וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף זה באמת קורה: סמארטפון ב-4 דולרים בלבד

אילן גלר

26.6.2016 / 9:38

חובבי הסמארטפונים בעולם חשבו שההכרזה של חברת Ringing Bells ההודית בפברואר השנה לא תהפוך למציאות בשל שורה של דיווחים מעוררי חשד, אבל נראה שכעת המכשיר הזול בעולם עומד להפוך למציאות

צילום מסך

(בסרטון: המכשיר שנשלח לכתבי טכנולוגיה והתברר כמכשיר של חברה אחרת; הפרידום 251 האמיתי נחשב רק כעת)

בחודש פברואר האחרון הכריזה חברת Ringing Bells ההודית על הסמארטפון הזול ביותר בעולם: מכשיר מבוסס אנדרואיד שמחירו יעמוד על כ-4 דולרים בלבד. עיתונאים שניסו לבדוק את אמינות ההכרזה המדהימה גילו כמה פרטים מעוררי חשד: דגם האבטיפוס של המכשיר, שנשלח לבדיקות, היה למעשה סמארטפון מתוצרת חברה אחרת, עם אייקונים שהם חיקוי למערכת ההפעלה iOS מבית אפל. בנוסף, הממשלה ההודית הכחישה לחלוטין את מעורבותה בפרויקט, למרות שב-Ringing Bells טענו כי מדבר במכשיר במימון ממשלתי.

אולם נראה כי כעת, ארבעה חודשים לאחר ההכרזה, הסמארטפון הזול ביותר בעולם כנראה באמת עומד להגיע למדפי החנויות. לעיתונאים הספקנים נשלח דגם חדש לבדיקה, שאומנם אינו מיוצר מחומרים איכותיים (יחסית) כמו קודמו, אך גם הוא מבוסס על גרסה הגיונית יותר של אנדרואיד ללא אייקונים מוזרים שנגנבו מאפל. היצרנית טוענת כי לא פחות מ-200,000 יחידות כבר מוכנות לשיווק, ושוב מתעקשת כי הממשלה ההודית - לצד עוד כמה גופים מסחריים - משתתפים בסבסוד מחירו של המכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכשיו הוא נראה הרבה פחות כמו אייפון והרבה יותר כמו אנדרואיד זול./מערכת וואלה!, צילום מסך

המפרט המלא שנחשף עתה הוא כנראה לא רלוונטי לרוב המשתמשים בישראל: מסך בגודל 4 אינץ', מעבד ארבע-ליבות איטי יחסית, גיגה אחד של זיכרון RAM ומצלמה באיכות 3.2 מגה-פיקסל. זהו מפרט חלש יותר מזה של מכשירי סמארטפון שהגיעו לשוק לפני חמש שנים ויותר.

עם זאת, במחיר של 4 דולרים ייתכן שעדיין מדובר בעסקה משתלמת עבור צרכנים שאינם זקוקים כלל ליכולות המתקדמות של מכשירי הסמארטפון, וגם מפרט בסיסי מאוד יוכל להספיק להם, כמו חקלאים הודים שמהירות החיבור שלהם לרשת הסלולרית גם ככה איטית במיוחד באזורים רבים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפרט דל במיוחד המתאים לשימושים הבסיסיים ביותר./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully