וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה של ווטסאפ בפייק ניוז בהודו ממשיכה: תגביל העברת הודעות

22.7.2018 / 12:30

בעקבות פייק ניוז נגבו חייהם של עשרות אנשים בהודו. ההודעות שהתפשטו בווטסאפ הוציאו המונים לרחובות לתת את פסק הדין עבור אנשים חפים מפשע. ווטסאפ נותרה חסרת אונים והציעה בעבר פרס כספי למי שיציע רעיון שישים סוף להרג. כעת החברה מגבילה את העברת ההודעות בהודו

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
מתקפת פייק ניוז על שירות המסרים הפופולרי ביותר בעולם, ווטסאפ/ShutterStock

אפליקציית המסרים הגדולה בעולם, ווטסאפ, מתמודדת אל מול מתקפת פייק ניוז חסרת תקדים בהודו. בהודו משתמשים 200 מיליון אנשים בווטסאפ, היקף שימוש זהה לאירופה. אנשים חפים מפשע מדווחים בתור קוצרי איברים וחוטפי ילדים. בתגובה, האנשים יוצאים לרחובות, מאתרים אותם ו-"סוגרים חשבון" עם אותם אנשים שמתברר אחר כך כחפים מפשע. בווטסאפ אף הציעו פרס של עשרות אלפי דולרים, למי שיציע רעיון שישים סוף לפייק ניוז וכעת נוקטים באמצעי חדש: הגבלת העברת ההודעות בתוך הפלטפורמה בהודו.

בעדכון ששחררה בימים האחרונים, ווטסאפ הגבילה את העברת ההודעות רק ל-20 אנשים בלבד ואילו בהודו לחמישה אנשים בלבד. מלבד ההגבלה, הסירה את האפשרות לשיתוף מהיר בפלטפורמה בתוך הודו. כעת, לא ניתן ללחוץ על כפתור "העברת הודעות" ויש להעתיק את אותה ההודעה ולשלוח אותה למספר רב של אנשים, דבר שעשוי להיות מעט מסורבל ואולי להאט את התפשטות ההודעות.

עוד בימים האחרונים עדכנה את הפלטפורמה ומעתה ניתן לראות הודעות שהועברו. כל הודעה שתועבר בפלטפורמה, תקבל את הסימון "הועבר" או באנגלית Forwarded. כך משתמשים יוכלו לזהות ולהבחין בהודעות שרשרת, בתקווה שגם לא יעבירו אותן הלאה. עוד ווטסאפ פתחה בקמפיין בכלי התקשורת המקומיים בהודו, בו היא מנסה לעזור למשתמשים לזהות פייק ניוז.

עוד באותו נושא

מייסד ומנכ"ל פייסבוק: "לא נחסום או נמחק מכחישי שואה, כולם צריכים להשמיע את קולם"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully