וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות ולא לעשות אם הסמארטפון שלכם מתחיל להתחמם או לבעור?

18.1.2016 / 9:02

אם המכשיר רק מתחמם ועוד לא מעלה עשן או בוער, נתקו אותו מהחשמל ושימו אותו קצת בפריזר. אם הוא כבר מעלה עשן או דולק - הקפידו לא לנשום את האדים הרעילים ועוד כמה טיפים חשובים, לכל מקרה שלא יבוא

צילום מסך

הרבעון האחרון של שבת 2016 היה בוער: מאות דיווחים התקבלו על מכשירי גלקסי נוט 7 שהתקלחו, וגם כמה דיווחים על אייפון 7, גלקסי S7 ועוד מכשירים שהתנהגו באופן דומה. אבל התקלחות מכשירים אינה בעיה שהחלה בנוט 7 וכל מכשיר עלול להתחיל להעלות עשן ולהתחמם לאחר שהסוללה מתיישנת, מתנפחת או חוטפת מכה וזזה בתוך המכשיר.

סוללות ליתיום-יון, הנמצאות בסמארטפונים, במכשירים ניידים אחרים, במחשוב לביש ועוד, הן רגישות יחסית. יש בין 3.5 מיליארד ל-4 מיליארד סוללות במכשירים כאלו, מתוכן 10 מיליון סוללות פגומות כך שזו אמנם לא בעיה נפוצה במיוחד סטטיסטית אבל עדיין מדובר ב-10 מיליון משתמשים בסיכון ברחבי העולם.

אז מה יש לעשות אם מכשיר הסמארטפון מתחיל להתחמם בצורה מלחיצה, להעלות עשן או להתעוות מחום? קודם כל התרחקו מהמכשיר. "הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא לעמוד בצד ולתת למכשיר להישרף או לעלות באש. אי אפשר להפסיק את זה ברגע שזה מתחיל. האדים מכילים גזים רעילים, כך שאסור להתקרב למכשיר", הסביר בעבר ג'ף דן, פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת Dalhousie שבקנדה. בימים אלו עובד דן על פיתוח טכנולוגיית הסוללה בחברת Tesla.

>> סמסונג סיימה את החקירה: זו הסיבה שמכשירי גלקסי נוט 7 התפוצצו.

נוט 7 מתפוצץ בסין. צילום מסך
האדים האלה רעילים מאוד - יותר מעשן של מדורה./צילום מסך

את אותה העצה נתן גם ג'ון דרנגברג המכהן כמנהל הבטיחות הצרכן ב-UL, ארגון הבודק את הבטיחות במכשירים האלקטרוניים הביתיים. "הדבר הכי חשוב הוא לא לנשום את האדים ולקרוא למכבי האש. האדים מאוד מסוכנים, במיוחד עבור נשים בהריון, ילדים או זקנים. זה לא עשן של מדורה, זו תגובה כימית הפולטת חומרים רעילים". במידה והמכשיר מחובר לחשמל, נתקו אותו מיד, התרחקו ממנו והתקשרו למכבי האש. חשוב גם שהאש לא תתפשט ותבעיר חפצים נוספים סביב המכשיר. במידה והסמארטפון מתחיל לבעור באזור מסוכן, ואתם נדרשים להעביר אותו כדי למנוע שריפה גדולה יותר, קחו מרית והניחו את המכשיר בכלי קיבול מתכתי; שוב - שימו לב שאתם לא נושמים את האדים הרעילים.

אם המכשיר עדיין לא מעלה עשן או בוער, ורק מתחמם בצורה מוגזמת, נתקו אותו מהחשמל. אם הטמפרטורה שלו מוגזמת אפשר לתת לו להתקרר מעט במקפיא ולאחר מכן קחו אותו למעבדה שטכנאי יציץ מתחת למכסה ויבדוק האם הסוללה תקינה.

מה לא לעשות? בניגוד לאינסטינקטים שלכם, ניסיון לכבות את הסוללה בדרכים המוכרות יכול לגרום להאצת ההתקלחות. הדרך הכי טובה היא לזרוק את המכשיר לדלי חול (אם יש לכם ארגז חתולים בבית זה גם טוב), אבל לא כל אחד מסתובב עם דלי חול או שיש לו אחד כזה בהישג יד. דרנגברג הזהיר מפני כיבוי הסוללה באמצעות מים או מטף כיבוי אש, מאחר והפעולות הללו עשויות להאיץ את תגובת הכימיקלים של הסוללה וגם לא ממליץ לנסות לחנוק את האש באמצעות השלכת מגבת על המכשיר. "זה כמו רימון, ברגע שאתה שולף את הנצרה משהו עומד לקרות - הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא להתרחק". מומלץ גם לא להזיז את המכשיר ביד, מפני שזה עלול לגרום לכוויה כימית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אל תנסו לדקור אותו - זה מה שיקרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully