וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תעקוב אחרינו דרך מצלמת המחשב, גם כשהיא כבויה

אילן גלר

20.6.2017 / 9:28

מסמך הפטנט מציין באופן מפורש כי מעקב התחושות במצלמה ייעשה בכל עת, ולא רק בזמן שנעשה בה שימוש פעיל, כלומר לא רק תוך כדי שיחות וידאו. אפשר רק לקוות שסעיף המתיר שימוש בפטנט הזה לא חבוי כבר איפשהו בתקנון שכולנו חתומים עליו

אישה מול מחשב נייד. ShutterStock
עצובים? פייסבוק תדע מזה מיד./ShutterStock

באחת התמונות המפורסמות שאותן העלה מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, לפני שנה לפרופיל האישי שלו נראה בבירור מחשב נייד ברשותו עם נייר דבק אטום המכסה את עדשת המצלמה המובנית. צוקרברג, כך נראה, חרד מאוד לפרטיותו אך הסטנדרטים של החברה עבור המשתמשים עצמם שונים לגמרי.

במסמך פטנט אותו הגישה פייסבוק, ונחשף כעת, מתוארת טכנולוגיה שמטרתה לעקוב אחרי המשתמשים דרך המצלמה, גם אם זו אינה פועלת באותו רגע. הטכנולוגיה אותה פיתחה פייסבוק נועדה לזהות הבעות רגש שונות בזמן שהמשתמש מעלה פוסט, מדפדף בפייסבוק או סתם משתמש במחשב.

הבעות של חיוך ושמחה תיחשבנה כתגובה חיובית, ותלמד את פייסבוק מה אתם אוהבים לראות. הבעות של זעם וכעס ילמדו את הרשת החברתית מה פחות מלהיב אתכם, ובפעם הבאה תכנים שכאלו לא יקודמו בפיד כדי שתוכלו להמשיך להרגיש בנוח (ולצפות בכמה ביותר פרסומות).

מסמך הפטנט מציין באופן מפורש כי מעקב התחושות במצלמה ייעשה בכל עת, ולא רק בזמן שנעשה בה שימוש פעיל, כלומר לא רק תוך כדי שיחות וידאו. עוד עולה מהמסמך כי פייסבוק שומרת לעצמה את הזכות להפעיל את המצלמה במקרה שהיא כבויה. מאחר ומדובר בהפרה בוטה של פרטיות הגולשים, כנראה כל אחד יצטרך לאשר את השימוש במצלמה אם הפטנט יוטמע באתר ואפשר רק לקוות שהסעיף הזה לא יוסתר אלא יובלט בצורה ראויה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנראה שצוקרברג יודע משהו שאנחנו לא. מכסה את מצלמת המחשב שלו בנייר דבק./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully