וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שקרנית!": גולשים לועגים לפריס הילטון אחרי שלקחה קרדיט על המצאת הסלפי

26.11.2017 / 9:17

פריס הילטון טוענת שהיא ובריטני ספירס המציאו את הסלפי לפני 11 שנים ומצליחה להרגיז גולשים שמפציצים את הטוויטר בתמונות של כוכבים אחרים שעשו את זה הרבה לפניה

אימג'בנק GettyImages

פריס הילטון שוב לקחה קרדיט על המצאת הסלפי וברשת בכלל לא מרוצים מזה. הכוכבת העשירה בת ה-36 שיתפה בטוויטר ביום ראשון שתי תמונות שלה עם בריטני ספירס וכתבה: "היום לפני 11 שנים, אני ובריטני המצאנו את הסלפי!". הציוץ עורר תגובות חריפות מצד אלפי גולשים ששיתפו תמונות של אנשים שעשו סלפי הרבה לפני שהילטון בכלל נולדה.

הסלפי הראשון בהיסטוריה? לא מדויק

הסלפי הראשון בעולם שייך לפריס הילטון ובריטני ספירס?. טוויטר, צילום מסך
פריס הילטון טוענת שזה הסלפי הראשון בהיסטוריה/צילום מסך, טוויטר

הציוץ של פריס הילטון שהצליח לעצבן את הגולשים

המשתמש "Siggi_Palli" הצביע על כך שהסלפי הראשון צולם למעשה בשנות ה-80 של המאה ה-19 כשרוברט קורנליוס רץ לפריים של המצלמה כדי לצלם את עצמו, "רוברט קורנליוס הציב מצלמה ועשה את צילום הסלפי הראשון בהיסטוריה ב-1839", הוא הזכיר לה.

עבור אלה שטוענים שסלפי אמיתי עושים רק כשהיד מחזיקה במצלמה, יש שפע של ראיות שמוכיחות שפריס הילטון עדיין מאחרת ב-100 שנים מלהיות הראשונה שעשתה את זה. משתמש טוויסר המכונה " iLoveRoses9" הגיב לטענות עם תמונה בשחור לבן של אדם שצילם את עצמו דרך המראה. אדם אחר שיתף תמונה מ-1920 של שלושה גברים מחזיקים מצלמה ענקית ועושים סלפי.

אחרים בחרו לשתף תמונות מודרניות יותר כדי להוכיח שפריס טועה ומטעה. "שקרנית!", קרא לה גולש בשם רודריגו וצירף תמונה של ג'ינה דייוויס וסוזן סרנדון עושות סלפי בסרט "תלמה ולואיז" מ-1991. אחד אחר בשם אוסקר כתב: "לא מותק... מדונה עשתה את זה" וצירף תמונה של הזמרת עושה תמונת סלפי בסרט "סוזאן וסוזאן" מ-1985.

ג'ורג' מקדונלד פרסם תמונה של ג'ורג' הריסון עושה סלפי מול הטאג' מאהל בשנת 1966 וגולש נוסף בשם " ItsMixerOne" צייץ תמונה של ביל ניי עושה סלפי בשנות ה-90 המאוחרות. ה-BBC הצביע על כך שהשימוש המתועד הראשון במילה "סלפי" נמצא בפורום אוסטרלי ב-2002 – 4 שנים לפני שפריס ובריטני לכאורה המציאו אותו.

זו לא הפעם הראשונה שפריס לוקחת קרדיט על הטרנד. לפני שישה חודשים, פריס סיפרה בראיון עם מגזין W: "אם לביפר היה מצלמה, הייתי עושה סלפי איתו". היא הסכימה עם ההבחנה של המראיין שהיא זו שהמציאה את טכניקת הצילום – או, לכל הפחות, הפכה אותה לפופולארית. "אני חושבת שיש לי סלפי מהימים שהייתי ילדה קטנה, במצלמה חד פעמית", היא הוסיפה.

הנה עוד כמה שעשו סלפי לפניה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully