וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשדרג או לא? יש מלא באגים בעדכון של iOS 11 לאייפון

24.9.2017 / 8:33

חלק מהדגמים מגיבים לאט יותר לאחר העדכון, חלק לא מצליחים לכבות את ה-Wi-Fi; אצלנו בסך הכול אייפון 7 פלוס התחיל לקפוא כל 3-4 שעות ודרש אתחול אלים. וזה לא הכול - אבל אפשר עדיין לחזור אחורה

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
נתקלנו בלא מעט תקלות, ובפורומים של אפל מדווחים על תקלות נוספות. תחליטו לבד האם זה שווה לכם./ShutterStock

שבוע לאחר שחשפה את שלושת האייפונים החדשים שלה: אייפון 8, אייפון 8 פלוס ואייפון X ("אייפון עשר"), שחררה אפל את הגרסה העדכנית ביותר למערכת ההפעלה שלה לניידים, iOS 11. בניגוד למה שמכירים משתמשי אנדרואיד, משתמשי אייפון מקבלים כל עדכון עד כמה ימים לאחר הפצתו.

המכשירים שמקבלים את העדכון הם: אייפון 7 פלוס, אייפון 7, אייפון 6S, אייפון 6S פלוס, אייפון 6, אייפון 6 פלוס, אייפון SE ואייפון 5S. העדכון יהיה זמין גם לבעלי iPad Air ומעלה, iPad mini 2 ומעלה ואייפוד טאצ' מהדור השישי.

הפצת גרסה חדשה של מערכת הפעלה לרוב מלווה בעדכוני תוכנה המתקנים באגים שצצים עם הזמן, לכן ניתן לצפות שיהיו תקלות כלשהן עם כל שדרוג של iOS. קפצנו למים העמוקים ושידרגנו אייפון 7 פלוס לגרסה העדכנית שהופצה כדי לבחון האם השינוי מורגש מיד, והאם כדאי למהר לעדכן למרות הבאגים. חשוב לציין כי הבאגים הם פרטניים לכל מכשיר וייתכן כי בעלי אייפון 7 פלוס, לדוגמה, יחוו באג שמשתמשי אייפון 6s לא ירגישו.

הבעיה העיקרית שמתרחשת אחרי עדכוני גרסה גדולים - והורגשה מאוד גם אצלנו - היא עצירה פתאומית של המערכת (קפיאות ותקיעות) אותה ניתן לשחרר רק באתחול אלים (Hard Reset) והתחלת עבודה מחדש. אצלנו מערכת ההפעלה המעודכנת נתקעה כל 3-4 שעות; מדובר בתקלה חמורה וכל מה שנותר לעשות זה לחכות לטלאי של אפל שיסדר את זה.

iOS 11 השקה. אפל,
מצד אחד יש פיצ'רים חדשים, מצד שני המכשיר לא מפסיק להיתקע כל כמה שעות. iOS 11./אפל

בעיה נוספת שנתקלנו בה לאחר ההתקנה קשורה בחיי הסוללה של המכשיר. בגרסה הקודמת, iOS 10, שרדנו בקלות יום וחצי ללא טעינה אך אחרי השדרוג ל-iOS 11 גילינו שאנחנו נאלצים לטעון את המכשיר לאחר כ-7 שעות שימוש. כאמור, מדובר באייפון 7 פלוס בעל קיבולת סוללה של 2,915 מיליאמפר-שעה, כך שלא מן הנמנע שמשתמשים בעלי מכשירים ישנים יותר יסבלו יותר. גם זאת תקלה שאנחנו מצפים שתתוקן בעדכוני גרסה קרובים.

על שתי התקלות שחווינו דיווחו לא מעט משתמשים נוספים בעולם, שהתקינו את iOS 11. מתלונות של משתמשים עולים גם כמה באגים נוספים כמו קושי לשלוח מיילים ישירות מהיישום המובנה. לפי הדיווחים, ניסיונות שליחת מייל מסתיימים בהודעת השגיאה "לא ניתן ליצור קשר עם השרת". גוגל ומיקרוסופט הודיעו כבר כי הן עובדות עם אפל על מנת לסדר את התקלה. משתמשים אחרים מדווחים כי יישום הפנס - אותו ניתן להפעיל ישירות ממרכז הבקרה שעבר שינוי משמעותי בגרסה החדשה - צבוע בצבע אפור ואינו לחיץ.

תלונות על באגים בגרסה 11 של מערכת ההפעלה של אפל לניידים נערמות בפורומי התמיכה המקוונים באתר של אפל, חלקן קשורות לשינויים שבוצעו בממשק. תלונה אחת החוזרת על עצמה נוגעת לאופן הכיבוי וההדלקה של קישוריות הבלוטות' והרשת האלחוטית ישירות ממרכז הבקרה החדש. עד עתה, משתמשים שרצו לכבות את הבלוטות' וה-Wi-Fi עשו זאת באמצעות לחיצה על מתג רלוונטי אך כעת לחיצה על אחד המתגים אינה מכבה את הקישורית אלא רק מנתקת את החיבור הספציפי, לרשת אלחוטית מסוימת או לאביזר כלשהו. כדי לכבות לגמרי את הקישורית (כמו במצב טיסה) צריך לנבור באפליקציית ההגדרות עד שמוצאים את המתג הרלוונטי. מעבר לסרבול הלא ברור שאפל הוסיפה לפעולה, השארת כל הקישוריות דולקות שלא לצורך מקצרת מהר יותר את חיי הסוללה.

עוד עולה, מתלונות של משתמשים, כי מכשירי אייפון 5s ואייפון 6s מגיבים באיטיות רבה יותר לאחר העדכון, לפחות בהשוואה למערכות הפעלה קודמות. נציין כי אלו שכבר עדכנו לגרסה החדשה, מסוגלים לשנמך לגרסה האחרונה של iOS 10 - 10.3.3 - באמצעות תוכנת iTunes.

בעוד הגרסה החדשה מביאה שינוי מרענן למשתמשים, עם אפשרויות שהיו עד עתה נחלתם של משתמשי האנדרואיד בלבד, לא מן הנמנע שהשדרוג יביא עמו בשלב הזה גם לא מעט תסכולים לחלק מהמשתמשים. בין השינויים הגדולים: המשתמשים יכולים לסדר את מרכז הבקרה כרצונם, להקליט מסך בווידאו (אפשרות ששנים חיכו לה), נוספה אפליקציית ניהול קבצים חדשה, סירי חכמה הרבה יותר, נוספו שדרוגים לשירות ה-iMessage, צילום איכותי יותר בתנאי תאורה מאתגרים ועוד. רק חבל שזה נתקע כל כמה שעות.

עוד באותו נושא

מה חדש ב-iOS 11?

לכתבה המלאה
אירוע ההשקה של חברת אפל, ספטמבר 2015. רויטרס
כל גרסה חדשה מלווה בבאגים, אבל הפעם נפלנו חזק. טים קוק, מנכ"ל אפל./רויטרס

איך משנמכים חזרה ל-iOS 10?

אם שדרגתם ל-iOS 11 ואתם רוצים לחזור לגרסה הקודמת, 10.3.3, ראשית הורידו את התוכנה המתאימה בהתאם לסוג המכשיר שברשותכם מהאתר הזה ולאחר מכן, חברו את האייפון שלכם לאייטונס במצב DFU (כיבוי מוחלט של המכשיר ולחיצה ממושכת על כפתור הנעילה + כפתור הבית). באייפון 7 ומעלה, יש ללחוץ על מקש הווליום התחתון בשילוב כפתור הנעילה כי אין כפתור בית.

בשלב הבא, כשתוכנת האייטונס זיהתה כי המכשיר נמצא במצב DFU יש ללחוץ על מקש SHIFT במקלדת (Option במק) ולבחור בעזרת העכבר את התוכנה המתאימה שהורדנו מקודם. אם ביצעתם את כל השלבים בהצלחה, לאחר כמה דקות המכשיר יעלה בחזרה בגרסת 10.3.3. חשןב לוודא שקיים גיבוי מלא למכשיר, שכן הפעולה הזו מאפסת אותו. אין לדעת מתי אפל עלולה לסגור את חלונית פרק הזמן בו ניתן לשנמך ולרוב מדובר בכשבוע וחצי לאחר צאת הגרסה החדשה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully