וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרי השנה: חמשת הסמארטפונים שהכי אהבנו ב-2017

בשנה החולפת ראינו סמארטפונים חדשים שווים כמעט מדי חודש. היצרניות הגדולות החזירו את מכשירי הפרימיום היקרים לקדמת הבמה, וגם קטגוריית הביניים התחילה להיראות הרבה יותר יוקרתית. סקרנו לא מעט מכשירים חדשים ב-2017, אלה החמישה שהכי אהבנו

מחזיקה סמארטפון בחנות. ShutterStock
יצאו השנה הרבה סמארטפונים מעולים שחלקם לא נכנסו לרשימה./ShutterStock

כמו השנה שקדמה לה, גם שנת 2017 הייתה עמוסה בהשקות של סמארטפונים חדשים; השנה הטרנדים הבולטים היו מסכים נטולי שוליים, טעינה אלחוטית והתמקדות ביצירת מולטימדיה. לא ראינו שדרוגים משמעותיים מבחינת החומרה (למעט סורק תווי הפנים באייפון X) או במערכי הצילום - שכבר הגיעו לרמה של מצלמות מקצועיות - אלא בעיקר שינוי מהותי בעיצוב. זו גם הייתה השנה בה מכשירי הפרימיום היקרים חזרו לקדמת הבמה. מבין כל מכשירי הדגל שהושקו השנה, והגיעו לידנו לסקירה, אלה החמישה שהכי אהבנו.

סמסונג גלקסי נוט 8

נטייתו של גלקסי נוט 7 להתלקח ולהתפוצץ תיזכר כאחת הפרשות החמורות ביותר אי-פעם בעולם המובייל. סמסונג ספגה הפסדים כספיים אבל את מרבית האש ספג המוניטין של החברה. ההשקה של גלקסי נוט 8 הייתה קו פרשת המים מבחינת ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית; להיות או לחדול, להישאר בטופ או לאבד את אמון הצרכנים. התחרות הייתה קשה, הציפיות היו בשמיים ולשמחת קהילת משתמשי האנדרואיד, בסופו של דבר הצליחה סמסונג לספק את הסחורה ולייצר פאבלט כמעט מושלם. אמנם הוא ניצח בנקודות, ולא בנוק-אאוט, אבל נוט 8 הוא ללא ספק הסמארטפון המועדף עלינו לשנת 2017.

גלקסי נוט 8 הוא פאבלט הדגל של סמסונג והוא מיועד לעבודה קשה. הוא מגיע עם העט S-Pen ומסך נטול שוליים, בדומה לגלקסי S8, אך הוא מציע פיצ'רים שלמכשיר הדגל אין. כשהוא הושק, הנוט 8 לא הציג פריצות דרך טכנולוגיות או חידושים מסקרנים - וזה היה היתרון הכי גדול שלו; המשתמשים לא הפכו לשפני ניסיונות של החברה וסמסונג השקיעה את מרב מרצה ביצירת הגרסה הטובה ביותר של כל רכיב בסמארטפון, מבלי לנסות לקחת שום קונספט אפילו מילימטר קדימה - רק להשחיז ולשפר את הקיים.

בהתאם לטרנד, גם לנוט 8 מסך נטול שוליים כמעט לחלוטין, בגודל 6.3 אינץ', עם פאנל מסוג SuperAmoled ברזולוציית QHD ביחס 18.5:9 וציפוי זכוכית גורילה 5 נגד שריטות ומכות. בלבו פועמת ערכת השבב Exynos 8895 מתוצרת סמסונג, בגבו מערך צילום כפול הכולל מצלמת 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.7 ופיקסלים בגודל 1.4 מיקרון ומצלמה נוספת של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4; לשתי המצלמות מייצב תמונה אופטי וזום אופטי פי שניים. המפרט הזה לא רק מבטיח כוח עיבוד הרבה מעבר לנדרש, חווית צפייה מעולה ותמונות באיכות מדהימה גם בתנאי תאורה גרועים - הוא גם מקיים. נוט 8 הוא הסמארטפון הכי קרוב למושלם ששיחקנו איתו אי-פעם ואפילו חווית השימוש בעט החכם שודרגה.

[לסקירה המלאה]

סמסונג גלקסי נוט 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
סמסונג גלקסי נוט 8 - הבחירה הראשונה שלנו. החלק הכי מבאס בו זה הגב המגושם למראה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

אייפון X

בעבר הבחירה באייפון על פני אנדרואיד הייתה קלה. עד לפני כשלוש שנים, אפל הייתה חברה שמובילה ופורצת את הדרך בעולם המובייל, אך נראה שהיום היא בעיקר מובלת - ובאיחור ניכר. השקת אייפון X (אייפון עשר) עם מסך נטול שוליים בספטמבר הוא מהלך מתבקש לאור הטרנד שכבר ראינו השנה עם מכשירי אנדרואיד אחרים כמו LG G6, גלקסי S8, שיאומי מי מיקס, PH1 של אנדי רובין ועוד. חוץ מסורק תווי הפנים, אפל לא הציגה חידושים משמעותיים אבל כמו עם שאר האייפונים בעבר - השלם הרבה יותר גדול מסך חלקיו. אייפון X הוא האייפון היקר והמשוכלל ביותר של אפל עד היום ובסופו של דבר מדובר בסמארטפון משובח מאוד, עם מפרט מפנק ואיכות של מכשיר פרימיום אמיתי.

לאייפון X מסך בגודל 5.8 אינץ' עם פאנל מסוג OLED ביחס 19.5:9 ותמיכה בעוצמת הלחיצה, טכנולוגיית True tone ותמיכה ב-HDR 10. בלבו ערכת השבב A11 Bionic שלא מפסיקה לזכות בשבחים, לצד 3 גיגה זיכרון RAM (זה המון בשביל אייפון, בניגוד למכשירי אנדרואיד) ומערך צילום כפול: חיישן אחד של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 וחיישן שני של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4; לשניהם מייצב תמונה אופטי וזום אופטי של פי שניים. זה מערך צילום מעולה, שמפיק תמונות באיכות מדהימה.

המסך מפנק מאוד ומשדרג את חוויית השימוש אבל מצד שני, גב הזכוכית הופך את אייפון 10 לא רק לאייפון היקר ביותר של אפל אלא גם השביר ביותר. בנוסף, משתמשים רבים התלוננו על הבליטה (The notch) בחלקו העליון של המסך וכמו שאוהבים להגיד מבקרי אפל של השנים האחרונות - אם סטיב ג'ובס היה בחיים, האייפון הזה לא היה מגיע ככה לחנויות. ועדיין - קשה למצוא משתמשי אייפון X שלא יספרו לכם בהתלהבות עד כמה המכשיר הזה מדהים. הביצועים שלו מעולים, כל אפליקציה טסה בו בלי לגמגם, המסך מציג צבעים אמיתיים וחדים במיוחד, הודות לפאנל ולטכנולוגיית True tone המתאימה את גווני המסך לסביבה, התנועה חלקה בין כל הפיצ'רים, התמונות מעולות והוא מרגיש יותר כמו תכשיט מאשר סמארטפון.

אילולא המחיר, הבליטה המציקה במסך, העובדה שהוא שביר כל כך ויקר כל כך לתיקון ועוד שלל תקלות, אייפון 10 היה יכול להיות בראש הרשימה אבל בסופו של דבר אייפון העשור הוא לא עוד אייפון בסדרה אלא מוצר דור ראשון והוא סבל מחבלי לידה שכללו סדרה של תקלות כמו המסך שקופא כשקר לו, הפס הירוק שלא נעלם מהמסך, האוטו-קורקט שלא מקבל את האות i ועוד.

[לסקירה המלאה]

אייפון X. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
אייפון X - יש לו הרבה יתרונות, אבל ההשקה לא הייתה חלקה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

וואווי מייט 10 פרו

יצרניות הסלולר הסיניות מציעות מגוון רחב של סמארטפונים זולים, אבל וואווי תמיד בלטה מעל כולן עם מכשירי דגל שלא נופלים מהסמארטפונים של היצרניות הוותיקות והיוקרתיות יותר כמו סמסונג ו-LG. השבוע השיקה וואווי בישראל את Mate 10 Pro, מכשיר שכולו מבוסס על שבב בינה מלאכותית ומגיע עם מעבד ייעודי שמטמיע את יכולות הבינה המלאכותית בפיצ'רים ברחבי המכשיר, כמו למשל המצלמה שמזהה כל אובייקט שתכוונו אותה עליו. למייט 10 פרו מסך LCD ברזולוציית QHD ותמיכה ב-HDR 10. בלבו ערכת השבבים Kirin 970 לצד 4 גיגה זיכרון RAM וגם הפעם המשיכה החברה את שיתוף הפעולה המוצלח עם מותג הצילום הוותיק "לייקה". בגב המכשיר מערך צילום כפול הכולל חיישן צבעוני 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 ומייצב תמונה אופטי וחיישן נוסף שחור-לבן של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6. זו אחת המצלמות הטובות ביותר שנתקלנו בהן בסמארטפון, גם בצילום יום וגם בחושך.

בהתאם לטרנד השולט השנה במכשירי הפרימיום, גם למייט 10 פרו מסך כמעט נטול שוליים. הוא מיועד לעבודה קשה, לא מפחד מאף שילוב של אפליקציות או שירותים מקוונים ויש לו סוללה חזקה מאוד בקיבולת 4,000 מיליאמפר-שעה שתחזיק אתכם עד הלילה. מדובר בקפיצת מדרגה של וואווי מבחינת עיצוב וגם של מערך הצילום שעד כה היה מצטיין וביחד נוצרת הרגשה של מכשיר פרימיום איכותי שלא נופל מהיצרניות האחרות. אחד הדברים שאהבנו בו הוא תג המחיר, שמגרד את 3,000 השקלים מלמטה - ובמחיר הזה הוא לא רק מכשיר מעולה אלא גם משתלם.

וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
וואווי מייט 10 פרו - המכשיר המתקדם ביותר של וואווי נותן פייט לכל הגדולים ומנצח את הרוב./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

LG V30

בתחילת השנה השיקה LG את מכשיר הדגל, G6, שהציע מפרט מתקדם, מסך נטול שוליים לראשונה במכשיר דגל, מראה יוקרתי, מערך צילום מתקדם, וחווית שימוש חלקה שמשתמשי LG כל כך התגעגעו אליה מאז G3. אחיו הגדול, V30, פאבלט הדגל של החברה לקח את כל הטוב הזה וארז אותו במכשיר אפילו יותר מוצלח עם עוד יותר פיצ'רים.

LG V30 הוא הסמארטפון הראשון שהוכרז השנה עם מסך OLED בגודל 6.0 אינץ'; המסך זכה לביקורות צוננות יחסית בעולם אבל אנחנו התרשמנו ממנו לטובה. למסך רזולוציית QHD ביחס 18:9 עם ציפוי זכוכית גורילה 5 נגד מכות ושריטות ותמיכה ב-HDR 10 וגם בטכנולוגיית Dolby Vision. ה-V30 עומד בתקן הצבאי MIL STD 810G המבטיח עמידות בנפילה מגובה של מטר. בלב המכשיר פועמת ערכת השבב סנאפדרגון 835 לצד 4 גיגה זיכרון RAM.

ל-LG V30 מערך צילום כפול הכולל מצלמת 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 ומצלמה נוספת עם זווית רחבה של 13 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/1.9. על הנייר מדובר במערך משובח במיוחד אבל בבדיקה שלנו המצלמה של ה-V30 לא הצטיינה במיוחד ופשוט לא סיפקה את הסחורה בצילומים בחושך, למרות מפתח הצמצם הנמוך. אבל עדיין, מדובר במכשיר מולטימדיה אימתני שמגיע עם מעבד שמע משובח של B&O שיחד עם המסך המצוין מציע את חווית הצפייה הטובה ביותר שנתקלנו בה השנה בסמארטפון. ה-V30 מרגיש קל משקל והמראה שלו מעניק תחושה שהחברה השקיעה בכל פרט בעיצוב. אם המצלמה שלו הייתה טובה יותר, הוא כנראה היה עוקף את מייט 10 פרו ברשימה הזו.

[לסקירה המלאה]

LG V30. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המכשיר המתקדם ביותר של LG עד היום, ומכונת מולטימדיה משובחת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

נוקיה 8

אחרי שנעדרה כמה שנים משוק הסמארטפונים, חברת נוקיה חזרה בכל הכוח. השנה השיקה ענקית הסלולר הפינית ארבעה מכשירים ובראשם מכשיר הדגל, נוקיה 8. בניגוד לטרנד המוביל, למכשיר הזה יש שוליים עבים ומראה מעט מיושן. הוא נראה יוקרתי במידה ואפשר להגיד עליו הרבה דברים אבל פורץ דרך הוא לא. אז למה אהבנו אותו כל כך? כי HMD הפינית (הבעלים של המותג נוקיה) עשתה כמעט הכול נכון - השקיעה במקומות שצריך ולא ניסתה לנצח את המתחרות כבדות המשקל בקטגוריות שהן שולטות בהן.

לנוקיה 8 מסך בגודל 5.3 אינץ' ברזולוציית QHD, פאנל מסוג LCD וציפוי זכוכית גורילה 5 נגד מכות ושריטות. בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 835 לצד 4 גיגה זיכרון RAM ומסוף השבוע הזה הוא גם יקבל עדכון בישראל לאנדרואיד 8. בגב המכשיר מערך צילום כפול: אחד של 13 מגה פיקסל שחור-לבן והשני 13 מגה פיקסל צבעוני, עם מייצב תמונה אופטי ועדשות של קארל זייס; לשניהם מפתח צמצם f/2.0 ופיקסלים בגודל 1.12 מיקרון. על הנייר מדובר במצלמה אחורית משובחת, אבל בפועל - כמו במקרה של LG V30 - לא התרשמנו במיוחד ולעתים אף התאכזבנו.

מבחינת כוח עיבוד ואיכות הרכבה, נוקיה 8 הוא מכשיר פרימיום עם תג מחיר של מכשיר ביניים, ובקטגוריה הזו הוא מככב. בפחות מאלפיים שקלים נוקיה 8 מציע מסך מעולה, חומרה מתקדמת ועיצוב מעט מיושן אבל אלגנטי. הוא מרגיש מצוין ורץ מהר מאוד וכיף לראות את הלוגו הוותיק משנות האלפיים שוב על טלפון. אם לוקחים בחשבון את כל מה שנוקיה 8 מציע (הוא מגיע אפילו עם מטען מהיר כלול בערכה), לא קשה לראות שמדובר באחד הסמארטפונים המשתלמים בישראל כיום. אחרי שנוקיה הציבה את הרף, בדור הבא אנחנו מצפים לראות מכשיר דגל עם מצלמה הרבה יותר מרשימה.

[לסקירה המלאה]

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

נוקיה 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מכשיר כמעט-פרימיום בפחות מאלפיים שקל. רק המצלמה ביאסה אותנו./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully