וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסמתם מישהו בפייסבוק, ווטסאפ או טינדר? זה מה שהם רואים

9.5.2017 / 9:41

רשתות חברתיות ואפליקציות מסרים נועדו לסייע לנו לתקשר עם העולם, אבל רובנו כבר למדנו בדרך הקשה שיש אנשים בעולם שאנחנו ממש לא רוצים להיות איתם בקשר. אבל מה רואה הצד השני כשהוא נחסם? בדקנו את הסוגיה בשלושה שירותים פופולריים בהם אנחנו חוסמים הכי הרבה

צילום מסך

חיי החברה שלנו כבר עברו ממזמן למרחב המקוון. אנחנו עוד נפגשים עם אנשים, יושבים בכיתה, יוצאים לדייטים או עם חברים, מבקרים את המשפחה ונהנים בטיולים אבל כל הפעילויות הללו מתקיימות במקביל לחיים הווירטואליים שלנו ברשתות החברתיות ובאפליקציות המסרים.

זו גם הסיבה שאנחנו מוצאים את עצמו לא מעט פעמים נאלצים לחסום אנשים אחרים - כאלה שמטרידים אותנו ושולחים לנו הצעות מגונות או כאלה שאנחנו לא מעוניינים לראות שוב. אנשים שאנחנו רוצים להוציא מחיינו הווירטואליים יחסית קל יותר להעלים, אבל מה רואה, ואילו הודעות והתראות מקבל, מי שנחסם? בדקנו בשלושת השירותים בהם אנחנו הכי אוהבים וצריכים לחסום - פייסבוק, ווטסאפ וטינדר.

סמארטפון בלילה. ShutterStock
מה זה, הוא מחק את הפרופיל?! לא, את פשוט חסומה./ShutterStock

פייסבוק

הרשת החברתית הודיעה לאחרונה שהיא מגרדת את שני מיליארד המשתמשים בעולם, ובישראל לא צריך להזכיר עד כמה היא פופולרית מה שהופך אותה כנראה למקום העיקרי לביצוע חסימות על רקע רומנטי, חברתי או מקצועי. במקרה כזה, משתמש שחסמתם לא יצליח לחפש אתכם יותר ברשת החברתית בשורת החיפוש ולחיצה על קישור לפרופיל שלכם תסתכם בלינק שבור. מי שנחסם לא יצליח ליצור אתכם קשר, להגיב לכם ואילך. גם את הפוסטים הציבוריים שלכם לא יראה מי שחסמתם והוא גם לא יראה את התגובות שלכם בפוסטים של אחרים או בקבוצות. למעשה, אפילו אם יתייגו אתכם בפוסט שהאדם החסום יראה, הוא לא יוכל להקליק על השם שלכם.

החסימה תופסת גם לאפליקציית המסנג'ר של פייסבוק; רק שימו לב שאם לא תמחקו ידנית את התכתובות הן עדיין יופיעו שם, רק בלי הקישור לפרופיל החסום. אחרי החסימה שם המשתמש יהפוך ל-לFacebook User בלי לינק, ואם אתם בדיוק נחסמתם, תוכלו עדיין לראות את החוסם בחיפוש אבל אחרי זמן קצר הוא גם לא יופיע יותר. משתמשים שחסמתם בפייסבוק יוסרו מרשימת החברים, ויישארו בחוץ גם אם תסירו את החסימה; הם לא יוכלו לראות אף חלק מהפרופיל שלכם, כולל חלקים פומביים, לתייג אתכם, להזמין אתכם לאירועים או קבוצות, או כאמור אפילו למצוא אתכם בחיפוש כדי לנסות להוסיפכם כחברים שוב. שימו לב שזה הדדי לחלוטין, וגם אתם לא תוכלו לבצע את אותן הפעולות עם פרופיל חסום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
לינק שבור בפייסבוק. צילום מסך מתוך פייסבוק, צילום מסך
העמוד שלכם יהפוך ללינק שבור ברגע שתחסמו מישהו./צילום מסך, צילום מסך מתוך פייסבוק

ווטסאפ

אפליקציית המסרים הפופולרית מבית פייסבוק החליפה אצל משתמשים רבים את המסרונים הקלאסיים, אבל השימוש בווטסאפ הרבה יותר חשוף מסמס רגיל. ראשית, לאחר חסימת משתמש באפליקציית ווטסאפ לא תקבלו עוד הודעות מאותו משתמש. מעבר לזה, המידע המקוון העדכני, כולל מתי נראיתם אונליין בפעם האחרונה ופרטי מידע אחרים, כבר לא יהיו נגישים לאנשי קשר שבחרתם לחסום. כמו כן, איש הקשר החסום לא יוכל לצפות עוד בתמונות הפרופיל שלכם (שתהפוך לתמונה לבנה), לא את הסטטוס ואם מישהו ישלח הודעה אז הוא יראה רק וי אחד. בפועל, הצד השני יוכל לשלוח הודעות אבל זה ייראה כאילו אתם פשוט לא נכנסתם לאפליקציה, מרגע החסימה.

אם חסמתם מישהו אחרי התכתבות, הוא לא יימחק מרשימת החברים שלכם בווטסאפ או מהטלפון עצמו - לשם כך תצטרכו למחוק את כרטיס איש הקשר דרך אפליקציית אנשי הקשר בסמארטפון. כל ההודעות שנשלחות אליכם ממשתמש חסום לא נשמרות כך שגם אם תסירו את החסימה הוא לא יקבל את כל ההודעות.

ווטסאפ , פייסבוק. ShutterStock
אחרי החסימה שלכם תראו וי אחד, כאילו הצד השני הפסיק להתחבר לשירות./ShutterStock

טינדר

מכל האפליקציות החברתיות, טינדר מיועדת ליצירת קשרים רומנטיים כך שמנגנון החסימה מובנה כבר בממשק הבסיסי. כדי לא לראות שוב משתמש בטינדר, אין צורך בחסימה או הסרה של המשתמש אלא פשוט בסימון של אי-התאמה - Unmatch. שימו לב שהפעולה בלתי הפיכה, בניגוד לחסימות בפייסבוק ובווטסאפ, ואחרי שתקבעו שאינכם מתאימים יותר - המשתמש לא יראה אתכם שוב על המסך כאפשרות זמינה.

גם אם הייתם בשיחה קודם לכן, המשתמש לא יזכה להמשיך אותה, וכמובן שגם כאן מדובר בחסימה הדדית שתשפיע גם על יכולתכם לשלוח מסרים ליעד החסום. יתרה מזאת, אחרי ה-Unmatch, לשניכם לא תהיה עוד גישה להודעות קודמות שהחלפתם, והן יימחקו מתיבת הצ'אט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פורסם לראשונה בפברואר 2016.

טינדר. צילום מסך
לא צריך לחסום - פשוט להגיד "ביי ביי"./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully