וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון ב-999 שקלים: בדקנו את ה-J6 של סמסונג

2.7.2018 / 7:00

סמסונג הציגה את סדרת ה-J לפני מספר שנים כתשובה לתחרות מצד היצרניות הסיניות, ובמשך שנים התקשתה להוכיח שהתוספת במחיר שווה. כעת, עם ה-J6, סמסונג קרובה יותר מתמיד להציע מכשיר ביניים אטרקטיבי עם מצלמה מפתיעה

צלמים זמניים מורשים

התחרות על מכשירי הביניים רק גוברת והמכשירים עם הזמן, הופכים למתקדמים יותר ויותר. גם סדרת ה-J של סמסונג שנולדה כמענה לסיוט הגדול ביותר שלה; חברת שיאומי שהציגה מכשירי ביניים המגיעים עם מפרטים מתקדמים ומחירים זולים. לפני מספר שנים החברה השיקה מחדש את הסדרה שהביאה חומרה מתקדמת ומחיר זול. ה-J6 של סמסונג הושק לאחרונה בעולם וזמן קצר אחר כך הגיע לישראל. הוא מציע חומרה בסיסית אך עם כמה פיצ'רים שנשאלו ממכשירי הפרימיום. הסמארטפון החדש של סמסונג נועד כדי לתת מענה על האיום הגדול ביותר של סמסונג: מכשירי הביניים של הסיניות. האם הוא מצליח לתת מענה הולם?

עיצוב

העיצוב הוא מינימליסטי למדי; אם כבר ראיתם את קו העיצוב של מכשירי הגלקסי החדשים, תוכלו לזהות אותו מקילומטרים. המכשיר עטוף בפלסטיק שמרגיש די זול אך מאפשר אחיזה במכשיר לא חשש שיחליק או חשוב מכך - יישבר. נראה שהפשרה הראשונה במכשיר היא חומרי הגלם שמרגישים מעט זולים. הסמארטפון קומפקטי למדי והוא נוח לאחיזה ביד אחת, עוד הוא מגיע גם עם מסך נטול שוליים, דבר שראינו לראשונה במכשירי הפרימיום של סמסונג והיצרניות השונות וסוף סוף, מגיע גם למכשירי הביניים של החברות השונות. ה-J6 עתיר במגירות, למעשה ניתן למצוא כאן שתי מגירות: הראשונה לסים ואחת נוספת ל-MicroSD. עוד ניתן למצוא כפתורי ווליום בצדו השמאלי, כפתור כיבוי בצדו הימני וקורא טביעות אצבע בגב המכשיר. הוא לא המראה היוקרתי ביותר, גם לא בקטגוריית הביניים אבל הוא כן עושה את העבודה.

עוד בנושא:

יש תאריך, רשמו ביומנים: הגלקסי נוט 9 של סמסונג ייחשף ב-9 לאוגוסט
דיווח חדש: סמסונג חשפה פטנט שעשוי להשאיר את אפל מאחור
החל מ-999 שקלים: סמסונג משיקה בישראל את סדרת ה-J
בקרוב בישראל: סמסונג מכריזה על שלושה מכשירי ביניים חדשים

הגלקסי J6 של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המכשיר מרגיש זול, אך איכות הבנייה היא לרוב הפשרה הראשונה בטווח המחיר/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

מסך

המסך מוכיח כמה סמסונג טובה בייצור מסכים, גם כשמדובר במכשירי הביניים שלה. הענקית הקוריאנית סירבה להתפשר על סוג הפאנל אבל כן על הרזולוציה. הוא מגיע עם מסך בגודל 5.6 אינץ', פאנל מסוג Super AMOLED ורזולוציה מסוג HD בלבד, מעט מאכזב אך עם יחס של 18.5:9. התוצאה היא מסך מעולה עם צבעים מדויקים וגוון שחור אמיתי. הצבעים היו מדויקים וטובים אך חוסר החדות במסך היה ניכר בעינינו. עוד בסמסונג חסכו, חסכו יותר מדי על חיישנים ולא שילבו בו חיישן תאורה. כלומר התאורה היא קבועה ולא תתאים את עצמה בהתאם לסביבה שלכם. חיישן שקיים באינספור סמארטפונים.

הגלקסי J6 של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המסך של הגלקסי J6 חד ובעל צבעים טבעיים ומצויינים/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

חומרה

בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים של סמסונג, ה-Exynos 7870. בשנים האחרונות סמסונג עושה שימוש בערכות השבבים מתוצרתה, כדי לחסוך בעלויות ולבצע התאמה אופטימלית בין החומרה לבין התוכנה, דבר שאפל מצטיינת בו. לצד המעבד, ניתן למצוא 3 גיגה זיכרון RAM ו-32 גיגה לאחסון פנימי. השילוב מאפשר למכשיר לעבוד בצורה חלקה בין אם זה בצפיית תוכן ביוטיוב או בגלישה באינטרנט. גם כשהעמסנו קצת יותר על הסמארטפון, התרשמתי מהביצועים שלו. אבל חשוב לזכור: מדובר במכשיר ביניים וכך גם הביצועים.

עוד באותו נושא

החל מ-999 שקלים: סמסונג משיקה בישראל את סדרת ה-J

לכתבה המלאה

עוד ניתן למצוא סוללה בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה והיא מספיקה ליותר מיום עבודה שלם בקלות. הנפח הקטן באופן יחסי מאפשר חיי סוללה טובים בעיקר בגלל ניהול צריכת החשמל במעבד והרזולוציה הנמוכה של המסך. המכשיר מגיע עם שני חסרונות גדולים: תחילה, אין טעינה מהירה משום סוג, וזרם המטען המגיע בקופסה עומד על אמפר אחד בלבד. נתון מאכזב במיוחד כשכל מכשיר אחר, גם מכשירי ביניים, מצד היצרניות הסיניות כולל זאת. עוד חיבור הטעינה הוא Micro-USB ולא Type-C, מה שמשאיר את סמסונג הרבה מאחורי המתחרות והדגמים האחרים שלה.

ממשק

לרוב מכשירי הביניים לא זוכים לעדכוני גרסה והם חולים במחלת האנדרואיד הישן. כלומר, הם מגיעים ישר מהקופסה עם מערכת הפעלה יחסית ישנה ולא עדכנית. אפשר לנקוף לזכות סמסונג את העובדה שה-J6 מגיע עם אנדרואיד 8.0 אוריאו, העדכני ביותר. הממשק TouchWiz נחשב לאחד מהטובים שיש וכולל את כל מה שנוכל לצפות ממכשיר של החברה. למרות שפעם הממשק התאפיין במגוון רחב של אפליקציות מיותרות שהאטו את המכשיר, הגרסה הנוכחית עובדת בצורה חלקה וכוללת פחות יישומים חסרי שימוש. למרות הסרת האפליקציות והשמירה על ממשק כמה שיותר נקי, נראה שהסמארטפון מתקשה לשאת את הממשק הכבד, גם כשמדובר בכמה ריצודים. הפיצ'רים הקטנים לעיתים פוגעים בחוויית השימוש ואישית הייתי מעדיף לראות גרסת אנדרואיד נאמנה יותר למקור עם בחירה של אילו אפליקציות ארצה להוריד.

מצלמה

לא תראו כאן מערך צילום כפול מכיוון שסמסונג רצתה לחסוך בעלויות וניתן להבין זאת. אך אל תתנו לזה להטעות אתכם כי המצלמה של ה-J6 מפתיעה במיוחד. היא מצליחה להפיק תמונות מעולות תחת תנאי תאורה טובים, עם המון פרטים ושחזור צבעים מצוין. התוצאה היא תמונה חדה עם צבעים טבעיים ממצלמת 13 מגה - פיקסל שמוכיחה את עצמה כלא פחות ממעולה.

לעומת זאת, בתנאי תאורה מאתגרים יותר היא מאכזבת, אבל זה צפוי מאוד. היא לא הצליחה להכניס הרבה אור - מה שגרם לתמונות להיות חשוכות במיוחד. הצד החיובי בכך זו השמירה הטובה על סינון הרעשים בצילום. מצלמת הסלפי פועלת בצורה דומה. היא מצלמת תמונות טובות בתנאי תאורה בהירים, ובעת צילום בחדר חשוך, הפלאש נכנס לפעולה ודואג שהפנים יהיו מוארות. יש אפילו מצב עומק שדה שעובד לא רע בכלל. שתיהן פועלות עם מפתח צמצם העומד על f/1.9.

הגלקסי J6 של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
הגלקסי J6 של סמסונג מגיעה עם מצלמה מפתיעה שמהווה תמורה מצוינת למחיר/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ב-J6 של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם בגלקסי J6 של סמסונג/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ב-J6 של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם בגלקסי J6 של סמסונג/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

סיכום

התחרות בין מכשירי הביניים פורחת מזה כמה שנים ורק הצרכנים נהנים מזה. בסופו של דבר ה-J6 הוא מכשיר מוצלח במיוחד. המצלמה שלו מפתיעה, החומרה מיישרת קו עם מכשירי הביניים האחרים בקטגוריה, הממשק עדכני וקורא טביעות האצבע עובד בצורה חלקה ומדויקת. למרות זאת, הממשק הרגיש לעיתים איטי והגב עשוי הפלסטיק הרגיש זול למדי. ה-J6 עולה 999 שקלים וזהו אחד מהמכשירים האטרקטיביים שניתן למצוא כיום על המדף. עוד המכשיר מגיע עם אחריות מורחבת למשך שלושת החודשים הראשונים המעניקה למשתמש תיקון מסך ללא עלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully