וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: גילינו פירצה שהשפיעה על 50 מיליון משתמשים

28.9.2018 / 20:07

לפחות בפייסבוק מרגיעים: אין צורך להחליף סיסמה. הפירצה אפשרה להאקרים להשתלט על חשבונות של 50 מיליון משתמשים. הפירצה לדברי החברה, נחסמה והמשתמשים שנפגעו התבקשו להתחבר מחדש לרשת החברתית. עוד עדכנו כי מהרגע שהתגלתה, בחברה פעלו כדי לחסום את הפירצה

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס. צילום: רויטרס, רויטרס
מארק צוקרברג, מנכ?ל ומייסד פייסבוק בזמן דיון אל מול חברי הקונגרס./רויטרס, צילום: רויטרס

התחברתם הבוקר לפייסבוק וגיליתם שאתם צריכים להזין מחדש את הסיסמה? אתם לא לבד ואיתכם עוד 50 מיליון משתמשים שהיו חשופים לפירצה שבה האקרים ניצלו כדי להשתלט על חשבונות זרים. "באחר הצהריים של יום שלישי האחרון, ה-25 לספטמבר, המהנדסים שלנו גיליו פירצת אבטחה שמשפיעה על כמעט 50 מיליון משתמשים", כתב גיא רוזן, סגן נשיא של ניהול המוצרים ברשת החברתית והוסיף כי עוד 40 מיליון משתמשים שייתכן והיו חשופים, ידרשו להזין את הסיסמה מחדש, כלומר יונתקו מהאפליקציה ומהאתר. "אנחנו לוקחים את זה ברצינות רבה ואנחנו רוצים לעדכן את כולם שזה קרה ופעלנו בצורה מידית כדי להגן על בטחון המשתמשים", הוסיף.

על פי החקירה המוקדמת ברשת החברתית של המקרה, דווח כי האקרים ניצלו פירצת אבטחה שנגרמה ממצב ה-"View as", המצב מאפשר למשתמשים לראות כיצד נראה הפרופיל שלהם כשחברים או משתמשים ספציפים נכנסים אליו. "המצב הזה חשף כמעט 50 מיליון משתמשים להשתלטות של האקרים לחשבון הפייסבוק". עוד הוסיפו בפייסבוק כי אחד מהצעדים שנקטו בימים האחרונים הוא לנתק את כל המשתמשים שנפגעו ומדובר בכ-50 מיליון משתמשים שידעו כי חשופים. בתחתית ההודעה שפייסבוק פרסמה, היא מסרה את המידע שאולי החשוב ביותר: פייסבוק בשלב זה לא יודעת לאיזה מידע יכלו לגשת התוקפים, במידה ובחרו שלא להשתלט על החשבון. אילו חשבונות נחשפו באופן אקטיבי לפירצה ומי עומד מאחוריי המתקפה הזאת. "אנחנו בודקים את הדברים האלו ואנחנו נעדכן ברגע שיהיה לנו מידע נוסף או שהעובדות ישתנו", ציין רוזן. מרגע פרסום ההודעה, מניית חברת פייסבוק ירדה בכ-3 אחוזים, אחרי שדיווחה על פירצת האבטחה ברשת שעלולה לפגוע בכ-50 מיליון חשבונות.

עוד יבצעו את התהליך הזה לעוד 40 חשבונות נוספים שייתכן והיו חשופים גם הם. כתוצאה מכך, כ-90 מיליון אנשים יאלצו להתחבר מחדש לפייסבוק ואחרי ההתחברות הראשונה, יקבלו הסבר מדוע נותקו. אולם מבדיקה שלנו, המשתמשים שנותקו והתחברו שוב, לא קיבלו שום הודעה או חיווי על הפירצה. הפעולה השלישית שנקטו בפייסבוק, היא שחסמו את המצב "View as" שכאמור, מאפשר למשתמשים לראות כיצד החברים שלהם רואים את הפרופיל. בפייסבוק הסבירו כי ההתקפה ניצלה בעייה מורכבת בקוד של הרשת החברתית. "היא נבעה משינוי שערכנו בתוכנת העלאת הסרטונים ביולי 2017 שהשפיעה על הצפיה בפרופילים", הוסיף רוזן בבלוג של החברה.

עוד באותו נושא

האם פרופיל הפייסבוק שלכם הוא אחד מ-87 המיליון שנוצלו? בדקו

לכתבה המלאה

רק בתחילת השנה דווח על פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", פרשת הפרטיות הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק, שבה נעשה שימוש בפרטיהם של 87 מיליון משתמשים על מנת להשפיע על הבחירות בארצות הברית. בתגובה, מניית החברה צנחה, פייסבוק נקטה בצעדים כדי להגן על פרטיות המשתמשים וברשויות בארצות הברית וברחבי העולם, לרבות ישראל, עתידים לחקור את פייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully