וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: כמה עולה להחליף מסך בסמארטפונים הפופולריים בישראל?

26.6.2017 / 11:03

למה יש פער של מאות שקלים בין מעבדות שונות, באיזה סמארטפון התיקון הכי יקר, מה צריך לבדוק אחרי התיקון וכל מה שצריך לדעת לפני שהולכים להחליף מסך. וקחו בחשבון שכנראה העמידות של המכשיר למים תיפגע בכל החלפת מסך

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון - בדקנו את יולפון ארמור, הסמארטפון שלא יישבר בקלות)

אחד הנזקים הנפוצים ביותר לסמארטפון שלנו הוא שבר או סדק במסך. המסך הגדול המכסה שטח נכבד משטח הפנים של המכשיר סוג מכות, נשרט, נחבל ועוד על בסיס יומיומי; יצרניות רבות מצפות אותו בזכוכית גורילה כדי להעניק לו עמידות אבל עדיין לא המציאו מסך שלא מסוגל להיהרס. למען האמת, כנראה שגם לא ימציאו אחד כזה מאחר וליצרניות יש אינטרס מובהק שתחליפו סמארטפון או שתרכשו מהן מסך מקורי להחלפה.

השוק מוצף במעבדות המציעות החלפת מסכים עם הבדלים משמעותיים במחיר. ההבדלים מצביעים, ברוב הפעמים, על איכות שונה של המסך; חלק מהמעבדות מציעות מסכים מקוריים, חלק מציעות מסכים לא-מקוריים וחלק מציעות מסכים מחודשים. כל הבדל כזה במחיר מעיד גם על איכות שונה ומעבר לכל זה, לכל מכשיר יש עלות החלפת מסך שונה, המורכבת מעלות הפאנל עצמו וזמן העבודה הנדרש.

שוחחנו עם שי מזרחי, מנהל תחום סלולר במכללת ג'ון ברייס, המכשיר מאות טכנאי סלולר בישראל ובדקנו מה הסכומים שנהוג לשלם על מסכים מקוריים, ולמה צריך לשים לב כשאנחנו הולכים להחליף את המסך במעבדה?

לפני הכול, חשוב לדעת מה המחירים המומלצים על מסכים מקוריים. על מסך של סמסונג גלקסי 7 המחיר המקובל הוא 700 שקלים, עבור גלקסי S7 אדג' (עם המסך המעוקל) המחיר יקפוץ בכמעט פי שניים, ועומד על 1,300 שקלים. תיקון מסך לגלקסי S8 יעלה 1,400 שקלים, כמעט חצי ממחירו של סמארטפון חדש; תיקון מסך לגלקסי 8 פלוס יעלה 1,500 שקלים.

תיקון סמארטפון. ShutterStock
יש הבדל של כמה מאות שקלים בין המעבדות./ShutterStock

אם נשבר לכם מסך האייפון, חשוב לציין כי אין באמת מסכים מקוריים, אך המסך באיכות הגבוהה ביותר לאייפון 6 יעלה 350 שקלים, תיקון מסך לאייפון 6 פלוס יעלה 450 שקלים, באייפון 6S המחיר מעט יותר יקר לעומת ה-6 מאחר והמסך כולל טכנולוגיה מתקדמת יותר המזהה את עוצמת הלחיצה. תיקון מסך באייפון 6S יעלה 500 שקלים בעוד שהחלפת מסך באייפון 6S פלוס תעלה 650 שקלים. מסך לאייפון 7 יעלה 700 שקלים ולאייפון 7 פלוס יעלה 900 שקלים.

החלפת מסך בוואווי P9 תעלה 700 שקלים, וגם בוואווי P10 החדש יותר המחיר נותר זהה. מסך ל-LG G5 יעלה 500 שקלים ואם יש לכם LG G6 תשלמו 900שקלים. החלפת מסך בשיאומי רדמי נוט 4 תעלה 350 שקלים ומסך חדש לשיאומיMi5 יעלה לכם 300 שקלים בלבד.

"לכל מכשיר יש כמה אופציות למסכים, בין אם אתה מחליף מסך לשיאומי, לאייפון או לסמסונג, תמיד יש אלטרנטיבות בשוק. זו אחת הסיבות להבדלים במחירים. מעבדה אחת תיקח 700 שקלים והשנייה 500 שקלים - הבדל של 200 שקלים הנובע מהאיכויות השונות של המסכים", מסביר מזרחי. "האיכות של המסכים הלא-מקוריים נמוכה יותר, אם כי הם עשויים להיות מספיק טובים כדי שנהנה מהמסך מבלי לשים לב להבדל משמעותי. חשוב לשים לב שיש גם דרגות שונות של מסכים לא-מקוריים, חלקם טובים יותר וחלקם ממש גרועים".

"עלות החלפת המסך למעבדה משתנה בהתאם לאיכות, ואם אתם רואים מסך בשליש מחיר לעומת חנויות אחרות, צריכה להידלק נורה אדומה. בדרך כלל חנויות שמכבדות את עצמן מחזיקות את הסחורה האיכותית בלבד ולא מתקרבות כלל להעתקים", מסביר מזרחי. "מאחר ורוב הנזקים הם שבר בזכוכית בלבד, קיימת אלטרנטיבה נוספת להחליף רק את הזכוכית. במקרה כזה, נישאר עם כל המבנה וכל הרכיבים המקוריים - פאנל מסך, חיבורי המסך, רכיב המגע, רכיב עוצמת המגע, רכיבי תאורה, מסגרת וכו' - ואז אנחנו מאוד קרובים למסך מקורי לגמרי. אם המעבדה מומחית בהחלפות האלו, אז ניתן לקבל תוצאות מצוינות".

עוד באותו נושא

שלושה סמארטפונים מעולים עד 999 שקלים

לכתבה המלאה
סמארטפון עם מסך שבור. ShutterStock
החלפת המסך כנראה תיפגע בעמידות המכשיר למים./ShutterStock

מחיר ואיכות העבודה

"אחד המרכיבים המשפיעים על עלות התיקון הוא האתגר בפניו עומד הטכנאי, או במילים אחרות - מורכבות העבודה. רוב הסמארטפונים של סמסונג, לדוגמה, מאוד מורכבים לתיקון והלקוח משלם בהתאם. ברוב הדגמים של שאר היצרניות העבודה פחות מורכבת אך עדיין העלות של מסכי סמסונג, LG ויצרניות אנדרואיד אחרות היא גבוהה מאוד ביחס לאייפונים".

מה חשוב לבדוק בהחלפת המסך? "אם אתם מחליפים מסך לאייפון, ודאו מה המוצר שאתם מקבלים. כלומר, האם תקבלו אחריות במידה ויש כתמים על המסך, פיקסלים שרופים, זכוכית משוחררת, צבעים אפורים במקום צבעים חזקים ועוד תקלות שאינן נובעות משימוש סביר. אם מתגלה בעיה בסמוך להחלפת המסך, חזרו לחנות בהקדם עם הבעיה כדי להימנע מבעיות במימוש האחריות".

מה לגבי אטימות למים אחרי החלפת מסך? "נתחיל בכך שגם מכשירים חדשים שנפתחו מהקופסה ועדיין לא עברו תיקון, הם לא אטומים למים. קיימים מקרים רבים בהם מכשיר שמעולם לא עבר תיקון, בא במגע עם מים וסובל מנזקים שלא ניתנים לתיקון. בהחלפת מסך יש לבצע הדבקה חוזרת של האזורים שנאטמו להגנה מפני מים. מאחר וגם היצרניות לא נותנות אחריות מפני נזקי מים, כל מה שניתן לבקש מהטכנאי זה להחזיר את הדבק למקום הנכון אבל קחו בחשבון שהעמידות למים כנראה תיפגע".

מה לבדוק אחרי ההחלפה? "ההמלצה הכי טובה היא לבצע כמה שיותר בדיקות, מאחר ובהחלפת מסך במרבית המכשירים הטכנאי בא במגע עם מספר גדול של רכיבים. במעבדה מסודרת, הטכנאי יעשה בדיקת איכות (QC) לפני ואחרי תיקון, אבל חשוב שגם הלקוח יבדוק. למשל, בדיקה שהטאצ' בכל האזורים מגיב, ניתן לעשות זאת על ידי גרירת אפליקציות על גבי כל המסך, בדיקת רמקול אוזן - לבצע שיחה וגם לבדוק את המיקרופון ואת החיישן הקרבה. גם את המצלמה הקדמית והאחורית מומלץ לבדוק. לבדוק את הפלאש ואת כפתור הבית, את חיישן טביעות האצבע ובסוף בדיקה ויזואלית שהמסך יושב טוב, שהמסגרת לא בולטת ושכל המכשיר לא משמיע קולות או סובל מבליטות חדשות בקצוות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully