וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובר חושפת את המונית המעופפת הראשונה בעולם - שתושק ממש בקרוב

14.5.2018 / 9:04

חברת המוניות "אובר" הציגה את עיצוב הקונספט הראשוני של המונית המעופפת הראשונה בעולם - שתכנס לשימוש מסחרי עד שנת 2023. מחיר נסיעה צפוי להיות זול יותר מנסיעה במונית רגילה

מונית מעופפת של אובר/UBER

זה סוף סוף קורה: אחרי שכלי רכב מעופפים הוצגו בכל סרט עתידני אפשרי, חברת המוניות "אובר" תהיה ככל הנראה הראשונה שתוציא את החלום הזה לפועל - והוא לא כל כך רחוק מסתבר. באובר מתכננים להשיק את המונית המעופפת הראשונה בעולם תוך 5 עד 10 שנים, כשבהמשך הנסיעה בה תהיה ללא טייס ותהיה זולה יותר מנסיעה במונית רגילה.

חברת המוניות הציגה את האבטיפוס של UberAir בכנס "Elevate" השנתי שנערך בשבוע שעבר בלוס אנג'לס, כשבכוונתה להשתלט על המרחב האווירי של ההסעות בתשלום - לפני שמישהו אחר יעשה את זה. בכנס הוצג דגם מינאטורי ודגם בגודל מלא של כלי התעופה, ששמו הרשמי הינו VTOL, ראשי תיבות למונח "המראה או נחיתה אנכית" (Vertical Takeoff Or Landing). בכנס נחשף שהמוניות החשמליות המעופפות, המצוידות במנועים נפרדים להמראה אנכית ולטיסה אופקית, יכילו ארבעה מושבי נוסעים וטייס - ויציעו בהמשך גם שירותי הטסה אוטונומיים. המוניות המעופפות צפויות לטוס בגובה של כ-600 מטרים, והנוסעים יוכלו להזמין אותן בעזרת האפליקציה הקיימת, למרות שבמצב כזה יהיה עליהם להיערך להזמנה 60 דקות לפני המועד המתוכנן ליציאה.

המונית המעופפת של אובר. אתר רשמי
הדגם המינאטורי של המוניות המעופפות העתידניות/אתר רשמי
מונית מעופפת של אובר. UBER, אתר רשמי
המוניות המעופפות של אובר יצאו לשימוש מסחרי ב-2023/אתר רשמי, UBER

עוד בנושא:

במהלך הכנס, מנהלי אובר חשפו שלחברה יש תכנית להוציא פי 10 יותר טיסות מרשות התעופה הפדרלית עבור עיר אחת - וכל הטוב הזה צפוי לעלות לנוסע 20 ש"ח לכל מייל, ובהמשך רק ב-7 שקלים לכל מייל. "אנחנו רוצים ליצור רשת אווירית של כלי רכב מעופפים כדי שאנשים רגילים יוכלו לטוס למרחקים ארוכים ובמחירים סבירים כשירצו להימנע מהפקקים העירוניים", אמר מנכ"ל החברה דארה קוסרשאהי לחדשות CBS.

המונית המעופפת של אובר. CBS, צילום מסך
המונית המעופפת החדשה/צילום מסך, CBS
המונית המעופפת של אובר. CBS, צילום מסך
וככה היא נראית מבפנים/צילום מסך, CBS

במייזם החדש אובר משתפת פעולה עם נאס"א, הזרוע המחקרית של צבא ארה"ב וכן עם יצרניות תעופה מובילות. שיתוף הפעולה עם צבא ארה"ב נועד לפתח טכנולוגיה שתאפשר תפעול מדחפים שקטים והחלק של נאס"א כולל שיתוף מידע הדדי בנוגע ליצירת רשת תעופה אורבנית. השותפות עם נאס"א היא למעשה הרחבה של שת"פ קיים, במסגרתו מפתחת נאס"א מערכת בקרה אווירית שתדע להתמודד עם מצב בו מוניות מעופפות ממלאות את השמיים - דבר שעלול לגרום להתנגשויות.

המוניות המועפפות יטוסו נמוך משמעותית מנתיבי הטיסה הסטדנרטים - אולם המצב בעייתי כשמטוסים ינמיכו גובה לנחיתה. בדיקות בטיחותיות ותקנים חדשים צפויים להיכתב והממשלה תצטרך לפתח תקנון בסיסי מינימלי, בדומה לכל אמצעי תחבורה קיים. אובר היא אחת מ-20 החברות שפועלות בתחום התעופה העירונית, ביניהם גם איירבס וגוגל.

המונית המעופפת של אובר. אתר רשמי
כך תחמקו מפקקים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully