וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נפרדים מהמטען? חמישה טיפים שיעזרו לכם לשמור על חיי הסוללה

8.10.2018 / 11:19

זוכרים את הימים בהם הסוללה של הנוקיה הספיקה לכמה ימי שימוש? היום המצב שונה לגמרי כשלא מעט משתמשים מטעינים יותר מפעם אחת את הסמארטפון שלהם. לגזור ולשמור: אספנו לכם חמישה טיפים שיעזרו לכם לשמור על חיי הסוללה וכדאי לכם לשנן אותם בעל פה

אייפון טעינה אלחוטית. ShutterStock
טעינה אלחוטית מקצרת את חיי הסוללה בכשליש/ShutterStock

משתמשי נוקיה מלפני יותר מעשור זוכרים את הימים שבהם היו צריכים להטעין את הסמארטפון אחת לכמה ימים. מאז רבים רק חולמים על היום שבו לא יצטרכו לחבר את הסמארטפון לשקע המטען יותר מפעם אחת ביום ונראה שהמצב די עגום בכל מה שקשור לנושא הסוללה שלנו בסמארטפון. מדי שנה אנחנו רואים את החברות הגדולות מכריזות על סמארטפונים "טובים יותר", כלומר עם מצלמה טובה יותר, מהירים יותר ובעיקר "יותר", בלי בשורה אמיתית בדבר שהכי חשוב: חיי הסוללה. בעשור האחרון לא הייתה שום פריצת דרך בחיי הסוללה של הסמארטפון שלנו, אולם הסמארטפונים כן הופכים ליותר ויותר חסכוניים בסוללה והחברות מתמקדות בעיקר במתן פתרון להטענה מהירה של הסוללה. תחזוק חיי הסוללה הוא דבר מאתגר במיוחד וכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, אספנו לכם חמישה טיפים שכדאי לכם לשנן בעל פה.

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
עדיף לטעון את הסמארטפון קצת בכל פעם ולא לתת לסוללה להיטחן על 100%/ShutterStock

בטלו את ההגדרות האלחוטיות בסמארטפון

הרשת האלחוטית, הבלוטות' שירותי המיקום מופעלים? המכשיר שלכם יזלול את הסוללה באופן קבוע ובמקרים חריגים יקצר אותם באופן דרמטי. במיוחד אם אינכם מחוברים לרשת אלחוטית, הסמארטפון שלכם ימשיך לסרוק ברקע אחר רשתות זמינות ופנויות, מה שגורם לניצול המשאבים במכשיר ובסופו של דבר לבזבוז חיי הסוללה. לכן, במידה ואתם לא משתמשים בשירותי המיקום שלכם ובחיבורים האלחוטיים, מומלץ שתיכנסו להגדרות הסמארטפון שלכם וכבו אותם.

הימנעו מלסגור אפליקציות פתוחות ברקע

הטיפ הזה ישמע לכם מעט מוזר, שכן כמעט כל כתבה על חיי סוללה תמליץ לכם לסגור אפליקציות הפתוחות אצלכם ברקע: הדבר יהיה נכון עבור אפליקציות שמנצלות באופן אינטנסיבי את משאבי המערכת ברקע וכן אפליקציות שלא מופעלות מחדש על ידי המערכת כמו רשתות חברתיות. אם תסגרו אפליקציה כמו ווטסאפ למשל, הסמארטפון שלכם ינצל את המעבד על מנת להפעיל אותה מחדש ולעדכן את השיחות שלכם ברקע. במידה ותרצו לחסוך בחיי הסוללה אפילו יותר, היכנסו לרשימת האפליקציות בהגדרות ובטלו את ההפעלה האוטומטית עבור אפליקציות שאינכם משתמשים בהן לעיתים תכופות.

עוד באותו נושא

עשרת הסמארטפונים עם הסוללה הכי חזקה

לכתבה המלאה
סמארטפון מחובר למטען. ShutterStock
הכי גרוע זה להשאיר את הסמארטפון בטעינה כל הלילה - מה שכולנו עושים./ShutterStock

הטעינו את הסמארטפון שלכם בדרך הנכונה

לסוללות יש מחזורי טעינה וככל שמשתמשים בסוללה יותר כך הקיבולת האמיתית שלה יורדת; סוללה בת שנה ויותר מספיקה להרבה פחות שעות שימוש ממה שהספיקה כשהסמארטפון היה חדש, ולנו המשתמשים יש חלק גדול מאוד בדעיכת הסוללה. למעשה, ככל הנראה טענתם לא נכון את הסמארטפון עד היום וקיצרתם את חיי הסוללה משמעותית מבלי לשים לב. הטעות העיקרית, שרובנו עושים, היא לחבר את הסמארטפון לחשמל במהלך הלילה, או מקפידים לטעון אותו עד ל-100 אחוזים, וממשיכים להשאיר אותו בטעינה. ההרגל הזה רק מקצר את חיי הסוללה. לכן, מומלץ מאוד שתשמרו על אחוזי הסוללה שלכם בין 25 אחוזים ל-80 אחוזים בכל זמן על מנת להאריך את חיי הסוללה.

עוד בנושא:

פרשת האטת האייפונים: החלפת סוללה רשמית תעלה 145 שקלים
אתם טוענים את הסמארטפון לא נכון והורגים את הסוללה

הפעילו את הבהירות האוטומטית

המסך הוא כנראה זולל חיי הסוללה הגדול ביותר בסמארטפון. במידה ואתם משתמשים בו על הבהירות הגבוהה ביותר, המכשיר שלכם נמצא בסכנת התחממות וחיי הסוללה שלכם יפחתו באופן משמעותי. הסמארטפונים כיום מגיעים עם מסכים גדולים, חדים ובהירים יותר מאי פעם, מה שאומר שהם מנצלים יותר משאבים מאי פעם. לכן, אין סיבה לגיטימית להשתמש במסך המכשיר בבהירות הגבוהה ביותר, במיוחד כשאתם בבית או בחדר שינה חשוך. מומלץ בחום להיכנס להגדרות הסמארטפון ולהעביר את ניהול בהירות המסך למצב אוטומטי, כך שמסך המכשיר שלכם יתאים את עצמו לתנאי התאורה. עוד באותה קטגוריה תוכלו להגדיר את משך הפעלת המסך כשהמכשיר לא בפעולה וכמו שתוכלו לצפות, משך הזמן הקצר ביותר הוא גם זה שיטיב יותר לחיי הסוללה שלכם.

סוללה חלשה. ShutterStock
עדיף לא לתת לסמארטפון להגיע מתחת ל-25%/ShutterStock

השתמשו במטען המקורי של המכשיר שלכם

חשבתם שעשיתם את עסקת חייכם כשקניתם מטען לסמארטפון באינטרנט בחמישה שקלים בלבד? חשוב שתשדלו דווקא להימנע מלהשתמש בו. מטענים זולים יכולים לעיתים קרובות לגרום להתחממות המכשיר במקרה הטוב ואפילו לנזק משמעותי בסוללה שלו במקרה הרע. רצוי מאוד להשתמש במטען המקורי שהגיע באריזת הסמארטפון שלכם ובמידה ותרצו להשתמש במטען נוסף, כדאי לרכוש מטען מקורי מהיבואן או מאחת היצרניות המוכרות בתחום המטענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully