וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק השתנה: 7 סמארטפונים משתלמים במיוחד - אחרי ביטול המס

4.5.2017 / 7:30

אם לפני כחודש מכשירי פרימיום החלו ב-3,000 שקלים, כיום ניתן למצוא את המכשירים המובילים בהרבה פחות. מכשירי הדגל של LG, למשל, נמצאים כעת בטווח העליון של מה שהיה פעם שוק הביניים, וגם אייפון 7 זול כמעט כמו בארה"ב

צלמים זמניים מורשים

לפני כשבועיים הטיל שר האוצר כחלון פצצה על שוק הסמארטפונים בישראל כשהודיע על ביטול מס הקנייה בגובה 15 אחוזים. עד ליישום ההחלטה המס הכולל על סמארטפונים בישראל עמד על 34.6 אחוזים, מה שהפך את הרכישה במקרים רבים למשתלמת הרבה פחות לעומת קנייה בחו"ל. הרפורמה, שבוצעה כצעד ראשון בתכנית "משפחה נטו" של השר, גררה הוזלה כמעט מיידית של מאות שקלים בתג המחיר של רוב הסמארטפונים לאחר שמפעילות הסלולר והחנויות הגדולות החליטו לספוג את המס שכבר שולם ולהציע הנחות על מלאי קיים.

המחירים החדשים של המכשירים בארץ הביאו לשינוי גדול בקטגוריות הסמארטפונים וצמצמו משמעותית את הפער במחירים בין ישראל לאירופה ולארה"ב. למעשה, את חלק מהמכשירים משתלם יותר לקנות כעת בארץ מאשר בחו"ל וחלק פשוט הפכו למשתלמים יותר ביחס למה שהם מציעים. אם לפני כחודש מכשירי פרימיום החלו ב-3,000 שקלים, כיום ניתן למצוא את המכשירים המובילים בהרבה פחות. ריכזנו עבורכם את הסמארטפונים שהפכו למשתלמים במיוחד עם המחיר החדש.

סמסונג גלקסי A5 החדש

אחרי שפרצה מחדש לשוק מכשירי הביניים, סמסונג A5 החדש הפך השנה להצלחה גדולה במכירות. עוד לפני ההוזלה, הוא היה מכשיר זול יחסית ואיכותי. ל-A5 מסך בגודל 5.2 אינץ' מסוג SuperAmoled, שלא מבייש מכשיר פרימיום, ברזולוציית Full HD; הוא מצויד בקורא טביעות אצבע הממוקם בכפתור הבית, בלבו פועם מעבד Exynos 7780 מתוצרת סמסונג ולצד המעבד המכשיר מצויד ב-3 גיגה זיכרון RAM. יש לו מצלמה אחורית מצוינת כמו בגלקסי S6 והוא עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68 המחמיר. ואחרי ביטול מס הקנייה מחירו עומד על 1,675 שקלים בלבד.

וואווי P10

מכשיר הדגל החדש של וואווי לא הצליח להפתיע אותנו או להתבלט בזכות עיצוב מיוחד אבל מדובר בסמארטפון מעולה, עם מצלמה מדהימה ומפרט שלא תופתעו למצוא במכשיר פרימיום. ל-P10 גב בגימור Hyper Diamond יוקרתי, מסך בגודל 5.1 אינץ' ברזולוציית Full HD, משוריין עם ציפוי זכוכית גורילה 5, ובתוכו מותקנת ערכת השבבים Kirin 960 המיוצרת על ידי וואווי. לטענת החברה היא אינה נופלת מסנאפדרגון 820 של קוולקום ובמבחנים שלנו היא סיפקה תוצאות מעולות. בניגוד לוואווי P9 שצויד ב-3 גיגה זיכרון RAM בלבד, ב-P10 יש 4 גיגה זיכרון RAM וגם מערך הצילום הכפול בגב המכשיר שודרג לעומת הדגם הקודם. התמונות יוצאות חיות, מדויקות והשליטה במצלמה נוחה מאוד. זה הדור השני של מערך צילום מבית וואווי ולייקה הכולל מצלמת 20 מגה-פיקסל מונוכרמטית (שחור-לבן) ומצלמת 12 מגה-פיקסל צבעונית (RGB). זו אחת ממצלמות הסמארטפון הטובות ביותר שראינו עד כה ומחירו החדש של המכשיר, שהושק רק בחודש שעבר בישראל, עומד על 2,499 שקלים בלבד.

LG V20

פאבלט הדגל של LG מספק ביצועי מולטימדיה מצוינים וכולל מסך גדול של 5.7 אינץ' ברזולוציית QHD עם ציפוי זכוכית גורילה 4, מסך משני להתראות וגישה מהירה לאפליקציות. המכשיר ממוקד מאוד במולטימדיה וכולל מעבד שמע איכותי שמשדרג משמעותית את איכות השמע. V20 מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 820 ו-4 גיגה זיכרון RAM לצד 64 גיגה לאחסון פנימי. המכשיר תומך בתקן צבאי שמבטיח עמידות בפני נפילות מגובה של מטר וחצי וגם הוא מצויד במערך צילום כפול בגבו, הכולל מצלמת 16 מגה-פיקסל ומצלמה נוספת של 8 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה. מקדימה תמצאו מצלמת 8 מגה-פיקסל ואת כל זה תוכלו כעת לרכוש תמורת 2,300 שקלים ביבוא רשמי.

שיאומי Mi 5s

בעוד הסמארטפונים היקרים הוזלו במאות שקלים, יבואנים של יצרניות כמו שיאומי, המציעות באופן קבוע מחירים נמוכים נאלצו, להסתפק בהוזלה של כמה עשרות שקלים ברוב המקרים אבל זה לא אומר שכדאי לוותר על דגמי הדגל של החברה. Mi 5 היה הצלחה מסחררת בשל מחירו הנמוך והמפרט המתקדם שהוא הציע. הדגם המתקדם יותר, Mi 5s, מציע מפרט משופר יותר ושמר על מחיר אטרקטיבי במיוחד. ל-Mi 5s מסך בגודל 5.15 אינץ' ברזולוציית Full HD, ערכת השבבים סנאפדרגון 821 (כמו ב-LG G6), הוא מגיע עם 3 גיגה זיכרון RAM ו-64 גיגה לאחסון פנימי. למכשיר מצלמת 12 מגה-פיקסל אחורית ו-4 מגה פיקסל קדמית עם פיקסלים מוגדלים של 2 מיקרון. המכשיר מספק תמורה מצוינת למחיר ונותן ביצועים טובים מאוד תמורת 1,399 שקלים.

שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שיאומי Mi 5./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

LG G6

אחרי שני מכשירי דגל שפגעו במוניטין של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית, ה-G6 שהושק לפני כחודשיים בעולם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית. כבר נכתב רבות על הלקחים שהפיקה החברה ויישמה בסמארטפון הדגל, לצד מסך ייחודי (ביחס 18:9) ועיצוב כמעט נטול שוליים. LG G6 מגיע עם מסך בגודל 5.7 אינץ' ברזולוציית QHD אך הודות לניצול המקסימלי של השוליים, גודלו נשאר זהה לסמארטפון ממוצע עם מסך בגודל 5.2 אינץ'. הוא מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 821 יחד עם 4 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה לאחסון פנימי לצד חריץ הרחבה. ל-G6 מערך צילום אחורי כפול, הכולל שתי מצלמות 13 מגה-פיקסל, אחת עם עדשה רחבה והשנייה עם עדשה סטנדרטית והוא חסין בפני מים ואבק. סך הכול מדובר במכשיר פרימיום עם מראה יוקרתי ומפרט מתקדם; הוא נעים מאוד למגע ומהנה מאוד לשימוש ומחירו עומד כעת על 2,800 שקלים בלבד.

סמסונג גלקסי S7

אמנם גלקסי S8 הושק בישראל רק בשבוע שעבר אבל זה לא אומר שהדגם הקודם, גלקסי S7, איבד מהמשיכה שלו. הוא לא יפה כמו ה-S8 אבל המפרט שלו עדיין חזק מאוד ביחס למרבית המכשירים בשוק. גלקסי S7 מגיע עם מסך מסוג Suepr Amoled בגודל 5.1 אינץ' ברזולוציית QHD, המספק צבעים חיים מאוד, ומוגן על ידי ציפוי זכוכית גורילה 4. הוא מצויד בערכת השבבים Exynos 8890 מתוצרת סמסונג, 4 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה לאחסון לצד חריץ הרחבה. למכשיר מערך צילום מתקדם: מצלמה אחורית 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.7 ופיקסלים כפולים המספקת תוצאות יוצאות דופן בתאורה חשוכה; מקדימה תמצאו מצלמת 5 מגה-פיקסל. S7 מגיע עם אנדרואיד 7.0 ועמידות בפני מים. ניתן למצוא אותו באינטרנט במחיר התחלתי של 1,800 שקלים ביבוא מקביל ותמורת 2,400 שקלים ביבוא רשמי.

אייפון 7

בעולם מכשירי האנדרואיד, הבחירה בין המכשירים קשה יותר כי המבחר רב אבל עבור משתמשי אייפון, החיים הרבה יותר קלים - האם לרכוש את הדגם החדש או להמתין לדגם הבא? אם אתם שוקלים לעבור מאנדרואיד לאייפון, זה בדיוק הזמן לעשות זאת. עד לאחרונה אייפון 7 היה אחד הסמארטפונים היקרים ביותר בישראל; מחירו ההתחלתי עמד על 3,700 שקלים למכשיר בנפח 32 גיגה אבל ביטול מס הקנייה הפך את הסמארטפון מבית אפל לנגיש גם עבור משתמשים שלא רוצים לשבור קופת חיסכון. לאייפון 7 מערך צילום הכולל מצלמה אחורית של 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 ומצלמה קדמית 7 מגה-פיקסל. יש לו מסך בגודל 4.7 אינץ', עם ציפוי זכוכית עמיד בפני נפילות, ערכת השבבים A10 של החברה לצד 2 גיגה זיכרון RAM בלבד אבל המפרט הזה לא בר השוואה למכשירי אנדרואיד ובפועל מדובר במכשיר חזק מאוד, המציע חוויית שימוש מעולה ללא פשרות. אייפון 7 מצליח להיות אחד המכשירים העוצמתיים ביותר בשוק בזכות התאמה מדויקת בין מערכת ההפעלה לחומרה ועם תג מחיר של 2,810 שקלים הוא הפך להיות מאוד משתלם. המכשיר מציע עמידות למים אך הוא כזכור נטול שקע אוזניות סטנדרטי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully