וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכשיר הביניים שמנסה להיות מכשיר דגל": בדקנו את הנוקיה 7 פלוס

24.7.2018 / 7:00

לפני שנתיים הכריזה נוקיה על חזרתה לשוק הסמארטפונים. מאז השיקה סמארטפונים זולים שנותנים תמורה מצוינת למחיר. חברות רבות מתקשות לשמור על השילוב של איכות ומחיר נמוך, אך נראה שגם הפעם החברה עשתה זאת. בדקנו את הנוקיה 7 פלוס, מכשיר ביניים שמנסה להיות מכשיר דגל

צלמים זמניים מורשים

לפני יותר משנה וחצי זה קרה: חברת HMD המורכבת בעיקרה מיוצאי חברת נוקיה ומפוטרי מיקרוסופט שעבדו בפרוייקט הסמארטפונים, חזרה לחיים. החברה בשל זכויות יוצרים, לא יכולה לקרוא לעצמה נוקיה אבל היא כן יכולה לעשות שימוש במותג. כך קרה שנוקיה חזרה לעולם ובשנה שעברה החלה למכור בסין את הנוקיה 8 ואחרי ההצלחה הגדולה, בפברואר בשנה שעברה הכריזה החברה על שורה של סמארטפונים חדשים. השנה זה קרה שוב, חברת נוקיה קיימה מסיבת עיתונאים באותו מיקום בדיוק שבו הכריזה על החזרה לשוק העולמי והכריזה בין היתר על הנוקיה 7 פלוס. מכשיר ביניים שינסה להתחרות בקטגוריה ובתקווה שעם הצלחה גדולה. אז האם הקאמבק של נוקיה מוצלח מאי פעם? בדקנו.

עיצוב

העיצוב של הפלוס 7 מוזר בנוף הסמארטפונים. הוא לא יפה, הוא לא שובה והוא גם לא מכוער, הוא פשוט - מוזר. הרבה זמן חשבתי לעצמי "מה חשבו הפינים כשהם עיצבו את הסמארטפון הזה?". לסמארטפון מסגרת אמצעית מתכתית, כלומר אין כאן גוף אחיד שכולו מגיע עד למסך ויוצר אחידות, אלא שהגב האחורי נשבר בנקודה שהוא מגיע למסגרת המתכתית ובין המסגרת למסך, ישנה עוד שכבת פלסטיק. כלומר, יש כאן מסגרת מאוד מוזרה ולא אחידה וביד מרגישים את זה וזה רגע לפני שנדבר על הצבע שחור נחושת. גב המכשיר עשוי כולו מפלסטיק שמרגיש מאוד איכותי. הגב מטשטש את ההרגשה שבין פלסטיק ברמה מאוד גבוהה לבין מתכת, לרגע אחד חשבנו שמדובר בגב מפלסטיק ואחרי בדיקה שניה, מדובר בגב שעשוי מאלומיניום מסדרת 6000. הוא מרגיש מאוד איכותי ועוד ניתן למצוא בגב קורא טביעות אצבע ומערך צילום כפול שמעט בולט החוצה.

גב של הנוקיה 7 פלוס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שחור - נחושת, כבר ראיתי שילוב צבעים פחות גרוע./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

כל כפתורי השליטה של הסמארטפון, כלומר כפתור כיבוי והדלקה והווליום נדחסו בצד ימין של המכשיר וגם אם אתם ימניים או שמאליים, הגישה אל הכפתורים נוחה וממוקמת בצורה טובה. עם זאת, במידה ויש לכם ידיים קטנות, תתקשו להחזיק את הסמארטפון ביד אחת. הוא אומנם מגיע עם מסך שכמעט נטול שוליים לחלוטין, עם יחס גוף מסך של 77 אחוזים, אך בגלל המסך בגודל 6.0 אינץ', מדובר בסמארטפון ביניים שהוא די גדול. עוד לא היה לטעמי שילוב הצבעים: שחור נחושת. אבל את השילוב הזה, יש גם מי שימצא כשילוב יפה.

הנוקיה 7. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המסגרת של הנוקיה שכל כך הרגיזה אותי./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

אין הרגשה יותר מהנה מלפתוח את הסמארטפון ולגלות שמחכה שם מסך חד, עם צבעים מדויקים וכזה שאנחנו רוצים להמשיך להשתמש בו. הצבע הלבן מעט דהוי, אבל הצבעים האחרים היו כל כך מהנים לצפייה והשילוב של הרקע שבא כברירת מחדל לצד האייקונים שמגיעים בצבעים מגוונים והמסך החד שמציג גם הוא צבעים מצוינים, פשוט גורמים לי להתמכר לסמארטפון. המסך מגיע בגודל 6.0 אינץ' ולא מדובר בפאנל מיוחד, זהו פאנל מסוג IPS LCD אבל בדיוק באותה איכות, הבחנתי גם בסמארטפונים של סוני ואפילו במכשירים של של נוביה.

עוד בנושא:

"הסמארטפון המשתלם ביותר שיש כיום": בדקנו את הרדמי נוט 5 של שיאומי
שווה את הכסף: עיצוב יוקרתי ומצלמה שווה ב-1,700 שקלים
סמארטפון ב-999 שקלים: בדקנו את ה-J6 של סמסונג
חוזרת למגרש של הגדולים? בדקנו את ה-G7 של LG

נוקיה 7 פלוס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
אני לא נוטה להתלהב מאיכות המסכים, אבל ל-7 פלוס יש את אחד המסכים היותר טובים בקטגוריה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ככל הנראה שמדובר בפאנלים מאוד איכותיים, לצד שילוב של אלגוריתמים המשפרים את גווני המסך. הוא מגיע ברזולוציית Full HD+ וביחס מסך בדיוק כמו הסמארטפונים המובילים, יחס מסך של 18:9. עוד שמחנו לגלות שהסמארטפון מגיע עם ציפוי זכוכית גורילה 3. מעט ישן אבל עדיף על בלי ציפוי הגנה בכלל.

חומרה

הנוקיה 7 פלוס נושא עמו לא מעט טכנולוגיות שיווקיות כמו שלושה מיקרופונים התומכים בטכנולוגיית OZO Audio שהחברה פיתחה וכמובן מצב ה-Bothie שכולל שיתוף שני הצדדים של הסיפור שבו נגע כשנפרט על המצלמה. בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 660, ערכת שבבים למכשירים שהם קטגוריה אחת לפני מכשירי הפרימיום, לצד 4 גיגה זיכרון RAM. השילוב מאפשר הפעלה של כל האפליקציות ואפילו משחקים כמו PUBG ללא שום בעיה.

עוד באותו נושא

חיסרון אחד בלבד: בפחות מאלפיים שקל - נוקיה 8 הוא כמעט מושלם

לכתבה המלאה

האם הטכנולוגיה הזאת משנה את הדרך שבה אנחנו שומעים אודיו? לא ממש אבל היא בהחלט משפרת וזה בא לידי ביטוי בעיקר באוזניות שבאמצעותן, ניתן לשמוע כאילו הייתם בחדר ואם תעצמו עיניים, תוכלו לחשוב שכל השיחה מתבצעת סביבכם. כאמור בגב המכשיר ניתן למצוא את קורא טביעות האצבע, הוא פועל בצורה מהירה וגם ממוקם היטב.

עוד למכשיר קישורית בלוטוס 5.0 המאפשרת חיבור של שני התקנים במקביל, טעינה מהירה וסוללה בנפח של 3,800 מיליאמפר-שעה. הסוללה הספיקה לנו ליום עבודה שלם, ללא שום בעיה. נוקיה מבצעת שילוב של כמה אלמנטים חשובים: מעבד מתקדם וחסכוני, רזולוציית Full HD+ בלבד וסוללה בקיבולת די גדולה. ביחד, המכשיר מספיק ליום עבודה אינטנסיבי שלם.

תוכנה

אי שם בשלהי שנת 2014 הכריזה גוגל על פרוייקט ה-Android One. אז הכריזה על סמארטפון ביניים שיעלה 105 דולרים בלבד. מדובר היה בפירצת דרך של ממש, סוף סוף סמארטפון זול שמריץ אנדרואיד. בלב הסמארטפון עבדה פלטפורמת האנדרואיד One. מדובר במערכת הפעלה שנועדה ליישר קו עם המכשירים הזולים ולהביא גרסת אנדרואיד פשוטה שלא תזלזל את משאבי מערכת ההפעלה והכי חשוב - תיתן חווית אנדרואיד מלאה, טובה ויציבה. בגב המכשיר ניתן למצוא את הכיתוב "Android One".

אין כאן שום פשרה במערכת ההפעלה ואנחנו מקבלים כמו שאר מכשירי נוקיה, עדכונים לעיתים תכופות ותשמחו לגלות שהמכשיר הזה מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 8.1 בגרסה החלקה והנקייה, ללא כל תוספות של נוקיה. המכשיר מגיע עם כל אפליקציות ברירת המחדל של גוגל וחוץ מאפליקציית "תמיכה", לא תמצאו כאן אפליקציות נוספות שנוקיה התקינה על המכשיר. כיוצא בכך, לנוקיה 7 פלוס מערכת הפעלה נקייה ובעיקר - מהירה. בנוקיה הבינו שדורשים משאבים רבים כדי לעדכן את האנדרואיד לעיתים תכופות ועל אחת כמה וכמה במידה ומדובר בגרסה מותאמת. לכן, הלכו בנוקיה על הפשוט והטוב ביותר: מערכת הפעלה נקייה שתגיע עם עדכונים לעיתים תכופות.

נוקיה 7 אנדרואיד one. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מעודכן כבר לאנדרואיד 8.1 וצפוי לקבל את העדכונים לפני כולם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

נוקיה הייתה ידועה שנים רבות ביכולות הצילום המתקדמות, הודות לשיתוף הפעולה המתמשך עם חברת העדשות הגרמנית ZEISS. אם זה היה הנוקיה N93 שניסה להיות הסמארטפון - מצלמת וידאו הראשון, או הנוקיה N95 שהגיעה עם מצלמה שפרצה גבולות בתחום הצילום בטלפון.

שיתוף הפעולה עם ZEISS הגרמנית ממשיך וב-7 פלוס אנחנו זוכים לקבל מערך צילום כפול הכולל חיישן ראשי של 12 מגה - פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.8 ופיקסלים מוגדלים בגודל של 1.4 מיקרון, לצד חיישן נוסף המיועד בעיקר לזום אופטי שכולל 13 מגה - פיקסל ומפתח צמצם f/2.0.

צולם בנוקיה 7. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
תמונת מאקרו: מיקוד מהיר והפרטים והצבעים נשמרו./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

בתנאי תאורה אופטימלים המצלמה מצלמת תמונות שנראה במבט ראשון שמעט חסר צבע. אם כי ברגע שמעבירים את התמונה למחשב, האיכות משתפרת פלאים ונראה כי מדובר במסך. בצילומי מאקרו המצלמה הצליחה להתמקד במהירות ולצלם תמונות טובות ומדויקות והדבר המפתיע ביותר זה הצילום בתנאים חשוכים. המצלמה התמודדה עם צילומים בתנאי תאורה חשוכים בצורה מפתיעה, כלומר, גם כשהיה חשוך במיוחד, התמונות שצילם הנוקיה היו מוארות, ברורות וכמעט ולא מגורענות שזה דבר מרשים, במיוחד למכשיר ביניים.

צולם בנוקיה 7. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
אין לכם מושג כמה היה חשוך באותו הרגע./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תכונה נוספת במצלמה הינה ה-Bothie, צילום של שתי המצלמות במקביל: הקדמית והאחורית. למה זה טוב? כדי שתוכלו לתעד במקביל גם את הבעת הפנים שלכם וגם לדוגמה, משחק כדורסל או כדורגל. האם זו תכונה שאי אפשר לחיות בלעדיה? אז זהו שלא. לא ממש מצאתי את עצמי משתמש בה יותר מדי מלבד הבדיקות. זה נחמד שיהיה אבל בנוקיה מנסים לקדם את התכונה הזאת בצורה שיווקית כזאת שאנחנו לא יכולים לחיות בלעדיה.

צולם בנוקיה 7. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מצב ה-Bothie. למה באמת צריכים את זה?/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מערך הצילום הקדמי הכולל מצלמת 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 ופיקסלים בגודל של מיקרון אחד, מספקת תוצאות נהדרות. התמונות שהמצלמה סיפקה היו טובות, כלומר הפירוט היה גבוהה, התמונה הייתה חדה ברמה של מצלמה קדמית וגם הצבעים היו טובים.

סיכום

הנוקיה 7 פלוס הוא מכשיר ביניים, כך גם המחיר שלו שעומד על 1,699 שקלים מחיר מומלץ לצרכן. בשילוב של החומרה המצוינת, חיישני הצילום והמסך, מדובר בסמארטפון שהוא מוצלח מכל הבחינות. הוא אולי לא הסמארטפון היפה ביותר וגם שילוב הצבעים לא מצא חן בעיניי, אבל תמורת 1,699 שקלים הוא מספק תמורה מצוינת למחיר, כזאת שמתקרבת אפילו למכשירי הדגל. עוד אהבתי את העובדה שהמכשיר זוכה לעדכוני תוכנה לעיתים תכופות, הרי מי לא רוצה שהאנדרואיד שלו יתעדכן למערכת ההפעלה החדשה לפני כולם. יש לא מעט סמארטפונים בקטגוריה שהנוקיה מספק תמורה טובה יותר ואם אתם מחפשים סמארטפון מתקדם מבלי להתפשר אבל גם לחסוך כסף, הנוקיה 7 פלוס בשבילכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully