וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא: רוצים גם להתחיל לשחק פוקימון גו? כל מה שצריך לדעת

11.7.2016 / 9:29

מפלצות הכיס הפופולריות מעולם לא נעלמו מהעולם, מאז פרצו לחיינו בשנות התשעים. אחרי סדרת משחקים, סרטים וסדרה מצוירת מצליחה במיוחד השיקה נינטנדו את המשחק שסחף את העולם בשבוע האחרון. רוצים גם לתפוס את כולם? קבלו את כל מה שצריך לדעת ועוד כמה טיפים

מייקי לוי

(בסרטון: מחפשים פוקימונים גם בישראל)

אם גלשתם באינטרנט וברשתות החברתיות בימים האחרונים כנראה שנתקלתם בפוסטים, צילומי מסך או כתבות על המשחק המדובר ביותר בעולם - פוקימון גו. משחק המציאות הרבודה של נינטנדו הושק לפני פחות משבוע וכבר זוכה לשבור שיאי הורדות, זאת למרות שהוא זמין רשמית רק במדינות ספורות.

על מה כל המהומה?

פוקימון - מותג הגיימינג, שהפך גם לסדרת סרטים ותכניות טלוויזיה מצליחות - לא נעלם מהעולם מאז פרץ לחיינו בשנות התשעים. פיקאצ'ו הפך לכוכב תרבות, וכך גם רבים מחבריו המצוירים. אבל נראה שכעת המותג זוכה לפופולריות אדירה, בעיקר בשל העובדה שהטכנולוגיה עליו מבוסס המשחק החדש מתאימה בדיוק לאופי של עולם המשחק.

המשחק מבוסס על רכיב המצלמה והמיקום הפיזי שלכם (על בסיס רכיב ה-GPS) ומאפשר לכם לטייל בעולם הווירטואלי של הפוקימונים המשתלב בעולם האמיתי. לפי המיקום שלכם, המשחק שולח אתכם לחפש אחר פוקימונים במקומות היסטורים, תרבותיים ועוד, בהם תוכלו למצוא מאות זנים של פוקימונים.

המשחק זכה לפופולריות רבה במהרה ובסוף השבוע אף פורסם מקרה בו נערה, שחיפשה פוקימון בנהר בווייומינג, איתרה גופה לא וירטואלית בכלל. המשחק הושק רשמית, כאמור, רק בארבע מדינות: אוסטרליה, ניו-זילנד, יפן וארה"ב אבל שחקנים רבים מצאו דרכים להתגבר על החסימה, להוריד את המשחק ואף לגרום לשרתים לקרוס כמה פעמים, מה שדרש מהחברה להרחיב את שרתי המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

זוכרים את שיר הפתיחה?

השימוש ברכיב המיקום ובמצלמה הופך את המשחק למאוד לא חסכוני בסוללה. האפליקציה תשלח אתכם לטייל ולחקור את אזור המגורים שלכם, ואזורים רבים נוספים אם רק תעזו לצאת למסע, וברגע שיהיה פוקימון בסביבה, תרגישו רטט קל בטלפון, שמתפקד גם כפוקדור (PokéBall).

ברגע שקיבלתם חיווי שאתם ליד פוקימון, נסו לעמוד מולו ואחרי שתכוונו את הסמארטפון אליו, לחצו על מסך המגע ושלחו את הפוקדור לתפוס אותו. מומלץ להיזהר בעת הלכידה של הפוקימון כי הוא עלול לברוח. יש גם פוקימונים שיופיעו במוקמות מיוחדים כמו פוקימונים של מים, אותם תוכלו למצוא ליד אגמים או על שפת הים.

כמו במשחקי הגיימבוי של שנות התשעים, גם בפוקימון גו אתם בתפקיד המאמן, ובהפעלה הראשונה של המשחק תוכלו לבחור את העיצוב המלא שלכם, שיופיע על גבי מפה, בפרופיל וגם בחדר הכושר של פוקימון. ככל שתלכדו יותר פוקימונים תעלו בשלבים ותזכו ללכוד פוקימונים חזקים יותר שישלימו את הפוקדקס (אינדקס הפוקימונים שלכם).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את הבלבזאור הזה מצאנו בבית, אבל יש פוקימונים שייקחו אתכם למסע ארוך ברחבי העיר./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מורידים את המשחק?

כאמור, המשחק זמין רשמית רק בארבע מדינות בלבד. עם זאת, משתמשים רבים הצליחו להתגבר על החסימות, מאחר וברגע שמתקינים את האפליקציה, ניתן באמצעות מפות של גוגל ועזרים נוספים בהם עושה המשחק שימוש לאתר את מיקומכם וללכוד פוקימונים באתרים מרכזיים כמו אנדרטות ומקומות מוכרים נוספים גם בישראל. זה מראה שהמשחק מוכן כבר להפצה ברחבי העולם וההגבלה על ההורדה ככל הנראה שם כדי להקל על שרתי נינטנדו.

עבור משתמשי iOS (אייפון ואייפד), ההורדה היא פעולה הרבה יותר פשוטה. כל מה שאתם צריכים זה לפתוח את אייטונס במחשב, להעביר לחנות האמריקנית וליצור חשבון אמריקני: העבירו את החנות לארה"ב, לחצו על אפליקציה בחינם, לאחר מכן על פתח חשבון (לא תדרשו להזין כרטיס אשראי). אחרי שתפתחו את החשבון, תוכלו להתחבר מהאייפון או האייפד וליהנות מפוקימון גו.

מנגד, באנדרואיד העניין מעט מסובך יותר. תיאלצו להסתכן ולחפש קובץ התקנה (APK) באינטרנט. זה לא מומלץ, מאחר והאקרים כבר הפיצו ברשת קבצי פוקימון גו המכילים רוגלות, אבל ההורדה מהאתר הזה אמורה להיות בטוחה (לפי אתר וירוס טוטאל הסורק קבצים אונליין לפני ההורדה). [להורדה לאנדרואיד]

לפני שתורידו את הקובץ לאנדרואיד שלכם, ודאו שבהגדרות האבטחה של המכשיר ניתן להתקין קבצי APK - אפליקציות שאינן מחנות גוגל הרשמית. כנסו להגדרות המכשיר > אבטחה ושם חפשו את הסעיף "מקורות לא ידועים". הפכו אותו לפעיל ואז לחצו על הקובץ שהורדתם בתיקיית ההורדות במכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באנדרואיד תצטרכו לאפשר קודם בהגדרות האבטחה התקנה של קבצי APK./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מתחילים לשחק?

בעת הפעלת המשחק, תתבקשו להתחבר באמצעות חשבון הפוקימון Trainer Clubאו הג'ימייל שלכם. מיד בסוף ההרשמה, תקפוץ לכם התראה שתזכיר לכם לשים לב לסביבה שלכם - ויש סיבה טובה. בסיום ההרשמה תבחרו להתאים את הדמות שלכם, את הלבוש, סוג השיער ועוד. בסוף ההתאמה, תופיע לכם מפה דו-ממדית ובצד ימין למטה יופיע לכם מדריך אישי. בדומה למשחקי הגיימ-בוי, כדי להמשיך הלאה תצטרכו ללחוץ עליו או על תיבת הטקסט. בהתחלה, תראו את עצמכם על מפה ואת הפוקימונים הקרובים אליכם. כשתלחצו עליהם, תפתח המצלמה ותצטרכו למצוא אותם על ידי חיפוש באמצעות הסמארטפון. כשתמצאו את הפוקימון, זרקו את הפוקדור ישר אליהם וכך תוכלו לתפוס אותם. בהמשך יופיע לכם המדריך האישי שינחה אתכם בשלבים הראשונים.

בשלב מסוים במשחק תתבקשו להצטרף אל אחת משלוש קבוצות. ברגע שבחרתם בקבוצה, תוכלו לפתוח חדר כושר עבור הפוקימון שלכם, או שבמידה ונפתח חדר שכזה על ידי היריבים, תוכלו לאתגר אותם ולהילחם באמצעות הפוקימונים על חדר הכושר. במידה והפוקימון שלכם ניצח, הרמה של חדר הכושר של היריב יורדת וכשהיא מגיעה לאפס, הוא מפסיד את השליטה עליו ויכול למנות פוקימון שישמור עליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשחק יודע לזהות אתרים מעניינים בדרך./מערכת וואלה!, צילום מסך

פיקאצ'ו, אני בוחר בך!

אחרי שהורדתם את המשחק הגיע הזמן להתמכר. קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם להתקדם: כשאתם תופסים את הפוקימון, חכו מעט זמן כדי להגביר את הסיכויים בתפיסתו, הביטו בגודל ובצבע של העיגול סביב הפוקימון. העיגול מצביע מה החוזק שלו (ירוק זה חלש, צהוב בינוני ואדום חזק). חכו שהעיגולים יתכווצו וכך תגבירו את הסיכויים שלכם לקחת את הפוקימון.

באפליקציה ניתן לתפוס ביצים שלאחר מכן בוקעות. רוצים לאסוף פוקימון מזן ספציפי? לדוגמה, פוקימונים שנמנים עם דשא או יערות, יופיעו בעיקר בפארקים; פוקימונים שנמנים על זני המים יופיעו ליד אגמים או הים, בעוד שישנם פוקימונים שמתעוררים רק כשהשמש יורדת ואותם תוכלו לתפוס בלילה. אם אתם בקרב על חדר הכושר, לחיצה ארוכה על המסך תוכלו לשחרר מכה מיוחדת ועוצמתית במיוחד, אך שימו לב כי רוב הקרבות לא נמשכים מספיק זמן כדי להשתמש בסוג ההתקפה הזה.

מבדיקה שערכנו בישראל, המרחק בין הפוקימונים הוא מאות מטרים וכדי ללכוד אחד תצטרכו ללכת - והרבה. אם תרצו ללכוד פוקימון ספציפי, או חזק במיוחד, תיאלצו להשקיע לא מעט זמן (וסוללה). רק שימו לב שאתם מביטים לאן שאתם הולכים.

זו רק ההתחלה

בקרוב נתחיל לראות שחקנים המשתמשים באביזר חיצוני, שיושב בסוף החודש, עבור פוקימון גו - צמיד מיוחד, המסתנכרן עם הסמארטפון באמצעות בלוטות'. הוא יאפשר לכם לקבל התראות על פוקימון באזור באמצעות נורית לד וחיווי רטט. בנוסף, ניתן יהיה לבצע פעולות פשוטות כמו תפיסת הפוקימון באמצעות לחיצה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully