וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא נבח אליי": מעין קנתה מצלמה מסין וגילתה שמציצים לה לסלון

9.7.2017 / 9:09

"כל מי שקנה מצלמה כזו או אפילו מחברה אחרת באותו הסגנון - אני ממליצה לכם להיזהר, זה קריפי בטירוף ואני לא רוצה להתחיל לחשוב בכלל מי צפה בנו ואיך", אומרת מעין מנדלסון מתל-אביב. למרבה המזל המצלמה הותקנה בסלון ולא בחדר השינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום קרה לי מקרה שכאילו לקוח מתוך 'מראה שחורה'. עמדתי ליד הכלב שלי בזמן שהמצלמה הייתה מחוברת ופתאום שמעתי צלילים כמו של ווקי-טוקי, לא הבנתי מאיפה זה מגיע, ופתאום נשמע קול של גבר אומר 'האווו האווו', 'עבור עבור', וכמה מלמולים ברוסית. תוך כמה שניות הבנתי שזה בוקע מתוך המצלמה!" - במילים האלה מתארת מעין מנדלסון מתל-אביב את החוויה המפחידה שעברה, ואת האימה שכל מי שיש לו מצלמה בסלון עלול לחוות.

מצלמות אבטחה ביתיות מאפשרות להתחבר מכל מחשב או סמארטפון לממשק המצלמה, בעלות נמוכה - לצפות בנעשה בבית, ובחלק מהמצלמות גם לדבר עם יושבי הבית באמצעות אינטרקום המובנה במצלמה. מצלמות אבטחה ביתיות נמכרות באינטרנט במחיר מפתה של החל מ-100 שקלים אך המקרה של מנדלסון מוכיח שעל מחיר אטרקטיבי במיוחד עלולים לשלם מחיר כבד בפרטיות.

מצלמות ביתיות זולות ידועות לשמצה בקלות בה הן נפרצות. יש כמה אתרים בעולם המציעים מאות ואלפי לינקים לשידורים חיים של מצלמות לא מאובטחות, ללא ידיעת בעלי הבית, ולמרות שההמלצה הגורפת היא להחליף סיסמה בהתקנה הראשונה אבל זה לא תמיד עוזר למנוע את הפריצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכלב של מעין מנדלסון בסלון - הפורץ עקב גם אחריו./מערכת וואלה!, צילום מסך

מנדלסון רכשה מצלמת אבטחה במאה שקלים באתר המייבא מוצרים מסין לישראל. היא הייתה מודעת לכך שצריך לשנות את הסיסמה ואכן עשתה זאת כשהתקינה את המצלמה בסלון. על המצלמה של המותג sricam קיבלה מנדלסון המלצה באינטרנט. "התקנו אותה בבית לפני כמה חודשים ובאמת נהנינו ממנה" היא מספרת בשיחה עם וואלה! TECH.

"אפשר לראות את הכלב דרך האפליקציה בפלאפון, יש בה אפילו רמקול שאפשר לדבר דרך הפלאפון וזה נשמע בתוך הבית", סיפרה מנדלסון, אך אחרי ארבעה חודשים בהם השתמשה במצלמה, היא גילתה שהיא ובן זוגה אינם היחידים שצופים בשידור החי מביתם הפרטי. תחילה היא חשבה שמדובר בבדיחה של בן זוגה אך היא נזכרה שאין לו בכלל את האפליקציה. "אז הבנתי מה קורה, תוך כמה שניות נכנסתי לסרטים וכיביתי את המצלמה".

המצלמה הייתה מותקנת ארבעה חודשים בסלון של מנדלסון אך אם היא הייתה ממוקמת בחדר השינה, היא הייתה יכולה להיות חשופה לרגעים הרבה יותר אינטימיים. "כל מי שקנה מצלמה כזו או אפילו מחברה אחרת באותו הסגנון - אני ממליצה לכם להיזהר, זה קריפי בטירוף ואני לא רוצה להתחיל לחשוב בכלל מי צפה בנו ואיך", כתבה מנדלסון בפוסט שפרסמה בשבוע שעבר בפייסבוק.

מנדלסון בחרה שלא לפנות למשטרה או לאתר ממנו רכשה את המצלמה לדבריה כי גם אם הבעיה תיפתר, היא לא רוצה לקחת סיכון ולהמשיך להשתמש במצלמה בביתה. למרבה מזלה של מנדלסון, הפורץ חשף את עצמו לפני שהוא הספיק לתעד משהו חשוב באמת שהיה עלול לפגוע בבני הזוג או להוביל לניסיון סחיטה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עוד באותו נושא

חושדים במטפלת? כל מה שצריך לדעת על מצלמות אבטחה ביתיות והמלצות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully