וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנ"ס בבית שמש מציג: קורס סייבר לבנים וקורס אקריליק לבנות

1.7.2018 / 16:20

הקיץ הגדול בפתח ועמו הקייטנות והקורסים השונים של המתנ"סים והגופים הפרטיים. בבית שמש פתחו קורסים מיוחדים העוסקים בסייבר וארדואינו ועל פי העלון, הקורסים בתחום זה מיועדים לבנים בלבד ואילו הקורסים בתחום עיסות הנייר והאקריליקה מיועדים לבנות

קורס סייבר  רק לבנים. צילום מסך, צילום מסך
קורסים לבנות וקורס לבנים. ההפרדה במתנ"ס בית שמש./צילום מסך, צילום מסך

כמה פעמים שמעתם את המונח "ישראל היא הסטארט-אפ ניישן"? ככל הנראה שעשרות פעמים. לא סתם ישראל מובילה בתחומים רבים בעולם ההיי - טק. בישראל יש את השילוב המושלם שבכל החברות מחפשים: חשיבה מהירה וחדה ויצירתיות. כדי לפתח את התחום ואת המוחות הצעירים, מתחילים כבר מהגילאים המוקדמים בבתי הספר היסודיים ואפילו בגן ועד לקורסים שנפתחו ללימוד סייבר במיוחד עבור מבוגרים או קהלים שעד כה לא היו כל כך נגישים כמו הקהל החרדי. גם ראש הממשלה הכריז לא פעם אחת על ישראל כמעצמת סייבר ועל תכוניות שימצבו את ישראל כמובילה בתחום.

כולם שמו לעיניהם מטרה אחת: הבאת התכנות לכל רחבי המדינה, לרבות הפריפריה. בעבר גם כתבנו על קורס מגני הסייבר שמיועד לקהל החרדי שעוזר להם בין היתר, להשתלב בתחומים נחשקים בעולם ההיי-טק. בישראל עמלים רבות כדי שלימודי הסייבר והתכנות יתחילו בשלבים המוקדים ביותר וכך גם מנסים לעשות במתנ"ס בית שמש, אלא ששם, מעדיפים שרק הבנים יגיעו לקורס הסייבר ואילו הבנות ילכו לקורסים של ציור ויצירה. ניתן לראות זאת בעלון שהופץ ברשתות השונות ואף הוצמד אליו הלוגו של משרד המדע והטכנולוגיה.

לעלון שם לב אמיר ברקול שפרסם את העלון בקבוצה "צרות בהיי-טק" שמונה 50,000 אנשים ובעמוד הפייסבוק האישי שלו כתב: "היי נפתלי בנט - Naftali Bennett, מה שלומך? השבת עברה ברוגע? יופי נשמה. סורי על ההצקה, אני פשוט יודע שאתה ממש אוהב לדבר על זה שהילדים של היום הם אלה שיובילו את ההייטק של המחר. אז רק רציתי רגע לעדכן אותך שהחברה למתנ"סים, שנמצאת באחריותך בתור שר החינוך, פחות בקטע של כל זה. הם שם במתנ"סים, מסתבר, יותר מתחברים לעיסות נייר וקישוטי עוגות ומאקרמה ודובוני אכפת לי וכאלה. בעצם סליחה, לא מדויק מה שאמרתי, הם דווקא לגמרי סבבה עם חוגי מחשבים ותכנות, פשוט הם לא רוצים שבנות יהיו שם, זה הכל. כי נו, אתה יודע, איך זה בנות.. בנות, הן טובות בלצייר ולהתאפר ולבשל ולשחק בבובות ולבשל עם בובות ולהיות ורודות וחמודות ושקטות. מה להן ולכל חוגי הסייבר סייבר המפחידים האלה, יותר מתאים להן להרים איזו מסיבת תה עם ברבי וקן, לא ככה?", כתב בדף הפייסבוק האישי שלו. מאז הפוסט זכה למאות שיתופים ולייקים.

עוד באותו נושא

חוזרים לדוס: הכירו את החרדים שיהיו בקרוב מומחי סייבר

לכתבה המלאה

מרשת המתנ"סים בבית שמש נמסר: "העיצוב נעשה על בסיס עיצוב קודם, ממנו לא הוסר לוגו משרד המדע. מדובר בפרסום שגוי שאנו מצרים עליו. פרסום מתוקן כבר יצא. כלל הקורסים והסדנאות מיועדים הן לבנים והן לבנות, וייפתחו בהתאם למספר הנרשמים. אנו מזמינים את כולן וכולם להירשם וליהנות משלל הפעילויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully