וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 8 פלוס הוא מכשיר מעולה - למי שווה לשדרג אליו ולמי לא?

31.10.2017 / 7:51

הוא נראה כמעט זהה לדגם הקודם, מגיע עם אותו מסך ומציע שדרוגים מינימליים לעומת אייפון 7 פלוס. ועדיין, אייפון 8 פלוס הוא סמארטפון מעולה עם תג מחיר נמוך במאות דולרים מאייפון X, שיושק בסוף השבוע

צלמים זמניים מורשים

ביום שישי הקרוב יגיע אייפון X לחנויות בשווקים נבחרים ברחבי עולם; במכירה המוקדמת הוזמנו כל המכשירים הזמינים תוך כמה שעות ורבים יסכימו שבאזז כזה סביב אייפון לא ראינו כבר הרבה זמן. הוא נחשף בחודש ספטמבר באירוע גדול של אפל, ויחד איתו נחשפו גם אייפון 8 ואייפון 8 פלוס - שהחלו כבר להימכר בחודש שעבר. יש הטוענים כי אפל עשתה טעות כשחשפה את שלושת האייפונים בבת אחת, כי אייפון 8 נבלע בקמפיין של אייפון X, אבל עם תג מחיר שמתחיל ב-999 דולרים, לא בטוח שאייפון העשור הוא בחירה שמתאימה לכולם. אייפון 8 ואייפון 8 פלוס עולים מאות דולרים פחות והם עדיין מכשירים מעולים מבית אפל, שעדיפים על מרבית מכשירי האנדרואיד.

עיצוב

בעוד העולם ממתין בסבלנות להגעתו של אייפון X המדובר למדפי החנויות, מעריצי החברה עם התפוח כבר ממהרים לרכוש את האייפון העדכני ביותר, שהושק יחד עם אייפון העשור. מבחינת המראה, אייפון X יציע קפיצת מדרגה עיצובית אבל אין הרבה הבדלים בין אייפון 7 פלוס לבין אייפון 8 פלוס. חזית המכשירים נראית זהה לחלוטין, וקשה לדעת האם יש לכם ביד את הדגם העדכני ביותר או את זה שיצא לפניו.

כשמחזיקים את המכשיר ביד, לעומת זאת, מרגישים מיד בהבדל בין הדגמים - אייפון 8 פלוס מגיע עם גב זכוכית חלקלק, המאפשר טעינה אלחוטית. בשונה מאייפון 7 ואייפון 6, שהגיעו עם גב מתכתי, גב הזכוכית של המכשיר החדש לא תורם לתחושת הביטחון ואם יש לכם ידיים קטנות, הוא עלול להחליק מהיד במידה ולא תשתמשו בכיסוי. הגב רגיש יותר למכות ולהחליפו יעלה לכם יותר מהחלפת מסך; מצד שני, המכשיר באמת נראה טוב יותר עם גב מזכוכית, אבל עדיף לוותר על המראה לטובת כיסוי נוח ואיכותי כפי שלמדנו על בשרנו.

המכשיר שקיבלנו לסקירה היה בשימוש ללא כיסוי, החליק לנו מהיד מגובה של 40 סנטימטרים ולא שרד את הנפילה; הגב עשוי הזכוכית נסדק ובחנות רשמית של אפל בחו"ל, ביקשו מאתנו תשלום של 350 אירו עבור התיקון - סכום לא מבוטל שעלותו, כאמור, כמחצית מעלות האייפון עצמו.

הבדל נוסף שתבחינו בו, אם תחזיקו את אייפון 8 פלוס ביד אחת וביד השנייה אייפון 7 פלוס, זה המשקל. משקלו של אייפון 7 עומד על 188 גרמים ואייפון 8 פלוס שוקל לא פחות מ-202 גרמים. הודות לחלוקת משקל נכונה של אפל, ההבדל לא מורגש במיוחד אבל הוא עדיין כבד יותר ממרבית המתחרים. גלקסי S8 של סמסונג, לצורך השוואה, שוקל רק 155 גרמים.

אייפון 8 פלוס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מאוד דומה לאייפון 7 פלוס בעיצוב./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

כבר מאז אייפון 6 פלוס, אפל לא מחדשת את המסך כלל ומשאירה את אותו פאנל LCD ברזולוציית 1920X1080 וביחס 16:9. גם יחס המסך-שוליים לא השתנה (בניגוד למסך באייפון X שיגיע לחנויות ביום שישי) ועומד על 67.8 אחוזים. למרות שבמשך שלוש שנים המסך לא השתנה, באייפון 8 פלוס שילבה אפל טכנולוגיית True tone, שעושה שינוי משמעותי. ראינו את הטכנולוגיה הזאת לראשונה באייפדים וכבר אז התרשמנו לטובה. במקום להציג את אותם הגוונים הקבועים, המסך מתאים את הצבעים בהתאם לסביבה שלכם באמצעות חיישן מיוחד, שהופך את הצפייה במסך לנעימה הרבה יותר, בצורה אוטומטית לחלוטין. ורק לשם השוואה, ברגע שביטלנו את ה-TrueTone הרגשנו בהבדל. למרות שלא מדובר בשדרוג משמעותי, חשוב להדגיש שהמסך של אייפון 8 פלוס מצוין ומציג תמונות חדות וגוונים שנראים הרבה יותר טוב מבאייפון 7 פלוס, הודות לתצוגת צבעים רחבה.

חומרה

יצרניות רבות מתגאות בביצועים של הסמארטפונים המובילים שלהן, אבל לאפל יש סיבה טובה להשוויץ בביצועים של אייפון 8 פלוס. על הנייר, החומרה של האייפון לא מרשימה כלל: מעבד A11 Bionic עם שש ליבות ו-3 גיגה זיכרון RAM. בעוד רוב יצרניות מכשירי האנדרואיד כבר הגיעו ל-6 גיגה זיכרון RAM, אפל נהנית מיתרון שאין לאף אחד חוץ מגוגל - היא זו שמתכננת את את החומרה וגם את התוכנה ובכוחה ליצור סינרגיה מושלמת בין השניים. התוצאה היא התאמה מושלמת שגם האיכותיים שבמכשירי האנדרואיד לא מגיעים אליה.

אייפון 8 פלוס הוא הדגם המהיר ביותר של אפל עד היום ואין מה לחשוש לגבי כוח העיבוד שלו. הוא מסוגל לבצע כל פעולה שתבקשו ממנו בזריזות ומבלי לגמגם ולראשונה באייפונים, המכשיר תומך בטעינה מהירה של 50 אחוזים תוך חצי שעה, וגם טעינה אלחוטית בתקן Qi.

אחת הבעיות המרכזיות של מכשירי הדגל השנה היא חיי הסוללה אבל הסוללה של אייפון 8 פלוס הצליחה להפתיע אותנו, למרות שהיא בנפח של 2,691 מיליאמפר-שעה בלבד. למעשה, הסוללה הזו קטנה יותר מזו שבאייפון 7 פלוס, אבל היא מחזיקה יותר זמן הודות לשימוש במעבד חסכוני יותר מבעבר. אחרי יום של שימוש אינטנסיבי מצאנו את עצמנו בשעה 20:00 על 30 אחוזי סוללה - נתון מרשים מאוד.

אייפון 8 פלוס תומך בתקן בלוטות' 5.0, המאפשר חיבור לשני התקנים אלחוטיים בו-זמנית. זה חשוב מאוד מאחר וגם בדגם הזה אפל ויתרה על חיבור האוזניות הסטנדרטי והעדיפה שהמשתמשים יעברו לאוזניות אלחוטיות, מה שלמעשה היה מנצל את קישורית הבלוטות' רוב הזמן.

אייפון 8 פלוס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גב הזכוכית מאפשר טעינה מהירה - אבל הוא רגיש יותר למכות ונפילות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ממשק

בעולם של אפל, ברגע שיש עדכון גרסה למערכת ההפעלה - הוא מגיע לכל מי שמחזיק מכשיר תומך ולכן אייפון 8 מגיע עם iOS 11, בדיוק כמו אצל משתמשי אייפון 7 פלוס ואפילו משתמשי מכשירים ותיקים יותר, כך שלא מדובר ביתרון ספציפי למכשיר. iOS 11 הגיעה לעולם עם לא מעט באגים שהובילו לכך שבזמן קצר יצאו כבר שלושה עדכונים. יש הרבה דברים שהיינו שמחים לבקש מאפל לשנות, כמו חלון השיחה הנכנסת שלא ניתן לצאת ממנו כל עוד מישהו מחייג אליכם. אבל למרות התקלות, עדיין מדובר במערכת ההפעלה הטובה ביותר שיצאה עד כה לאייפונים, עם שיפורים משמעותיים בעיקר בחנות האפליקציות, בה ניתן למצוא כעת אפליקציות חדשות בצורה נוחה יותר. אם אתם משדרגים מגרסה קודמת לגרסה החדשה, תגלו כי כל חלון ההתראות שונה לחלוטין ולמעשה, כשגוללים מלמעלה למטה, כדי לצפות בהתראות, המסך שיוצג הוא חלון מסך הנעילה; זה מכביד על השימוש והופך את קריאת ההתראות לפחות אינטואיטיבית.

עוד באותו נושא

11 טיפים שכדאי לכם להכיר ב-iOS 11

לכתבה המלאה

מצלמה

ביחס לשאר המפרט המרשים, עקב האכילס של האייפונים בשנים האחרונות הייתה המצלמה. סמסונג כיכבה בצמרת עם מערך צילום מנצח, שהשאיר יצרניות רבות מאחור, כולל את אפל. אייפון 8 הוא התשובה של אפל בתחום הצילום בסמארטפון, וזו תשובה טובה מאוד. מערך הצילום של אייפון 8 פלוס הוא אחד הטובים שיש בסמארטפון כיום ואנחנו מדברים גם על המצלמה האחורית וגם על הקדמית, שבמקרים רבים סובלת מהזנחה.

מערך הצילום האחורי כולל שני חיישנים של 12 מגה פיקסל; לחיישן הראשי מפתח צמצם f/1.8 ולחיישן השני מפתח צמצם f/2.8. העדשה הכפולה מאפשרת לבצע זום אופטי של עד פי שניים ובבדיקה שלנו, התמונות בתנאי תאורה חשוכים הצליחו להפתיע לטובה. המצלמה הזו הפתיעה גם את מעבדות DxoMark האמינות, שהכריזו כי זו המצלמה הטובה ביותר שהם בדקו עד אותו הרגע (מאז כבר עקפו את האייפון שני מכשירי אנדרואיד - וואווי מייט 10 פרו וגוגל פיקסל 2).

בבדיקה שלנו המצלמה של אייפון 8 פלוס הפיקה תמונות מעולות גם ביום וגם בלילה. הצבעים היו מדויקים, והתמונות יצאו חדות במיוחד גם כשהשתמשנו בזום האופטי. עד כה סמסונג שלטה בצילום בתנאי תאורה מאתגרים והמצלמה של אייפון 8 הצליחה להפתיע אותנו בענק. ברמת הממשק, אפל הוסיפה פיצ'רים שהופכים את התמונה במצב הבוקה למיוחדת יותר. המצלמה הקדמית עושה גם היא עבודה נפלאה, בזכות חיישן 7 מגה פיקסל המפיק תמונות מדויקות עם פירוט רב, גם בצילום בלילה.

סדק בגב של אייפון 8 פלוס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גב האייפון נסדק לנו בנפילה מגובה של כ-40 סנטימטרים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

מבחינה עיצובית, אייפון 8 עם כיסוי נראה כמו אייפון 7 וזה מאכזב, לעומת העיצוב החדשני של אייפון X שייצא השבוע לחנויות; אך בתוך המכשיר תמצאו לא מעט שדרוגים הבאים לידי ביטוי בביצועים משופרים, בטעינה מהירה ואלחוטית, במסך משופר ובעיקר - במצלמה הטובה ביותר שראינו בסמארטפון עד כה, או לפחות אחת הטובות. למרות שהעיצוב נותר זהה, ולקוחות רבים יעדיפו להמתין לאייפון X שיעלה לא פחות מ-4,500 שקלים בישראל, לאייפון 8 פלוס יתרונות רבים ומשמעותיים על מתחרים אחרים ומדובר באחד הסמארטפונים הטובים ביותר שיש כיום בשוק. אבל בסופו של דבר, אם יש לכם אייפון 7 או אפילו אייפון 6S אין לכם באמת סיבה אמיתית לשדרג לאייפון 8.

אייפון 8 פלוס בנפח 64 גיגה יעלה לכם 3,899 שקלים ב-iDigital ו-3,332 שקלים באילת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully