וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסמארטפונים הפופולריים בישראל מתחילת השנה?

30.11.2016 / 7:48

LG מנסה לחזור לטופ, המותגים הסיניים השתלטו על יותר משליש מהשוק, אפל מגדילה גם את נתח השוק שלה בעקבות השקת אייפון 7 וסמסונג ממשיכה לככב למרות פרשת הנוט 7 המתפוצצים

צילום: אבי כהן עורכת וידאו: נועה לוי

מאות דגמי סמארטפונים וטאבלטים יוצאים לשוק מדי שנה, רובם לא מגיעים בכלל לישראל. רק סמסונג, לדוגמה, השיקה בשנת 2015 יותר מ-50 דגמים של סמארטפונים, טאבלטים ושעונים חכמים. בין מאות המכשירים הללו, לכל יצרנית יש את מכשירי הדגל שלה, שלרוב גם זוכים לפופולריות גדולה יותר משאר הדגמים. אם זה ה-G5 של LG, ה-Galaxy S7 של סמסונג, ה-P9 של וואווי ועוד. אז איזה מכשירים הכי פופולריים בישראל?

"מדינת ישראל היא גם הסמארטפון ניישן", אומר לנו ליאור ארן מאתר FairBuy, המוכר סמארטפונים ברשת. "אנחנו אוהבים לרכוש את הסמארטפונים החדשים ולהחליף אותם בתדירות יחסית גבוהה לעומת מדינות אחרות בעולם. אבל עם כל האהבה של הישראלים לסמארטפונים, ישראל עדיין לא נמצאת על המפה של חלק מהיצרניות ואצל יצרניות רבות אנחנו לא ממש ברשימת המדינות הראשונות שמקבלות את המכשיר. רק לפני חמש שנים נאלצנו להמתין כמה חודשים, או לבקש טובה מהדוד באמריקה שיביא את המכשיר, אך היום המצב שונה לגמרי ובישראל שמים את היד על הסמארטפונים אפילו יום אחרי ההשקה.

לפי נתוני אתר FairBuy, מכירות אונליין מתאפיינות במגמות מעט שונות מהשוק הכללי, כך שהנטייה באינטרנט היא דווקא לרכוש מכשירים זולים יותר. על פי הניתוח של האתר, מדובר בעלייה של 25-30 אחוזים בין הרבעון הראשון של 2016 לעומת הרבעון השלישי ובתחזית הרבעון הרביעי כבר רואים עליה דרמטית ברכישת סמארטפונים באינטרנט. באתר טוענים כי הסיבה נעוצה בכך שהישראלים מבינים שאין צורך להגיע לחנות בשביל לקנות סמארטפון.

וידאו שאורן דותן צילם מהשקת המכשיר החדש של סמסונג גלקסי S7. צילום מסך
סמסונג גלקסי S7 - עדיין מאוד פופולרי./צילום מסך

ההתחזקות בחודש נובמבר הייתה בעיקר בקרב המותגים הסיניים. הצרכנים הישראלים הבינו שהם לא פחות טובים מהמכשירים של היצרניות המובילות - זה הגיע לרמה שאחד מכל שלושה מכשירים שנרכש בישראל הוא של מותג סיני כמו OnePlus, מייזו, שיאומי או וואוווי. הסמארטפונים הזולים הם מייזו וחלק מדגמי שיאומי שמהווים 20 אחוזים ממכירות האתר ואילו נתח השוק של מותגים יוקרתיים יותר כמו וואווי ו-OnePlus עולה על 10 אחוזים ורמת המחירים שלהם מתחילה כבר להתקרב למחירי מכשירי הדגל של LG וסמסונג.

חברת LG רשמה ירידה במכירות באתר והם מייחסים את זה לתקלות במכשירי ה-G4. דגם ה-G5 נחשב לאמין ומוצלח, אבל המשתמשים לא התחברו לחזון המודולרי של החברה (שכבר הודיעה כי תרד מהעניין ב-G6) והנתח של החברה עומד על קצת יותר מ-10 אחוזים. עם זאת, ה-V20 הפופולרי במיוחד עשוי לעזור לחברה לחזור לעצמה.

וואווי P9 תמונות ראשונות ביד. אורן דותן, לונדון, מערכת וואלה! NEWS
וואווי P9 - מותג על סיני./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן, לונדון

מצבה של סמסונג נשאר יציב, עם נתח שוק של 25 אחוזים, למרות המוניטין הרע שיצא למכשיר הנוט 7 (שלא הושק בישראל בעקבות פרשת הסוללה המתפוצצת). כנראה המשתמשים עדיין זוכרים לטובה את מכשירי הדגל האחרונים, S7 ו-S7 Edge. גם המכשירים בסדרה הזולה - J5 ו-J7 - זוכים להצלחה ואף מצליחים להתחרות בכמויות המכירה של המותגים הסינים. למרות הנוט 7, נראה שהחברה ממשיכה לשמור על נתח שוק יציב אולם סביר להניח שבמידה והפרשה לא הייתה מתפוצצת, סמסונג הייתה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה.

מבחינת אפל מסתמן כי אחרי חודשים של ירידה הדרגתית בנתח השוק, החברה חוזרת לככב עם עליה דרמטית במכירות במהלך ספטמבר ואוקטובר בעקבות ההשקה של אייפון 7. נתח השוק הכמותי של אפל מעט נמוך משל סמסונג, אולם רמות המחיר הממוצעות של מכשירי אפל גבוהות משמעותית מאלו של היצרנית הדרום-קוריאנית.

לפי נתוני האתר, בחלוקה מתחילת השנה, של נתח השוק, נראה כי המותגים הסיניים חולשים על 35 אחוזים מהשוק. סמסונג על 25 אחוזים, מיד אחריה אפל עם 20-25 אחוזים, LG עם 10-15 אחוזים והשאר (סוני, אסוס, מוטורולה וכו') עם 10 אחוזים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully