וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה 2018 ועדיין מייצרים סמארטפונים כאלו: בדקנו את ה-HTC Desire 12 Plus

29.7.2018 / 7:14

התחרות בעולם הסמארטפונים כבר לא רק במכשירי הדגל אלא גם במכשירי הביניים וזה דורש מהחברות המובילות להתאים את עצמן. כעת חברת HTC השיקה מכשיר ביניים חדש וכשהוא הגיע אלינו, הציפיות היו בשמיים. עם תג מחיר יחסית גבוה, בדקנו את ה-Desire 12 החדש

צלמים זמניים מורשים

בשנים האחרונות נעלמה חברת HTC מאור הזרקורים ונראה גם שההכרזות של החברה מעט נעלמו ובעיקר לא מקבלות את החשיפה כפי שהיה בשנים האחרונות. מכשירי הדגל שלה, לפחות לדעתי, היו בעל פוטנציאל גדול לעקוף את המתחרות, כמו הפיתוח של רמקולים קדמיים שיזכרו כטובים ביותר בסמארטפונים אי פעם. למרות זאת, HTC נשארה חברה חזקה, עם מכשירים מצוינים ועוד לדעתי, העיצוב שלהם מרשים והוא מבין המרשימים שיש כיום בשוק. הגיע לידינו מכשיר הביניים החדש של החברה, שגורם לנו להיזכר בסמארטפונים הישנים.

עיצוב

המכשיר שאנו קיבלנו מגיע בצבע סגלגל בהיר, שבאופן אישי אהבתי מאוד. השילוב של הצבע הסגול העדין עם גב המכשיר המוכסף, הופך את העיצוב שלו למוביל בקטגוריה, זאת גם הודות לקווי העיצוב הנקיים. איכות הבנייה של המכשיר לא רעה בכלל, עם הרגשה מסיבית ונוחה ביד ופאנל אחורי עשוי פלסטיק שמרגיש טוב באופן מפתיע. הוא נוח מאוד לעבודה עם יד אחת והוא לרוב הרגיש כמו מכשיר ברמת מחיר גבוהה יותר.

מסביב נמצא את החיבורים הרגילים שנוכל לראות בכל סמארטפון, כולל חיבור 3.5 מילימטר עבור אוזניות. עם זאת, HTC נשארת תקועה בעבר עם חיבור טעינה מסוג Micro-USB במקום Type-C וזה חסרון אדיר שאי אפשר שלא להתייחס אליו בשנת 2018. בצד שמאל נוכל למצוא את מגירת הסים, הכוללת תמיכה בזוג כרטיסים ובכרטיס זיכרון, בעוד שחברות אחרות מכריחות אותנו לוותר על אחד מכרטיסי סים אחד עבור הרחבת הזיכרון.

עוד באותו נושא

"מכשיר הביניים שמנסה להיות מכשיר דגל": בדקנו את הנוקיה 7 פלוס

לכתבה המלאה
htc desire 12+. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
העיצוב לדעתי היה מרשים והמכשיר מרגיש ממש נוח לאחיזה/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

מסך

אם העיצוב הצליח להסוות את מה שבפנים, ברגע שמדליקים את המסך הכל מתבהר ואין ספק לטעות: זהו מכשיר ברמת כניסה. לסמארטפון מסך בגודל 6 אינץ' ברזולוציית HD+ ויחס מסך של 18:9. הוא לא חד, לא בהיר במיוחד והוא לא שומר על צבעים מדויקים. עוד המסגרת מיושנת, גדולה והשוליים מפנקים, כמו שאנחנו ממש לא אוהבים. המסך נותן תחושה שזנחו לחלוטין את המסך. זו לא האיכות והצפייה שהייתה לי מחברה כמו HTC. הפאנל IPS LCD ולא מדובר במסך זר במכשירי ביניים, אך דווקא כאן הוא הרגיש שונה ולרעה. בדקנו במכשירים שהגיעו עם פאנל זהה וסיפקו ביצועים טובים, הרבה יותר.

htc desire 12+. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
לא חד, לא בהיר ולא טוב. המסך של ה-HTC Desire 12 Plus/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

חומרה

אתם עדיין מחכים לנס? גם אנחנו. גם חומרת המכשיר לא מביאה עמה בשורה. בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 450, לצד שלושה גיגה זיכרון ראם. הביצועים דווקא הצליחו להרשים, בכל זאת מדובר בערכת השבבים מסדרת סנאפדרגון, אך עדיין זוהי סדרת הפתיחה. אפליקציות כמור שתות חברתיות עבדו מצוין, גם שירותי המוזיקה שונים וזיכרון הראם היה מספיק דיו כדי לאפשר ריבוי משימות בצורה טובה, כיאה למכשיר ביניים. בגבו תוכלו למצוא קורא טביעות אצבע, הוא אומנם מדויק אבל איטי למדי וזה מאוד מאכזב. עוד במכשיר נמצא סוללה בנפח 2,965 מיליאמפר - שעה, המספקת יום עבודה שלם בקלות עם 4 שעות של זמן מסך, נתון שהוא לא טוב ולא רע. ועם זאת, המכשיר לא מגיע עם שום סוג של טעינה מהירה, ולכן זמן הטעינה שלו יכול בקלות להגיע לשעתיים ואף יותר.

ממשק

הממשק הוא בדרך כלל הדבר הראשון שיוצא לנו להיתקל בו בסמארטפון, וכאן הממשק הוא לא פחות מאסון. HTC לא הפיקה לקחים משנים קודמות ושחררה מכשיר עם ממשק שבקלות אפשר להתבלבל בינו לבין גרסאות האנדרואיד הראשונות. אף על פי שהוא מגיע עם גרסת האנדרואיד האחרונה ביותר - 8.0 אוראו. הממשק של HTC תומך בערכות נושא שזה נחמד, אבל גם לאחר ההחלפה אני פשוט מאוכזב. בשלב הזה כבר הייתי מעדיף לקבל גרסת אנדרואיד נקייה לגמרי, שכן רוב המסכים פשוט נראים מיושנים. הדבר היחיד שאני יכול להגיד לטובת HTC זה שהממשק שלהם נקי מאפליקציות מיותרות ולרוב הוא די "קליל" ביחס למתחרות, נתון חשוב בכל מכשיר באשר הוא.

מצלמה

למכשיר של HTC יש מערך צילום כפול בעל זוג עדשות אחוריות עם נתונים יחסית נמוכים שנגע בהם בהמשך. לא הופתעתי לגלות מצלמה עם תמונות טובות בתנאי תאורה מיטביים אבל כל אספקט אחר מאכזב. העדשה הראשונה היא 13 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2, ואילו השנייה היא מצלמת 2 מגה-פיקסל בלבד, ומשמשת כמצלמת עומק, לאפקט עומק השדה שבו הרקע מטושטש ולא דבר מעבר. תהליך צילום התמונה הוא די פשוט ואפליקציית הצילום תוכננה היטב. רק חבל שבזמן שאני מצלם תמונה, אני יכול לצאת להפסקת הצהריים שלי ולחזור לפני שהתריס ייסגר. לעומת כל מכשיר אחר שניסיתי, מהירות הצילום כאן איטית, במיוחד אם המכשיר צריך לעשות קודם פוקוס.

htc desire 12+. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה, או המצלמה/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

בתנאי תאורה טובים, הצילומים לרוב יצאו טובים עם הרבה פרטים ושחזור צבעים לא רע בכלל. עם זאת, בתנאי תאורה חשוכים יותר המכשיר מתקשה לבצע פוקוס ולצלם בזמן שנחשב לסביר, אך הצילומים לרוב ללא הרבה רעש. מצב ה-HDR (טווח צבעים דינמי רחב) משפר את איכות התמונות, אך גם הוא מאט את זמן הצילום הרבה מעבר למקובל. מצלמת ה-8 מגה פיקסל הקדמית גם היא מצליחה להפיק תמונות טובות, אך עם חוסר מובהק בחדות. המצלמה מאכזבת בהרבה היבטים, HTC מנסה להיות רלוונטית ולשלב כאן אלמנטים כמו חיישן עומק שדה, אך האיכות נפגעת וכתוצאה מכך, אף אספקט במצלמה לא טוב.

צולם ב-HTC Desire 12+. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ב-HTC Desire 12 Plus/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ב-HTC Desire 12+. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ב-HTC Desire 12 Plus/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ב-HTC Desire 12+. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
מצב ה-HDR ב-HTC Desire 12 Plus/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ב-HTC Desire 12+. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צילום סלפי ב-HTC Desire 12 Plus/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

סיכום

את ה-Desire 12 Plus של HTC אפשר לסכם במילה אחת: אכזבה. זה המכשיר ברמת הכניסה היקר ביותר בישראל עם תג מחיר העומד על 1,100 שקלים. הדבר היחידי שמבדיל אותו מכל השאר ונותן לו יתרון זה גודל המסך, אבל כשהוא לעצמו גרוע, זה קצת מקשה עליי לתת לו אפילו את זה. הממשק מיושן והמצלמה מצלמת תמונות טובות בתנאי תאורה אופטימליים, פחות טובות בתנאי תאורה עם זמן צילום איטי. גם הסוללה, המאפשרת שימוש של יום שלם, לא כוללת טעינה מהירה ולכן זמן הטעינה שלה יכול להגיע לשעתיים בקלות ואסור לשכוח את חיבור ה-MicroUSB המיושן. מבחינת תמורה למחיר, הסמארטפון לא עושה זאת כלל וכיום יש אלטרנטיבות טובות הרבה יותר וכאלו שאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully