וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנערים ומפנים למימוש האחריות הרשמית": רכשה אייפון "חדש" וקיבלה מכשיר משומש

4.10.2018 / 8:13

רכישת הסמארטפונים באילת היא אחת מהרכישות המשתלמות ביותר. הדר חביליו נסעה לאילת ורכשה שם אייפון שהיה אמור להיות חדש עבור קרובת המשפחה. אלא כשהגיעה הביתה, גילתה שבכלל מדובר באייפון משומש שהשירות והתמיכה הטלפוניים שלו יפוגו בעוד כחודש ימים

אייפון משומש. הדר קביליו, מערכת וואלה! NEWS
רכשה אייפון חדש וקיבלה אייפון משומש./מערכת וואלה! NEWS, הדר קביליו

עד הסרת המיסים על הסמארטפונים, הרכישה של הסמארטפונים בישראל הייתה לא כדאית ורבים העדיפו לרכוש סמארטפון חדש במהלך החופשה שלהם בחו"ל. היום המצב שונה לגמרי, הודות להסרת המכס בגובה של 17 אחוזים על הסמארטפונים. יתרה מכך, אילת הפכה ליעד כל כך אטרקטיבי שלא רק אזרחי ישראל רוכשים שם סמארטפונים, אלא גם תיירים שנוחתים בעיר מנצלים את ההזדמנות, הודות לפטור ממע"מ. אילת הפכה לבירת הקניות של ישראל ונראה שחנויות רבות מתקשות לעמוד בקצב, מה שהוביל לפתיחת מספר סניפים של לא מעט רשתות וחנויות בעולם הסלולר.

אולם הפעם, רכישת הסמארטפון באילת שהייתה אמורה לחסוך הרבה כסף, גרמה להרבה כאב ראש ובעיקר - הפתעה גדולה. הדר חביליו הגיעה לאילת לרכוש אייפון לבת דודתה, אולם רק כשהגיע הביתה, גיליתה שהאייפון שרכשה הוא בכלל אייפון משומש שעליו חשבון Apple ID של אדם אחר. "רכשתי אתמול באילת לבת דודתי מכשיר אייפון 8 במחסני חשמל באייסמול אילת . הגעתי למרכז, הבאתי לה את המכשיר מלאת התרגשות עבורה! פותחת את המכשיר ושמה לב שלא מופיע במכשיר כמו חדש עם "שלום" בכל השפות וכו' כשמפעילים את המכשיר. נכנסת להגדרות ונדהמת לגלות - יש חשבון אפל מוגדר במכשיר!". כך כתבה בפייסבוק חביליו בקבוצה העוסקת במכשירי האייפון.

אחריות של אייפון. הדר חביליו, מערכת וואלה! NEWS
השירות והתמיכה עבור הטלפון פגה תוקף בעוד כחודש./מערכת וואלה! NEWS, הדר חביליו

לדבריה, אומנם קיבלה מכשיר משומש אך הוא הגיע עם ניילונים וכשהתקשרה לשירות הלקוחות של מחסני חשמל, ניסו להתנער מהאשמה והפנו אותה למימוש האחריות הטלפונית הרשמית. עוד סיפרה שכשבדקה באתר של אפל, גילתה שהמכשיר עם שירות ותמיכה טלפוניים המסתיימים בעוד כחודש ימים. כלומר המכשיר היה פעיל למשך כחודשיים בלבד. רק אחרי שיחה שארכה יותר משעה וחצי, נתנו לחביליו אישור להגיע לסניף במרכז ולבצע ביטול עסקה מלא. עוד הציעה הרשת פיצוי, שאותו העדיפה שלא לקבל.

פוסט אייפון. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
?ממהרים להתנער מהאשמה ומפנים ישירות ל-?אחריות הרשמית??./מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

הפוסט זכה למאות לייקים ועשרות תגובות זועמות וביניהן גולש נוסף סיפר על מקרה דומה: "גם אני לפני חמש שנים קניתי אצלהם בסניף נשר אייפון 6. ביקשתי במעמד הרכישה לפתוח את הקופסה ולוודא שהכל בסדר, אבל הוסבר לי שאי אפשר לפתוח אלא לאחר התשלום. הבעיה שלאחר התשלום, אין החזרות, מכיוון שמבחינתם הוא כבר לא חדש. כשבאתי הביתה משהו באריזה לא נראה לי בעין, השוואתי את המספר הסידורי של האייפון אל מול הקופסה ולתדהמתי הוא לא תאם לזה של הטלפון עצמו".

עוד באותו נושא

קניתם אייפון בחו"ל? מגיעה לכם אחריות רשמית מלאה בישראל. כך תממשו

לכתבה המלאה

ממחסני חשמל נמסר: נוהל ההספקה ברשת מחייב את המוכר לפתוח את המוצר ולהדליק אותו אל מול עיני הלקוח. במקרה דנן הלקוחה רכשה את המכשיר עבור אחייניתה ולכן לא רצתה שנפתח ונדליק אותו עבורה. עם היוודע המקרה רעננו את הנהלים בקרב כל עובדי וביצענו את שנדרש על מנת שמקרה מסוג זה לא יישנה. הרשת הינה יבואנית רשמית של מוצרי אפל בישראל וככזאת היא מחויבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שרות ואחריות ונעשה את שנדרש עד לשביעות רצונה המלאה של הלקוחה.

מה עושים כדי להימנע מזה?

השירות והתמיכה הטלפוניים היא על החנות ואין שום סיבה שאם רכשתם אייפון חדש, תקבלו אייפון משומש. אולם נראה אם אתם רוכשים מתנה עבור בן משפחה או חבר, תמיד תוכלו לבדוק האם האייפון נמצא בשימוש או לא, על ידי בדיקת האחריות באתר של אפל. על גב הקופסה ניתן למצוא את המספר הסידורי, שאותו תוכלו להזין באתר. הדבר הטוב ביותר, הוא לפתוח את האייפון עוד בסניף ולוודא שהכל נראה תקין. כלומר, לבדוק שהרמקולים עובדים, יש קליטה, המצלמה עובדת ללא בעיות ושהאייפון נטען. אם אתם לא לחוצים בזמן, מומלץ שתבצעו את ההפעלה הראשונית עוד בחנות, עוד בדקו את המסך ווודאו שאין פיקסלים "תקועים" או שרופים (נקודות לבנות או שחורות).

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully