וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית המטורפת של המיליארדר אילון מאסק: להפיץ את כוכב מאדים עם פצצת אטום

1.8.2018 / 10:28

אם תשאלו את המיליארדר אילון מאסק אז התשובה לפתרון התיישבות במאדים צריכה להתחיל בהפצצת הכוכב באמצעות פצצת אטום. לעומת זאת, המדענים בנאס"א טוענים שזו לא בדיוק התשובה להתיישבות במאדים. מה שבטוח, הגאון המיליארדר מאסק לא יהסס לעשות זאת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התוכנית המטורפת של המיליארדר אילון מאסק: להפיץ את כוכב מאדים עם פצצת אטום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפצצת כוכב מאדים עם נשק גרעיני תוכל לסייע לבני אדם להתיישב שם? תלוי את מי תשאלו. אם זה את המיליארדר אילון מאסק, אז כנראה שכן אבל אם זה את מדעני חברת החלל האמריקנית נאס"א, אז כנראה שלא. הרעיון הוצג לראשונה על ידי מאסק בתוכנית הלילה של סטיבן קולבר, שם היזם תיאר תכנית בה הכוכב האדום ידמה יותר את כדור הארץ, כך שיוכל לתמוך ולאפשר חיים של בני אדם. התהליך יכלול שחרור כמות עצומה של פחמן דו חמצני המוחזק על פני השטח של הכוכב ובכך יעבה ויחזק את האטמוספירה. כמו כן, התהליך יוכל תיאורטית להעלות את הטמפרטורות כך שהמים יוכלו להישאר במצב נוזלי.

עוד בנושא:

המיליארדר אילון מאסק חתם על אמנה בינלאומית שתמנע מלחמה שיכולה להשמיד את כדור הארץ
"מה כבר את עשית בחייך?": היזם המיליארד אילון מאסק לא נשאר חייב
עליית המכונות: אילון מאסק מממן בוט שמביס גיימרים מקצועיים

עוד נאמר בתוכנית של מאסק כי שאיבה של גזי חממה לאטמוספירת מאדים תוכיח כיצד בני האדם יכולים לשחזר את אפקט שינוי האקלים שיש לנו בכדור הארץ כיום. "הדרך המהירה היא להפיל נשק תרמו-גרעיני על הקטבים", אמר אילון מאסק לקולבר, מה שהוביל את מנחה התוכנית להשוות בין היזם המיליארדר לנבל מהסרטים. "סופרמן לא אומר 'בוא נשליך פצצות גרעיניות'. זה לקס לות'ור", אמר קולבר. עם זאת, מחקר חדש המגובה על ידי נאס"א טוען כי הפצצת האטמוספירה של הכוכב האדום עם מכה תרמו-גרעינית פשוט לא יספיק על מנת להפוך את מאדים לכדור הארץ החדש. הסיבה: במאדים אין מספיק פחמן דו חמצני כדי להפוך אותו לגרסה מחודשת של כדור הארץ.

אילון מאסק, 2014. אתר יצרן
אילון מאסק/אתר יצרן

במאדים, מאגרי הפחמן הדו חמצני לרוב לכודים בסלעים ובשכבות הקרח. כותבי המחקר השתמשו בנתונים של בדיקות שונות שנערכו במאדים, ובסופו של דבר הגיעו למסקנה כי יש מספיק גז חממה כדי לשלש את הלחץ האטמוספרי של מאדים. זה אולי נשמע כמו הרבה, אבל למעשה זה רק 1 חלקי 50 מתוך הנדרש להפוך את מאדים לראוי למחייה עבור בני האדם, זאת על פי אתר "Space". אז בעוד שמתקפה גרעינית נראית כמו צעד נועז, זה עדיין לא מספיק כדי לאפשר לאסטרונאוטים להסתובב סביב מאדים ללא חליפות החלל שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully