וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ הישראלי שעוזר לסטודנטים להרוויח יותר

19.1.2018 / 9:48

"החזון הוא ליצור אקו-סיסטם גלובלי לסטונדטים בו הם יוכלו להתפרנס אונליין, להרוויח מטבעות דיגטליים ולרכוש שירותים עם המטבעות; כך הם מבטלים את הצורך בשימוש בבנקים, בכרטיסי אשראי ובמתווכים", מסבירים בחברת ביטג'וב

נרגשת סמארטפון. ShutterStock
"הרעיון הוא ליצור מטבע מבוזר גלובלי של סטודנטים"./ShutterStock

עולם הבלוקצ'יין הישראלי ממשיך לצמוח, והשבוע פגשנו את הסטארט-אפ הישראלי "ביטג'וב" המציע שוק מקוון לעבודות קטנות, עבור סטודנטים. השירות מיועד לפרילנסרים ומעסיקים, ובחברה מתארים את השירות שלהם בתור "הפייבר לסטודנטים". בלב המיזם חזון של כלכלת סטודנטים גלובלית, המבוססת על המטבע הדיגיטלי של החברה, STU, שכיום נסחר סביב 10 סנטים למטבע.

ביטג'וב נוסדה לפני כשנה וחצי, על ידי שלושה יזמים ישראלים עם צוות של 12 איש המועסק בימים אלו. "הצוות שלנו מורכב משלושה יזמים", אומר לנו דרור. "אני ואלעד קופמן מכירים מהגן. היינו ביחד בהרבה מאוד פרויקטים בעשר שנים האחרונות, למעשה אנחנו עוברים מפרויקט לפרויקט. המייסד השלישי הוא אביעד, גיסו של אלעד. לפני ארבע שנים כשיצא 'איטריום', החלטנו לפתח על בסיס זה אפליקציה להצבעות, כמו בחירות למפלגות עם הצבעות מבוזרות על גבי הבלוקצ'יין אבל לא היה לנו מודל עסקי. לאחר מכן כשהתחילה התנועה הזאת של הגיוסים, באמצע 2016 ראינו את אחד הגיוסים הראשונים ואמרנו שזו קרקע פורייה לפתח את המוצר שלנו. כולנו היינו סטודנטים שעבדו בתור מלצרים ואמרנו שזה בזבוז זמן לא לעשות כלום חוץ מללמוד במשך שלוש שנים".

"היה לנו חזון לפתח מערכת מבוססת בלוקצ'יין עבור סטודנטים בלי כסף, ניסיון תעסוקתי או זמן. הלו"ז של הסטודנטים העובדים מאוד דינמי והבעיות של המעסיקים זה עלויות והכשרה. הבלוקצ'יין מאפשר לנו ליצור פלטפורמה גלובלית של סטודנטים מכל העולם ומעסיקים מכל העולם. סטודנטים יכולים לעבוד, להתפרנס תוך כדי הלימודים לתואר ולצבור ניסיון. יצרנו מטבע סחיר בשם STU וגייסנו בספטמבר האחרון שלושה מיליון דולרים; המשקיעים שלנו הם אלפי תומכים מסביב לעולם, ללא קרנות או לווייתנים - הכול משקיעים קטנים ופרטיים. בנינו את זה לאט כי אז לא היו הנפקות ועבדנו על זה זמן רב. היה לנו פיילוט שאיתו יצאנו להראות שאנחנו יכולים ובנינו רשת מאוד גדולה. עבדנו המון זמן על הנטוורקינג, טסנו לכנסים בכל העולם ועשינו מופע דרכים בו עלינו לבמות, דיברנו על הפרויקט ויצרנו רשת של מעסיקים וסטודנטים.

"המודל העסקי מבוסס על עמלות - אנחנו לא ממציאים את הגלגל, אלא בונים מרקט-פלייס. אנחנו לא עמותה. את העמלות לעולם לא נגבה מסטודנטים כי אנחנו בונים את המערכת עבורם; הם תמיד יוכלו להשתתף בחינם ורק המעסיק ישלם את העמלה. הסטודנט מעביר את העבודה, המעסיק מאשר ואז מעביר את התשלום. מה שיפה בבלוקצ'יין זה שאנחנו יכולים לקחת עמלות מאוד נמוכות".

מה החזון שלכם?

"החזון הוא ליצור אקו-סיסטם גלובלי לסטודנטים בו הם יוכלו להתפרנס אונליין, להרוויח מטבעות דיגיטליים ולרכוש שירותים עם המטבעות; כך הם מבטלים את הצורך בשימוש בבנקים, בכרטיסי אשראי ובמתווכים. אנחנו מקווים שהמטבע שלנו יהפוך למטבע סטודנטיאלי גלובלי, זה אומר שאם תיקח סטודנט הודי (מתוך השלושה מיליון שיש במדינה), הוא יכול להתפרנס בקריפטו, במטבע דיגיטלי. עכשיו אנחנו עובדים על שיתוף פעולה עם חברת התעופה איזי-ג'ט; זאת חברת התעופה שמטיסה הכי הרבה סטודנטים ואנחנו עובדים איתם כדי שיוכלו לשלם להם באמצעות המטבע שלנו. יש לנו שותפות עם ממשלת הולנד - הם הולכים לסייע לנו לדחוף את הפרויקט לאיחוד האירופי ולאוניברסיטאות שלהם". בנוסף לחברה יש שותפויות עם איגוד הבלוקצ'יין של קנדה, האוניברסיטאות ברקלי, מישיגן, פלורידה, מקגיל, קונקורידה ואחרות. יש לשירות יותר מ-7,000 סטודנטים רשומים מרחבי העולם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

למה לגייס כסף ב-ICO ולא דרך משקיעים מסורתיים?

"קודם כל זה לא סותר, אנחנו היום בקשרים עם הרבה בתי-השקעות. אנחנו רוצים להעביר לסטודנטים חינוך בלוקצ'יין, שידעו איך להשתמש בקריפטו ולכן היה חשוב לנו להנפיק מטבע משלנו. השאלה הזאת לא נוגדת, פנינו בעבר ואנחנו עדיין במגעים עם קרנות כי הרבה רוצים להיכנס לתחום הבלוקצ'יין. אני מסתכל על ה-ICO רק על סיבוב Seed מאוד מוצלח.

מייסדי ביטג'וב. צילום מסך
דרור מדליון, מייסד ומנכ''ל; אביעד גינדי, מייסד וסמנכ''ל כספים ו/צילום מסך

מה התרומה שלכם לעולם הבלוקצ'יין?

"זו שאלה גדולה. הדבר הראשון שאני אומר בנאומים זה שלב העניין הוא לא המיליונים והגיוס או להתעשר מחר בבוקר - זו אף פעם לא הייתה המטרה שלנו. כשאתה חושב לפתח מיזם כלשהו, אתה צריך לחשוב איך אתה משנה חיים של אנשים. זה תמיד נשמע קלישאתי אבל אין דרך אחרת להקים סטארט-אפ אם אתה לא קם בבוקר ושואל מה אתה משנה מחר בחיים של אנשים מסביב בעולם? המקרה שלנו מראה שאפשר להשתמש בבלוקצ'יין כבר היום ולא מדובר במשהו עתידני. אנחנו בונים קהילה גלובלית, מבוזרת, ואנשים מתפרנסים על גבי הבלוקצ'יין. אנחנו אומרים - להשאיר את זה פשוט, וזה משהו שכולם מבינים".

למה בלוקצ'יין הוא תחום מלהיב?

"זה בדמנו, אני חי את זה כבר כמה שנים. הבלוקצ'יין מהפנט, אתה נכנס לעולם הזה ומגלה שבעזרת טכנולוגיה אתה יכול לבטל את הצורך באמון בין אנשים - זה דבר בלתי נתפס. ברגע שאתה מעלה עסקה לבלוקצ'יין, היא לא יושבת בשום שרת אז אי אפשר לבטל אותה. בגלל שהטכנולוגיה מבוזרת אני לא צריך יותר לבטוח בך, העסקה תצא לפועל לבד בתאריך שנקבע ובנסיבות שנקבעו. אפשר לקחת את זה לכל כך הרבה כיוונים. למעשה, כל מה שדורש אמון בין שני צדדים אפשר להחליף אותו באוטומציה של בלוקצ'יין".


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ביטג'וב. צילום מסך
ביטג'וב./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • בלוקצ'יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully