וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקימון גו: איך אומרים - פוקדור או פוכדור? האקדמיה ללשון עונה

18.7.2016 / 10:56

עמוד הפייסבוק של האקדמיה ללשון עברית עושה זאת שוב - פוסט שהעלה אמש, בנושא הלוהט של טירוף הפוקימון גו, כבר זכה לאלפי לייקים ומאות שיתופים ותגובות. השאלה הכי מעניינת עדיין נשארה פתוחה - אילו פוקימונים מסתתרים באקדמיה?

צילום מסך

נדמה כי טירוף הפוקימון גו, משחק המציאות הרבודה בה צריך לתפוס פוקימונים משוטטים ברחובות, תפס כמעט את כל העולם, וממש לא מדובר רק בבני נוער, אנשים ממש מתמכרים לאפליקציה של נינטנדו שככל הנראה עומדת להיות אחת האפליקציות הכי פופולריות אי פעם.

אבל בזמן שרוב האנשים מנסים לפתור סוגיות כמו איך לתפוס כמה שיותר פוקימונים או איך להשיג את פיקאצ'ו ישר על ההתחלה, יש מי שעוסק בעניין חשוב לא פחות – איך יותר נכון לכתוב - פוכדור או פוקדור?

עמוד הפייסבוק של האקדמיה ללשון עברית, שידוע כעמוד שלוקח ברצינות תהומית כל שאלת גולשים וכל סוגיה בלשנית חדשה שעומדת על הפרק, העלה פוסט שמדבר בדיוק על זה.
"נשאלנו איך כותבים – פוקדור או פוכדור? ראשית נבהיר כי מדובר במעין שם מסחרי, ובשמות מן הסוג הזה אין האקדמיה ללשון העברית נוהגת להתערב". כך נכתב בפוסט. "פוכדור או פוקדור הוא הלחם של השם פוקמון והמילה כדור - על דרך Pokéball. מחיפוש במרשתת עולה שהכתיב בכ"ף הוא הרווח יותר לפי שעה".

בהמשך הפוסט הם מסבירים על ההיגיון שעומד מאחורי לכתוב "פוקדור" או פוכדור", ומסיימים בשאלה פתוחה משעשעת, "נראה ששחקני ה"פוקמון גו" הם שיכריעו בשאלה זו, ואולי גם בשאלות הרות גורל אחרות (איך אומרים "פוקמון גו" בעברית? איך מתרגמים PokeStop? וכמה פוקמונים מסתתרים בבניין האקדמיה ללשון העברית?)". באמת מעניין.

ברשת כמו ברשת, בפוסט כזה חלק מהעניין הן כמובן התגובות. נכון לעכשיו, הפוסט עומד על כ-400 תגובות, כשמאות התגייסו לענות לשאלה הלוהטת. "פוקדור הוא הצורה הרווחת, בשנות ה-90 המאוחרות הסדרה דובבה ולא היה כתוביות, (פרט לסרטים שיצאו כמה שנים מאוחר יותר). על כל האביזרים הנלווים בזמנו היה כתוב פוקדור ולא פוכדור", כתב גולש אחד. "אני מציע "פוקימון צא" בתור Pokemon go ובקשר לpokestop, אולי פוקעצור", הציע גולש אחר. וכמובן שהיו גם גולשים שהגיבו שהם בהלם מזה שאפילו מוסד כמו האקדמיה העברית ללשון נגרר לטירוף הפוקימון גו וכרגיל גם כאלו שתהו למה עדיין אין שם עברי למילה אקדמיה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully