וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט זוחל? אל תכבו ותדליקו את הראוטר - תאפסו אותו

21.8.2016 / 9:52

אם חיבור הרשת הביתית שלכם אינו יציב, ונוטה לקרוס לעתים קרובות, יש כמה פעולות שניתן לבצע כדי לייצב ולשפר את איכות השידור של הראוטר. לכל הפחות נחסוך לכם את העמידה הארוכה והמשעממת ליד הנתב המנותק מהחשמל בתקווה שהתקלה תסתדר

צילום מסך

(בסרטון: איך מחברים בכלל את הראוטר?)

חיבור האינטרנט שלכם שוב איטי ועוד רגע תבוא ההתנתקות הרגעית המציקה? אם כבר עברתם על המדריך שלנו להאצת הדפדפן, ובדקתם שהראוטר שלכם ממוקם בצורה אידיאלית, ועדיין החיבור ממשיך להיות איטי ומקוטע - קבלו כמה טיפים לתחזוק הראוטר, שיהפכו את הגלישה למהירה יותר. שימו לב, המדריך הזה לא מיועד למי שהחיבור שלו איטי באופו קבוע (זה מתאים לכם יותר) אלא למי שהחיבור נע בין מהירות על-חלל לאיטיות מורטת עצבים.

קודם כל, כדי לבדוק האם לא מדובר בבעיה נקודתית, אלה בבעיה במחשב, בדקו מה מהירות החיבור לאינטרנט בסמארטפון שלכם, או בטאבלט. חשוב להיכנס למצב טיסה, להפעיל את קישורית האינטרנט האלחוטי ורק לאחר מכן לבדוק, מאחר ולפעמים הסמארטפון מזהה שהאינטרנט האלחוטי לא עובד ואף על פי שהוא מראה חיווי שהוא מחובר, הדפדפן פותח את דף האינטרנט באמצעות האינטרנט הסלולרי. אם אתם מגלים שהחיבור אכן איטי בכל המכשירים בבית, הגיע הזמן לבצע קצת עבודות תחזוקה.

ראוטר. GettyImages
זה לא אתם, זה התדר./GettyImages

בדקו האם הראוטר מתחמם

בשל ספגטי החוטים שמאפיין נתבים רבים, יש לא מעט אנשים המעדיפים להחביא את הראוטר בארון. כשהארון סגור, החדר אינו מאוורר ובחוץץ הטמפרטורות מגיעות לכ-30 מעלות צלזיוס, אפשר לדמיין כמה חם ודחוס בתוך הארון כשחום נפלט מהראוטר. בנוסף, מכשיר הסובל מתקלה עלול להתחמם גם על מדף. מעבר לעובדה שמדובר במצב מסוכן, שעלול להתפתח לקצר ושריפה, הדבר הראשון שתשימו לב אליו הוא תפקוד לקוי של הראוטר החנוק. ראוטר שהתחמם עלול יכול להפסיק לעבוד ואף להיהרס אם אחד הרכיבים שלו נשרפו. לכן חשוב לוודא שהראוטר לא מתחמם יתר על המידה (בשל תקלה פנימית) או מתחמם בשל אוורור לקוי. כדי לבדוק זאת, פשוט גשו אליו כשהגלישה קשה במיוחד וגעו בו בעדינות. אם הוא חם בצורה חריגה, מומלץ לנתקו מהחשמל ולדווח לספקית האינטרנט שלכם. אם הוא חם בצורה חריגה אבל לא מוגזמת ומדאיגה, פשוט דאגו לאוורור טוב יותר של האזור, שנו את מיקום הראוטר ובדקו האם הקליטה השתפרה.

שימו לב שכל החיבורים מהודקים במקומם

זה אולי נשמע מעט מטופש אבל לפעמים אנחנו שוכחים לבדוק את הפתרון הפשוט והמתבקש ביותר לפני המעבר לשלבים מורכבים יותר. ייתכן ומישהו משך בטעות או שחרר מעט את הכבל והוא מתנתק לסירוגין. לפני שממשיכים הלאה, צריך לבדוק שכל הכבלים שמחוברים למערך האינטרנט שלנו ולוודא שהם מחוברים היטב. בדקו את הנתב והמודם, את החיבורים בין החומרה לקיר ואל תסמכו על מראית עין.

ראוטר פשוט. ShutterStock
ראוטר פשוט - לא בטוח שיעזור ללחוץ על כפתור הכיבוי ולהמתין./ShutterStock

שנו את התדר

כשכמה ראוטרים פועלים בסביבה צפופה, כמו בניין מגורים, נוצר גם ערבוב של תדרים. רוב הראוטרים יודעים להתמודד עם מצב כזה אך לפעמים התנגשות כזו עלולה לגרום לפגיעה במהירות החיבור. בשלב ההגדרה הראשוני, הראוטר שלכם יבחר את התדר המרכזי בו הוא ישדר וכאן חשוב לשים לב. בראוטרים המשדרים בתדר 2.4Ghz יש 13 תדרים, כשרוב התדרים חופפים מלבד התדרים 1,6 ו-11. בפשטות, זה משאיר לכם פחות סיכויים להתנגשויות עם תדרים אחרים. כמו כן, בתדר השידור 5Ghz יש טווח רחב יותר של תדרים שהם לא חופפים. הנפוצים ביותר שככל הנראה יהיו בראוטר שלכם, בהנחה והוא משדר בתדר 5Ghz הם 36, 52, 60, 64, 100, 48, 44, 56, ו-40.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשנות את ערוץ השידור. כשאתם מגדירים את הראוטר בהפעלה הראשונית, בחרו את אחד מהערוצים הללו. במידה והראוטר כבר מוגדר, התחברו אליו ובמסך ההגדרות שנו את הערוצים. לרוב במסך ההגדרות הראשי, יהיו לכם מגוון אפשרויות ואחת מהן היא תדר השידור שלכם. כלומר יופיע לכם 2.4Ghz וכשתלחצו בתפריט על התדר תוכלו לשנות את הערוץ. אל תשכחו לשמור את ההגדרות החדשות. כדי לוודא את זה, הראוטר יכבה וידליק את עצמו מחדש. במידה וזה לא קרה, התנתקו ממסך ההגדרות, חזרו אליו ובדקו האם ערוץ השידור עודכן.

אפסו את הראוטר

בדקתם הכול ואינטרנט עדיין איטי? ובכן, איפוס הראוטר זו פעולה הזהה לשחזור הגדרות יצרן בסמארטפון או פורמט למחשב. זו פעולה אגרסיבית שמחזירה את המכשיר ליום בו הוא יצא מהמפעל. גם אם בדקתם את כל ההגדרות, וידאתם שהראוטר אינו מתחמם והתדר נכון, איפוס תמיד מומלץ בשלב מסוים. בראוטרים מהשנים האחרונות, האיפוס וההגדרה מחדש הוא תהליך קל ופשוט וגם אם אתם לא מומחי טכנולוגיה, אתם לא צפויים להתקל בקשיים.

כדי לאפס את הראוטר, תצטרכו קודם כל להצטייד בהגדרות ספק האינטרנט שלכם, כדי שלא תתחילו לבצע את התהליך ותתקעו באמצע. לאחר מכן, חפשו כיצד אתם ניגשים למסך ההגדרות. לדוגמה, בראוטרם החדשים של TP-Link ניתן להתחבר אליו באמצעות הכתובת tplinklogin.net בדפדפן. לרוב הראוטרים יש כתובת אותה ניתן למצוא בקלות בחיפוש של הדגם בגוגל (או בחוברת ההדרכה, או בשיחה עם נציג של ספקית האינטרנט ממנה הגיע הראוטר). שם המשתמש וסיסמת ברירת המחדל הם admin. במידה ולא רשום על גבי הראוטר עצמו כיצד להתחבר אליו, היכנסו לאתר של יצרנית הראוטר, חפשו את הדגם הספציפי ושם תוכלו לראות את ההוראות המדויקות. על הדרך מומלץ לבדוק האם יש עדכון תוכנה לראוטר ורק אם מדובר בעדכון רשמי, עדכנו את הראוטר.

במידה ושיניתם את פרטי ההתחברות, או שאינכם יודעים אותם, תוכלו לאפס את הראוטר פיזית באמצעות כפתור האיפוס שנמצא כמעט בכל מכשיר. לרוב מדובר בלחצן שקוע, שניתן להגיע אליו באמצעות סיכה. הוא נראה כמו נקודה שחורה ולרוב יהיה כתוב לידו Reset. כשאתם מגדירים א הראוטר מחדש, רק אל תשכחו לבדוק את התדרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפשו את הלחצן הנסתר שיאפס את כל ההגדרות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully