וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו תחת מתקפה": הרשת ששימשה את הרוצח מפיטסבורג ירדה מהרשת

29.10.2018 / 12:26

שעתיים לפני הרצח הנוראי בפיטסבורג, כתב הרוצח ברשת gab "לעזאזל, אני נכנס פנימה". מאז חברות הטכנולוגיה השונות החלו להחרים את הרשת עד שהגיעה למצב שהוסרה מהרשת. כעת מופיעה ההודעה "אנחנו תחת מתקפה", כשנכנסים להתחבר אל הרשת

צילום: רויטרס

מאז הרצח הנוראי בפיטסבורג שבו רובט בווארס, רצח 11 אנשים שבהם 9 מתפללים בבית הכנסת "עץ החיים" ושני שוטרים, נראה שהרשת "gab" נמצאת גם היא במוקד הפרשה. רק נזכיר ששעות לפני שביצע את הרצח, כתב בווארס ברשת gab על כך שהוא מתכנן לבצע את הרצח הנוראי. "אני לא יכול לשבת בצד ולראות איך האנשים שלי נשחטים. תלכו לעזאזל, אני נכנס פנימה", כתב שעתיים לפני הרצח. מאז הפרופיל שלו הוסר מהרשת שמתיימרת להיות "רשת חופשית המקדשת את חופש הדיבור והביטוי וללא צנזורות". עם זאת, מדובר במעוז של אנטישמים שרק לפני חודשיים במיקרוסופט התנו את המשך קיום האתר בהסרת שני פוסטים אנטישמים. כעת נראה שהרשת ירדה מהאוויר.

כשנכנסים לרשת gab, המשתמשים מקבלים את ההודעה הבאה: "אנחנו תחת מתקפה. אנחנו מוחרמים באופן שיטתי מכל חנויות האפליקציות, שרתי האחסון ומכמה אמצעי תשלום. אנחנו מוכפשים באמצעי התקשורת בגלל שהגנו על חופש הביטוי, על חירות האדם עבור כל האנשים ועל כך שאנחנו משתפים פעולה עם רשויות החוק כדי להבטיח שהצדק יעשה עבור הרצח הנוראי בפיטסבורג. גאב תמשיך להילחם עבור ערך האדם לדבר בצורה חופשית. בעוד שאנחנו עוברים לשרתי אחסון אחרים, גאב לא תהיה זמינה. אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי שהרשת תחזור. תודה לכם וזכרו לדבר בצורה חופשית".

הרשת gab ירדה מהאוויר. צילום מסך, צילום מסך
גם יש צורה לחופש הביטוי אולם מה שקורה ברשת הזאת, זהו גן עדן לאנטישמים וגזענים./צילום מסך, צילום מסך

אמש החלו השירותים השונים להחרים בתורם את gab כשהראשונה הייתה paypal שהודיעה כי לא תעבוד יותר עם האתר ולאחר מכן שירותי אחסון נוספים ופלטפורמות תשלומים הודיעו כי גם הן מסרבות לעבוד עמם. השיא היה כשחברת ספקית הכתובות והאחסון GoDaddy, הודיעה כי בתוך 24 שעות תפסיק לעבוד עם האתר ועל הרשת למצוא אלטרנטיבה לאחסון הכתובת. "הודענו לגאב כי יש להם 24 שעות להעביר את הכתובת למקום רישום אחר", אמר דובר GoDaddy שהוסיף כי האתר מפר את הסכמי השימוש והתוכן של החברה. "מקדם ומעודד תוכן פוגעני כלפי אנשים", הוסיף הדובר.

אנטישמים ברשת "gab". צילום מסך, צילום מסך
חופש הביטוי? זו הסתה לאלימות ורצח./צילום מסך, צילום מסך

הרשת הוקמה בשנת 2016 כאלטרנטיבה לטוויטר, המאפשרת כתיבת פוסטים באורך של 300 מילים. הרשת הוקמה על ידי אנדרו טורבה תחת הסלוגן "ביטוי חופשי". הרשת הפכה לפלטפורמה פופולרית עבור גזענים, אנטישמים וכאלו המעודדים אלימות. "היהודים צריכים להיות מפוחדים" כתב אחד הגולשים ברשת החברתית וגולש נוסף כתב: "אני אהיה כנה: אני לא מרגיש שום עצב או צער כלפי מי שנהרג בבית הכנסת עץ החיים. היהודים הם בגדר אותות מהגיהינום של אלוהים שאפשר לרצח הזה לקרות. אלוהים לא עצר את זה. אלוהים יעניש אותו לרצח אבל הוא ישחרר את הזיכרונות של היהודים מהארץ הזאת". עוד משתמש כתב: "הבעיה כאן היא שהיהודים מביאים את עצמם למצב הזה שהם פשוט יגרמו לאנשים לצעוד ברחובות, גוררים אותם מהבית שלהם ודוחפים אותם לתאי גזים. ניסיתי לעשות את זה בדרך שלום, ניסיתי מאוד שיהיה דיאלוג. אבל הם לא מאפשרים דיאלוג". אלו תמצית של ההודעות שניתן למצוא ברשת החברתית שמסיתה נגד היהודים, מעודדת רצח ומגנה על הרוצח.

עוד באותו נושא

מעוז האנטישמים: הרשת החברתית שמעודדת אנטישמיות ותומכת ברוצחים

לכתבה המלאה

בישראל כבר מיהרו להגיב ולהבין את הסכנות של הרשת Gab, כשסגנית יו"ר הכנסת וחברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה, רויטל סויד כתבה: "Gab היא רשת חברתית בה מרחב חופש הביטוי אינו מוגבל. הם כנראה שכחו שחופש הביטוי לא חל על ביטויים אנטישמיים וגזעניים. כיו"ר השדולה למרחב הוירטואלי אמשיך לפעול כדי שכל הרשתות יפנימו את אחריותן לשיח, שאסור להן להוות קרקע פורה לאנטישמיות וכאשר הן מאפשרות שיח שנאה- המעשים לא מאחרים לבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully