וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו מההונאה החדשה והמסוכנת: "קופונים חינם לשופרסל ולמקדונלדס"

24.8.2018 / 18:26

קיבלתם קישור בווטסאפ עם קופון חינם על סך של 900 שקלים לשופרסל? או קישור לשאלון על מקדונלדס? מדובר בהונאה שמופצת ביממה האחרונה והיא עשויה להיות מסוכנת. גם הרשתות הגיבו ומסרו שאינן קשורות לזה. כל הפרטים על ההונאה ומה לעשות במידה והשתתפתם בסקר

הונאת שופרסל. צילום מסך, צילום מסך
אל תיפלו בפח. ההונאה החדשה שמבטיחה קופונים בסך של 900 שקלים./צילום מסך, צילום מסך

ביממה האחרונה הופצה ועדיין מופצת הודעה שבה שופרסל חוגגת 60 ומעניקה קופונים על סך של 900 שקלים. "שופרסל חוגגת את יום הולדתו ה-60 ומספקת קופונים חינם בשווי 900 שקלים. רק קיבלתי את השובר שלי". כך נכתב בהודעה שרצה בווטסאפ. אלא ששופרסל כלל לא מעניקה קופונים חינם בשווי של 900 שקלים ולא ברור מי עומד מאחוריה הונאה הזאת אך במידה ולחצתם על הקישור, ייתכן והורדתם תוכנות זדוניות אל הסמארטפון שלכם.

כמה שעות אחרי שהדף של הונאת שופרסל ירדת מהרשת, הונאה על בסיס זהה הופצה בווטסאפ והפעם נקשרה לרשת המזון המהיר מקדונלדס. "בשעות האחרונות רצה הונאה נוספת ברשת ובקבוצות וואטס אפ, ועל פיה מקדונלד'ס מחלקת הטבות ומציעה לענות על סקר קטן ולזכות בשוברים. מדובר בתרמית מוחלטת!", נכתב בדף הפייסבוק של מקדונלדס ישראל. בשאלון נכתב: "נבחרתם לקחת חלק בסקר הקטן שלנו ולקבל 2 מקדונלדס 'מקמנאוס'".

מערך הסייבר הלאומי הגיב בדף הפייסבוק וכתב: "מדובר בהונאה פרסומית: ההודעה מובילה לדף מתחזה, שמטרתו לפתות את ה"לקוח" להפיץ את ההודעה לחבריו דרך WhatsApp, תוך "הבטחה" לקבלת קופון. אנשים אליהם מופצת ההודעה ואשר ילחצו על הלינק, יופנו לאתרים פרסומיים שונים, חלקם אף יציעו להוריד אפליקציות שונות".

בפתיחת הלינק התבקשו המשתמשים לענות על סקר קצר: "האם אתה לקוח שופרסל רגיל?", נכתב בשאלה הראשונה, "האם אתה מרוצה עם המחירים שלנו" ו-"כיצד גילית על קידום מכירות זה". בסיום השאלון, המשתמשים התבקשו לשתף את הקידום עם כל החברים בווטסאפ ובסוף השאלון הועברו המשתמשים לאתר אקראי שמנסה להוריד מספר סוגים של תכנים אל הסמארטפון כמו אפליקציות שימלאו את הסמארטפון בפרסומות או תוספים זדוניים לדפדפן.

במידה ולחצתם על השאלון ולא מילאתם אותו עד הסוף, ככל הנראה שאין ממה לחשוש. במידה ומילאתם אותו והורדתם תוכנות אל הסמארטפון, מומלץ להוריד תוכנת אנטי וירוס על מנת לנקות את הסמארטפון שלכם. במידה וממשיכות לקפוץ פרסומות או שאתם מרגישים בהאטה כלשהי או בירידה בביצועים, בצעו איפוס לסמארטפון. בכל מקרה, וודאו שכל התכנים שלכם מגובים בענן או במחשב.

עוד באותו נושא

הונאת הסלולר החדשה: "חידוש החבילה בעלות מבצע של 2.50 שקלים"

לכתבה המלאה

משופרסל נמסר בתגובה: "התוודענו כי בשעות האחרונות מתבצעת הונאה ברחבי הרשת ששופרסל חוגגת 60 שנה ומעניקה קופונים ע"ס 900 ש"ח. מדובר בתרמית שאינה קשורה לשופרסל בשום צורה שהיא ואנו מבקשים להזהיר את הציבור לא להשתמש ולהיכנס לקישור בנושא שכן הוא עשוי לכלול וירוסים או כל דבר פוגעני אחר. שופרסל פנתה למשטרה והעניין בטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully