וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איירון-מן אמיתי - וחליפת הסילון שלו רק הולכת ומשתפרת

אילן גלר

3.5.2017 / 9:28

בהדגמה הזו בקנדה, הממציא הבריטי ריצ'רד בראונינג, ריחף במשך כמה שניות בלבד אולם לדבריו, הדגם הנוכחי של החליפה יכול לרחף במשך עשר דקות רצופות, בגובה של עד 300 מטרים ובמהירות של יותר מ-320 קמ"ש

צילום מסך

הממציא הבריטי, ריצ'רד בראונינג, חשף בתאריך 1 באפריל אבטיפוס של חליפת "איירון-מן" אמיתית, המאפשרת ריחוף מעל פני הקרקע באמצעות מנועי סילון המחוברים לגוף המפעיל. בשל התאריך הבעייתי, רבים חשבו כי מדובר במתיחה אך השבוע הוא פרסם תיעוד נוסף של החליפה בפעולה.

בסרטון החדש ניתן לראות פרטים נוספים בעיצוב החליפה, שנראית קרבית במיוחד. את ההדגמה הוא הכין לבאי כנס TED שנערך בוונקובר שבקנדה בשבוע שעבר, וגם הפעם ניתן לראות שיש צורך בכוח פיזי רב לתפעל את החליפה.

במסגרת ההדגמה הצליח בראונינג להמריא ולרחף למשך כמה שניות, אם כי לטענתו החליפה מסוגלת כבר עתה להרבה יותר מכך. לדבריו, הדגם הנוכחי של החליפה יכול לרחף במשך עשר דקות רצופות, בגובה של עד 300 מטרים ובמהירות של יותר מ-320 קמ"ש. בתחילה נתקלו בראונינג וצוותו בקשיים רבים בפיתוח, אך כעת עושה רושם שהפרויקט מתקדם בזריזות.

בראונינג חשף טרם טיסת ההדגמה כי החליפה שלו כבר מעוררת עניין רב, הן מצד משקיעים פרטיים והן מצד ממשלות וארגוני ביטחון. אולם הוא סבור כי ידרשו עוד כמה שנים בטרם המצאתו תוכל להפוך למוצר מסחרי. "אני לא חושב שמישהו ישתמש בה כדי לעשות קניות, או לקחת את הילדים לבית הספר בקרוב, אבל העבודה בהחלט מתקדמת", הוא עדכן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ריצ?רד בראונינג. צילום מסך
מנועי הסילון של החליפה./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
החליפה ממשיכה להשתכלל./מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צריך הרבה כוח בידיים כדי להישאר יציבים באוויר./מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully