וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת הסלולר החדשה: "חידוש החבילה בעלות מבצע של 2.50 שקלים"

17.8.2018 / 7:00

בימים האחרונים עשרות אלפי ישראלים מדווחים על הודעות סמס שבה נכתב כי חבילת הגלישה נגמרה או לחילופין, קופת החולים החלה לגבות כסף עבור מרשמים קבועים וכי על הלקוחות למלא את פרטי האשראי שלהם. ההודעה מנסה לגנוב מכם את כרטיס האשראי וכדאי שתהיו ערניים

הונאה בסלולר. צילום מסך, צילום מסך
הונאה בסלולר/צילום מסך, צילום מסך

גם אתם קיבלתם הודעת סמס בימים האחרונים שהגיעה ממפעילת הסלולר שלכם ומעדכנת אתכם שחבילת הסלולר שלכם מסתיימת היום עם הצעה מפתה לחידוש החבילה בעלות מבצע של 2.5 שקלים לחודש? אתם לא לבד. אלפי ישראלים, אם לא עשרות אלפי, קיבלו סמסים בימים האחרונים שהגיעו לכאורה, ממפעילת הסלולר שלהם ומציעים להם בהצעה מפתה, לחדש את חבילת הסלולר בעלות "מבצע". כל מה הם שצריכים זה "רק" להזין את פרטי האשראי והמנוי שלהם יזכה לחבילה החדשה.

אז זהו, שמדובר בעוקץ שהתחיל בכלל עם הודעות סמס ללקוחות כללית. בהודעה נרשם שבקרוב חידוש המרשמים יעלה כסף וכי הם יכולים להירשם לשירות החדש כבר עכשיו ולהזין את פרטי האשראי. ברשתות סלולר רבות חסמו מיד את המספר ברשת כדי שלא יוכלו לשלוח ללקוחות עוד הודעות ויצרו קשר עם הרשת שממנה ההודעה נשלחה על מנת שיחסמו. עוד נטרלו את האפשרות להיכנס לקישור על גבי הרשת וכל מי שקיבל את הסמס מהמנוי, קיבל הודעה נוספת ממפעילת הסלולר המורה שלא לפתוח את ההודעה מכיוון שמדובר בניסיון פישינג והוצאת כרטיס האשראי בדרך מרמה. "כך מוציאים פרטי אשראי של אנשים, כמעט באפס מאמץ", אמר לנו גורם בחברת סלולר שמכיר את המקרה.

עוד בנושא:

מתקפת הסייבר הענקית נעצרה בזכות האקר שקנה דומיין ב-38 שקלים
ישראלים, היזהרו: וירוס טרויאני חדש שגונב מידע מתחזה למייל "סודי" מצה"ל
"צה"ל השיק אפליקציה להיכרויות בין חיילים?": הקמפיין החדש של צה"ל

סביר להניח שההונאה החדשה תעבור בעוד כמה גלגולים, אחרי שהחלה כהונאת מרשמים של קופת החולים כללית וכעת לחברות הסלולר. לכן היו ערניים בימים הקרובים ובאופן כללי, אל תתנו את פרטי האשראי שלכם שלא לצורך. תמיד התקשרו למוקד הטלפוני של החברה ובדקו את פרטי הפניה מולה. כמעט באופן מוחלט, החברות האלו לא יפנו אליכם בדרך סמס ויבקשו לקבל את כרטיס האשראי שלכם או לחילופין - יחייגו אליכם עם דרישה כזאת. במידה וקיבלתם שיחה או סמס, התקשרו אל המוקד הטלפוני, בדקו את הפרטים והכי חשוב - אל תמסרו את פרטי האשראי שלכם שלא לצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully