וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים שיתעדו אתכם ברגעים אינטימיים? יש לכם סיבה טובה לדאגה

24.6.2018 / 9:59

הגעתם לדירה של מישהו שרק עכשיו הכרתם? תחום המצלמות הנסתרות פרח בשנים האחרונות ולא תאמינו באיזה אביזרים תמימים ניתן להטמיע מצלמות נסתרות ולצלם אתכם ברגעים אינטימים או אפילו במקלחת, כשאתם חושבים שיש לכם את הפרטיות המרבית. מה בכל זאת תוכלו לעשות כדי להתגונן?

קופסת טישו עם מצלמה נסתרת. צילום מסך, צילום מסך
זו לא קופסת טישו רגילה, זו קופסת טישו עם מצלמה נסתרת המשדרת בשידור ישיר./צילום מסך, צילום מסך

בעבר ראינו עשרות מקרים שבהם תיעדו נשים ברגעים אינטימיים, בין אם זה בחדרי הלבשה או כמו במקרה של עדן בן זקן שבו על פי הערכות, מצלמה שמוקמה במחסן נפרצה וכך הסרטונים הודלפו. אחד מהחששות הגדולים ביותר שלנו ובמיוחד של נשים הוא להגיע למקום שבו יצלמו אותן ברגעים אינטימיים בניגוד לרצונן. המציאות מלמד כי יש סיבה טובה לדאגה ומגוון האפשרויות שיש כיום לעשות זאת, מטרידה מאוד. באותם אמצעים תמימים, אין סיכוי שאישה ממוצעת תחשוד.

ניתן לראות היום מצלמה נסתרת מסולקת בתוך שמפו AXE, מכונת גילוח תמימה המונחת באמבטיה אבל כוללת מצלמה נסתרת המשדרת בשידור ישיר, מפצל חשמל תמים שמונח ליד המיטה וכולל מכשיר האזנה, קופסת טישו רגילה המונחת בחדר האמבטיה וכוללת מצלמה נסתרת המשדרת בשידור ישיר, מטען "רגיל" לסמארטפון המתוקן בשקע מול המיטה וכולל מצלמה נסתרת ועוד אינספור אמצעים.

עוד בנושא:
דירת AirBNB נתפסה עם מצלמה נסתרת מכוונת על המיטה
הפך לתופעה: איך תזהו מצלמה נסתרת בדירת Airbnb?
איך עובדת תוכנת ריגול בסמארטפון ומה האקר יכול לעשות איתה? צפו

איך אפשר בכל זאת לדעת האם התוקן בחדר בו נמצאים ציוד ריגול?

לדברי עו"ד גולן וישניה, מנכ"ל חברת וורלדשופ שעוסקת במכירת ציוד ריגול : "קיימים כיום גלאים שעלותם יחסית נמוכה, בסביבות 500 שקלים, שיודעים להצביע על קיומם של תדרים אלחוטיים שנמצאים בחלל החדר, שנפלטים ממכשירי האזנה. אולם השימוש בגלאי כזה מצריך סריקה יסודית של החלל שכן הוא יעיל בגילוי עד לטווח של עד כ- מטר, כמו כן הוא לא יודע להצביע האם התדר שנמצא נפלט למשל מהסלולר או מהמודם, כך שכאמור, נדרשת בדיקה יסודית של החלל. אותו מכשיר מסוגל גם לזהות האם קיימת בחדר מצלמה נסתרת באמצעות שליחת קרני אינפרה אדום אולם היה והמצלמה הוחבאה לדוגמא מאחורי וילון - הוא יתקשה לאתרה. קיימים מכשירים משוכללים הרבה יותר שיודעים לבדל את התדרים ולסווגם כמו גם לאתר מצלמות נסתרות שמוחבאות הייטב אך הם מופעלים ע"י מומחים ועלות השכרתם עומדת על אלפי שקלים".

לפני יותר מחצי שנה כתבנו על הנושא שבו נתפסה מצלמה נסתרת מכוונת על המיטה בדירת Airbnb. האורחים הבחינו במצלמה בזמן ובעל הדירה לא הכחישה שהתקין אותה; הוא רק טען כי הדירה רושתה במצלמות לצורך תיעוד מסיבות חשק באישור האורחים בלבד. עוד הסברנו כיצד לעלות על מצלמות נסתרות, באמצעות הסמארטפון ודרכים יצירתיות אחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמה הנסתרת שהתקין בעל הדירה ב-Airbnb לטענתו "לצילום מסיבות חשק"./מערכת וואלה!, צילום מסך

אם מדובר על אישה פרנואידית שסורקת היטב את החלל באופן פיזי, האם יש סיכוי כי תאתר את המצלמה או רכיב האזנה?

"לצערי,הסיכויים לכך קלושים. בסופו של דבר, אם בחור רוצה לצלם אישה בסתר או להקליט אותה, הוא יצליח לעשות זאת חרף כל מאמציה, היות וכיום, ניתן להסליק מצלמה כמעט בכל פריט בחלל. כך למשל, אנו מתקינים מידי חודש עשרות מצלמות בתוך ממירים של טלוויזיות או בתוך תמונות. כך גם בתוך שקע בקיר שנראה כמו חור תמים או בתוך עציץ. בשורה התחתונה, הנשים בבעיה חמורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמה נסתרת בתוך גלאי תנועה./מערכת וואלה!, צילום מסך

החוק לא דורש מהחנות שעוסקת בתחום מכירת אמצעי הריגול לברר את הסיבה שבגללה מעוניין הלקוח לרכוש את המוצר?

"לא, כמו בתחומים רבים, גם בתחום זה, החוק אינו מגביל את המוכר אלא את השימוש של המוצר לשימוש חוקי בלבד, כמובן שעל פי החוק בישראל, במידה ואנחנו יודעים שמדובר במכירה שנועדה לצורך ביצוע עבירה, אסור לנו לשתף עם זאת פעולה, אך כאשר מגיע לקוח ומבקש לקנות מצלמה נסתרת, אין בזה כל פסולה, מדובר במכירה / קניה חוקית לחלוטין, לא רק כך, גם החוק מותיר במקרים רבים שימוש במצלמות נסתרות ואף מומלץ לנהוג כך".

כמה כסף תוכל לקבל בחורה שצולמה ללא ידיעתה כפיצוי?

עו"ד אורן בושרי, מומחה לדיני נזיקין מבהיר כי נפגעת שהחליטה למצות את הדין ולתבוע בתביעה אזרחית את הבחור שצילם אותה, יכולה לקבל בסוף התהליך סכום שגובהו משתנה, בהתאם לאופן התנהלותו : במידה והוא לא הפיץ את את התמונות, אלא רק שמר אותן לעצמו, בית המשפט יכול לפסוק פיצוי שיכול להגיע גם למאות אלפי שקלים, בכפוף להוכחת הנזק הנפשי שנגרם לבחורה. אולם הסיפור מסתבך מבחינתו אם זה גם הפיץ אותן שכן מדובר על פגיעה בפרטיותה וביצוע מעשה שמהווה הוצאת לשון הרע והטרדה מינית. מכוח החוק היא יכולה לקבל פיצוי בגובה של 50,000 שקלים, אף ללא שהוכיחה כי נגרם לה נזק ואם תצליח לשכנע את בית המשפט כי הפרסום נועד לפגוע בה - המחוקק קבע רף של 100 אלף שקלים. כמו כן, מסביר עו"ד בושרי כי פרסום כזה מהווה גם עבירה נוספת על חוק הגנת הפרטיות שמכוחו היא זכאית לקבל פיצוי של עד 50,000 ש"ח. היה ותוכיח כי הפרסום הסב לה נזק - היא תוכל לקבל סכום גבוה הרבה יותר. וזה לא הסוף. תיקון של חוק הסרטונים משנת 2014 קובע כי במקרה של פרסום שעלול להשפיל את האדם או לבזותו - התקרה המקסמיאלית לפיצוי ללא הוכחת נזק עומדת על 120 אלף שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק ובטלגרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully