וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מהאנדרואיד: גוגל עובדת על מערכת הפעלה חדשה

22.7.2018 / 13:39

בשנים האחרונות עובדת גוגל על מערכת הפעלה חדשה שצפויה לפעול בכל המכשירים החכמים לרבות הטלוויזיות, שעונים והסמארטפונים. כעת בעקבות הקנס על סכום של 5 מיליארד דולר, צפויה גוגל להוציא את תוכנית המגירה לפועל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני 13 שנים, אי שם ב-2005, רכשה גוגל את חברת האנדרואיד, חברת סטארטאפ שנוסדה ב-2003 ופיתחה את מערכת ההפעלה שאנחנו מכירים כיום. מדובר במערכת הפעלה פתוחה, כך שניתן להתקין כל תוכנה שרוצים, בשונה מהמערכת של האייפון. היא גם מאפשרת לכל יצרנית לשלב את מערכת ההפעלה בחינם ומבלי לשלם תשלום עבור הרישיון, מה שעוזר להוזיל את עלויות מערכת ההפעלה. שמועות חדשות מדווחות על כך שגוגל עומדת להציג מערכת הפעלה חדשה שתחליף את האנדרואיד.

מערכת ההפעלה fuchsia. צילום מסך, צילום מסך
מערכת ההפעלה החדשה של גוגל./צילום מסך, צילום מסך

המערכת נקראת "Fuchsia OS" והיא נחשפה בחשבון המפתחים של גוגל באתר המפתחים GitHub אתר המספק ניהול גרסאות ושירות אחסון של קוד ושירות חינמי למיזמי קוד פתוח, כמו האנדרואיד בין היתר. המערכת נחשפה בטעות בשנת 2016 ומאז נעלמו עקבותיה. אילו כעת, בעקבות הקנס של גוגל בסכום של חמישה מיליארד דולרים, עשויה גוגל להוציא את מערכת ההפעלה לאור. באמצעותה, ייתכן ותנסה להתגבר על המגבלות שהטיל האיחוד האירופי. מעתה גוגל תאלץ להציע למשתמשים רשימה של דפדפנים אלטרנטיביים ולהציע שירותי חיפוש אלטרנטיביים.

עוד באותו נושא

בגלל קנס של חמישה מיליארד דולר: מכשירי האנדרואיד עשויים להתייקר

לכתבה המלאה

מערכת ההפעלה אנדרואיד פועלת על גבי ליבת הלינוקס, ליבה המפותחת על גבי מודל של קוד פתוח ומשווקת כתוכנה חופשית. לעומת זאת, מערכת ההפעלה Fuchsia תהיה מערכת הפעלה שפותחה מאפס כשליבת המקור היא "Zicron" ופותחה על ידי גוגל. המערכת צפויה לעבוד על טלוויזיות חכמות, רמקולים חכמים, שעונים, סמארטפונים ואפילו מחשבים ניידים ונייחים. גוגל מסרה שהדיווחים בהחלט נכונים והיא עובדת על מערכת הפעלה חדשה, אומנם אין בכוותה להחליף את מערכת ההפעלה אנדרואיד, לפחות לא בחמש שנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully