, לפחות בגרסת סרטי הקולנוע האחרונים, אינו מסתפק בכוח שריריו לצורך לחימה בנבלים ומשתמש בחליפה ממונעת המגבירה את כוחותיו. מתברר שחליפה שכזו היא אינה מדע בדיוני, וצוות פיתוח בקליפורניה כבר הצליח לבנות אב-טיפוס ראשוני של חליפת-כוח. התכנון הוא לפתח מוצר שישווק לארגוני ביטחון וגם לצרכים רפואיים כבר השנים הקרובות.

שני דברים מייחדים את החליפה הזו לעומת דגמים קודמים שראינו. קודם כל, היא אינה נראית כמו רובוט מגושם הרוכב על גופו של המשתמש, אלא מורכבת מחומר נושם וגמיש ומזכירה חליפת צוללנים קומפקטית. שנית, השליטה בה נעשית באמצעות מערכת של חיישני תנועה המזהה בתוך שברירי שנייה את תנועת איברי הגוף, ומספקת תמיכה נוספת רק במידה והמערכת מזהה צורך בכך.

זה אומר שהשליטה לא רק אינטואיטיבית, וכמעט לא מצריכה הכשרה, אלא גם שזמן הסוללה יוכל להיות ארוך במיוחד מאחר והשרירים האלקטרוניים מופעלים רק כשנדרשת תמיכתם, ולא בכל תנועת גוף. כך גם ניתן לשמור על גמישות ולא לנוע בגמלוניות כמו בחליפה של פנסוניק.

המפתחים מקווים שצבאות העולם ישמחו לצייד חיילים בחליפות כאלו, על מנת שיוכלו לשאת משאות כבדים בשדה הקרב. שימוש נוסף הוא בעבור אנשים הסובלים ממגבלות גופנית, ותמיכה חשמלית קלה תעזור להם לחזור לתפקוד מלא מבלי שיאלצו להסתובב עם מכשור מגושם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זוכרים את המתקן הזה מהסרט השלישי בטרילוגיית האביר האפל?/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully