וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים שכולנו עושים עם הסמארטפון - וכדאי שנפסיק מיד

8.8.2016 / 9:41

הרגלים רעים יש לכולנו, ובכל מה שנוגע למכשיר הקטן שמנהל את חיינו רובנו חולקים כמה הרגלים רעים שמסכנים אותנו ופוגעים בחוויית השימוש. מהתחברות ל-Wi-Fi ציבורי להתעלמות מהיגיינת הסמארטפון

צילום מסך

(בסרטון: למה אסור להתחבר לרשתות Wi-Fi ציבוריות? אנחנו עוד נגיע לזה)

רובנו נמצאים בסוג של מערכת יחסים עם הסמארטפון שלנו; חלקנו אובססיביים לגביו, חלקנו רק נעזרים בו מדי פעם אבל לא משנה איזה סוג משתמשים אנחנו, לרובנו יש כמה הרגלים רעים שהורסים את חווית השימוש, וכדאי להיפטר מהם בהקדם.

אנחנו מתעלמים מהעדכונים לאפליקציות

יש סיבה שמפתחי האפליקציות עומלים ימים ארוכים כדי לשחרר עדכונים לאפליקציות ולמערכת ההפעלה שלכם. לא רק שאתם תהנו מפיצ'רים חדשים אלא בעיקר תסבלו פחות מבאגים שיתוקנו ותהיו חשופים פחות לפרצות אבטחה. את כל הדברים הללו אתם מפסידים כשאתם לא מעדכנים את האפליקציות. באייפון ובאנדרואיד ניתן להגדיר התקנה של עדכונים באופן אוטומטי. באייפון: הגדרות > אייטונס ו-Appstore > הפעילו את ההורדה האוטומטית עבור עדכונים. באנדרואיד: באפליקציית גוגל פליי > לחצו בצד שמאל על שלושת הקווים > פתחו את ההגדרות > סמנו את סעיף עדכון האפליקציות האוטומטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתרגזת על הסמראטפון. ShutterStock
כמה באגים יש בדבר הזה?! זה כי לא עדכנת את האפליקציות./ShutterStock

אנחנו מתחברים לרשתות אלחוטיות ציבוריות

הם נמצאים היום כמעט בכל מקום: מסעדות, בתי קפה, קניונים, בתור למספרה ואפילו ברחוב - הרשתות האלחוטיות מוצעות בחינם, לרווחת המשתמש והקליטה לרוב די מוצלחת. כשאתם בחו"ל הפיתוי גדול כפליים כי ניתן לחסוך כך גם בחבילת הגלישה. אך היזהרו! מי שמפעיל את הרשת אלחוטית יכול להתחבר לכל הפרטים שלכם ולגלות סיסמאות, כתובות מייל וכל פרט שאתם מתחברים אליו. האקרים רבים מפעילים רשתות אלחוטיות במקומות ציבוריים במיוחד כדי לפתות אותנו. חברות אנטי-וירוס ממליצות על שימוש ב-VPN, רשת וירטואלית פרטית שבאמצעותה לרוב תוכלו להצפין את המידע שאתם מעבירים ברשתות ציבוריות.

אנחנו סוגרים אפליקציות באייפון

במשך תקופה ארוכה תהו המשתמשים האם כיבוי אפליקציות הפועלות ברקע מאיץ את פעולת האייפון? בחודש מרץ השנה קיבלו חובבי אפל תשובה רשמית מפי קרייג פדריגי, סגן נשיא להנדסת תוכנה באפל, והאדם הבכיר ביותר בצוות המפתח את מערכת ההפעלה iOS. תשובתו הייתה שאין הבדל למעשה על חיי הסוללה או על תפקוד המכשיר. עם זאת, יש אפליקציות מסוימות המשתמשות במיקום שלכם ברקע ואותן כדאי לסגור כדי לחסוך בסוללה, או פשוט לכבות חלק מרכיבי הקישוריות כמו בלוטות' או GPS.

אפליקציות אייפון. ShutterStock
אין צורך לסגור אפליקציות שפועלות ברקע./ShutterStock

אנחנו מודיעים על המיקום שלנו ברשתות החברתיות

כשאנחנו מעלים תמונות מהחופשה או מהטיול, רבים בוחרים לשתף את החברים בסימון קטן של מיקום כדי להבהיר בדיוק באיזה יעד אקזוטי הם נמצאים וכמה כיף שם. עם זאת, פרסום של המיקום, או תיוג המיקום, לעיתים תכופות, יכול לתת לאנשים יכולת לעקוב אחריכם; לדעת מה הסדר יום שלכם, מה הסבירות שהשארתם את הבית שלכם ריק ועוד. לדוגמה, העלאת תמונה באינסטגרם עם תיוג של הבית שלכם, יכולה לחשוף איפה אתם גרים ואילו מנגנוני אבטחה יש לכם. הטיפ הכי טוב הוא פשוט להיות זהירים, ולהפסיק לתייג את עצמכם בצורה אובססיבית.

אנחנו משתמשים בכבלים לא תקניים

מי לא איבד בשלב כלשהו בחייו את המטען או את הכבל המקורי שהגיע ביחד עם הסמארטפון? יש לא מעט אנשים שיקנו במקום כבל רשמי כבל חלופי, שמציץ אליהם בדלפק של חנות השירות בתחנת הדלק או באתר קניות סיני. אבל אם בחרתם לרכוש מטען זול, ללא מותג ובעיקר ללא תו תקן איכותי, אתם חושפים את המכשיר שלכם לנזק ואפילו לשריפה. מומחים מסבירים כי המטענים והכבלים המקוריים אמינים הרבה יותר ובעיקר יעילים יותר בהטענת הסמארטפון. עד כה נרשמו מספר גדול של מקרים בהם סמארטפון עלה באש כתוצאה משימוש במטען או כבל לא-מקוריים, שלא עמדו בחום או שיצרו תגובה אלימה בסוללה.

טעינה בשדה התעופה. ShutterStock
אל תתחברו לרשת האלחוטית במקומות ציבוריים, ואל תשתמשו בכבלים לא תקניים, בחייאת./ShutterStock

אנחנו לא מנקים את הסמארטפון

הסמארטפון הולך איתנו לכל מקום - לטיול ההוא עם כל האבק, לשירותים כמה פעמים ביום, לעבודה, למיטה ובשאר הזמן פשוט נח וצובר אבק. אבל רובנו לא טורחים אף פעם לנקות אותו. המכשיר הזה הוא ממש צלחת פטרי. מומלץ לנקות אותו לפחות פעם בשבוע, להעביר איזו מטלית אנטי בקטריאלית מדי פעם, רק כדי לוודא שהשפעת שמתרוצצת במשרד לא תגיע אליכם, וגם לנקות את החיבורים. לא רק הבריאות שלכם חשובה אלא גם הבריאות של המכשיר. מוך שמצטבר בשקע הטעינה ושקע האוזניות עלול לפגוע באיכות החיבור ולגרום לנזק ולפגיעה בחוויית השימוש. מומלץ להשתמש במקלון אוזניים ולנקות את החיבורים מדי פעם בעדינות.

אנחנו נותנים לסמארטפון לרתוח

אמצע הקיץ, יוצאים החוצה עם הסמארטפון תוך כדי שיחה ולאט לאט הסמארטפון מתחמם. ככל שהדקות חולפות הוא הופך ללבנת פלסטיק רותחת. לא רק שאתם מסתכנים בכוויה, הוא גם פולט הרבה יותר קרינה, הסוללה נפגעת כתוצאה מהחום וגם הרכיבים הפנימיים לרבות הזיכרון והמעבד לא אוהבים לעבוד בטמפרטורות גבוהות. לא משנה כמה השיחה הזו חשובה, אם המכשיר מתחמם לכם ביד לטמפרטורה שמרגישה לכם מוגזמת, מומלץ להפסיק להשתמש בו ולתת לו לנוח. רק אל תשאירו אותו חשוף לקרינת השמש, או מול זכוכית שממקדת את קרינת השמש, כמו הזגוגית ברכב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סמארטפון באסלה. ShutterStock
וגם תפסיקו לקחת את המכשיר שלכם לאסלה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully