וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם אמזון רכשה אותם: בדקנו מצלמת אבטחה של Ring ב-1,200 שקלים

9.11.2018 / 7:42

בשנה שעברה רכשה אמזון את חברת Ring המפתחת מצלמות אבטחה, במיליארד דולר. מאז החברה הוציאה מצלמות חדשות וביניהן מצלמת אבטחה לבית שלאחרונה החלה להמכר בישראל תמורת 1,200 שקלים. עם תג מחיר יחסית גבוה וציפיות בהתאם, בדקנו את המצלמה החדשה של ring

כמה שווה חברה שמפתחת פעמונים חכמים לדלת עם מצלמה ומצלמות חכמות לבית? אם תשאלו את המשקיעים בתוכנית "הכרישים" שבארצות הברית, אז כנראה שהחברה לא שווה כלל, גם לא 700 אלף, דולר תמורת 10 אחוזים מהחברה. לעומת זאת אם תשאלו את אמזון, אז מסתבר שהחברה שווה לא פחות ממיליארד דולר וזה הסכום שבו רכשה השנה אמזון את Ring, חברה שבעבר חשבו ששווה שבעה מיליון דולרים בלבד. המוצרים של Ring מזכירים את אפל וניתן להרגיש את זה כבר מהאריזה ועד למוצר הסופי והאפליקציה שפיתחו. הכל מתקתק כמו שעון ועובד בצורה מושלמת. רשת החנויות באג החלה לייבא את מוצרי החברה. ב-Ring החלו את דרכם כאינטרקום חכם שפועל על סוללות. לצדו, החברה גם השיקה מצלמת אבטחה שעולה לא פחות מ-1,200 שקלים ומדובר באחת ממצלמות האבטחה היקרות ביותר שזמינות כיום בשוק, אולם יש גם לא מעט יתרונות. בדקנו את ה-SpotlightCam של חברת Ring.

חשבו על כל פרט בקופסה

מדובר על מצלמה שנועדה להיות מתוקנת על קיר הבית ובתוך הקופסה ניתן למצוא בדיוק את מה שאתם צריכים: מקדח בגודל המיוחד לברגים שמתאימים למצלמה, ברגים, מברג, פלס כדי לוודא שמצלמה ישרה לחלוטין, מטען לסוללה, הסוללה עצמה ואת המצלמה. אופן ההתקנה מעט מורכב אבל הרבה פחות ממה שחשבתי. הצטיידתי בסולם, עליתי עליו, סימנתי את המיקום המדויק וקדחתי בקיר. זה לא לכל אחד אבל בהחלט הרבה יותר פשוט מלהרכיב מערכת מצלמות חוטית ולחבר אותם למקור מתח. היתרון העיקרי של המצלמה שהפך גם לחסרון, זו הסוללה. כאמור, המצלמה מדגם זה אינה מתחברת למתח ישיר אלא צורכת את המתח מהסוללה שמגיעה בערכה. תמורת כמה מאות שקלים (40 דולרים בארצות הברית), ניתן לרכוש סוללה נוספת שתכפיל את אורך חיי הסוללה שעליהם נדבר בהמשך.

מצלמת RING. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שלושה חודשים של חיי סוללה בפועל, עמידות מפני מים ואיכות תמונה גבוהה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תהליך ההתקנה הוא פשוט ביותר ואורך רבע שעה התקנה על הקיר ועוד כמה דקות להגדרות באפליקציה. במצלמות אבטחה שכאלו, תהליך ההתקנה מתחלק לשתי קטגוריות: מצלמות האבטחה שמגדירים את כל הפרטים בסמארטפון ואז מופיע ברקוד שאותו מכוונים למצלמה והוא כולל את הרשת האלחוטית שאליה צריך להתחבר עם הפרטים המלאים, או לחילופין מצלמות שמפעילות נקודת גישה, מתחברים אליהן מהסמארטפון ומגדירים את כל הפרטים בצורה ידנית. כאן זה נעשה ללא ברקוד ויש לכך יתרון מכוון שהמצלמה ממוקמת במקום גבוה. תהליך ההגדרה נעשה באמצעות האפליקציה Ring והוא מהיר ופשוט.

אפליקציה פשוטה שעושה חיים קלים

האפליקציה פשוטה במיוחד ומסודרת בצורה שכל משתמש יוכל להסתדר בממשק מבלי להסתבך או ללכת לאיבוד בממשק, אולם היא לא תומכת בעברית. הממשק כולו באנגלית, אולם הוא די פשוט שכל משתמש יכול להסתדר בקלות. הדבר הראשון שעשיתי הוא להגדיר את "הגדרות התזוזה", כלומר, באילו שעות אקבל התראות לסמארטפון שלי. המצלמה יכולה להתריע בכל רגע שהיא מזהה תזוזה, אולם זה גורע מאורך חיי הסוללה שמלכתחילה לא כל כך גבוה ועומד על בערך חודשיים וחצי - שלושה לסוללה. כלומר, כל חודשיים עד שלושה, צריך לעלות עם הסולם, להוציא את הסוללה, להטעין ולהחזיר. זה לא אידיאלי ודי מעיק. אולם, ניתן לרכוש סוללה נוספת שתכפיל את אורך חיי הסוללה לחצי שנה ובמיוחד לקיץ הישראלי, ניתן לקנות פאנל סולרי שיתחבר ויזרים מתח במהלך היום. אך ברכישת המוצרים הללו העסק מתייקר בעוד כ-400 שקלים ומ-1,199 שקלים, מחירה של מצלמה אחת קופץ ל-1,400 שקלים. עוד באפליקציה ניתן להזמין משתמשים נוספים ולתת להם גישה לצפייה במצלמה, פיצ'ר שהוא נוח.

עוד באותו נושא

"ממשיכים לסייע לישראלים במסלול להצלחה": אמזון חונכת משרדים חדשים בישראל

לכתבה המלאה
אפליקציית ring מוקטן. צילום מסך, צילום מסך
אפליקציה פשוטה במיוחד./צילום מסך, צילום מסך

ב-Ring לקחו את המצלמה הפשוטה והוסיפה לה עוד שני פיצ'רים שמשדרגים אותה ממצלמת אבטחה למצלמה - אזעקה. למצלמה רמקול די חזק שיכול לתפקד גם כצופר בזמן שהוא מזהה תנועה בשעות שהגדרתם מראש, לצד שני פסי לד בקצוות. פסי הלד מאפשרים למצלמה להתגבר על תנאי תאורה מאתגרים וגם להאיר את השטח, בזמן שיש פורץ, כמישהו עובר או לחילופין כשאתם רוצים להדליק את הפנס מהסמארטפון דרך האפליקציה. תכונה שחיבבתי במיוחד היא האפשרות לאינטרקום, כלומר אפשר לדבר עם מי שהולך בחצר של הבית.

מצלמת ring עם נורות לד. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
זוג פנסי לד עוצמתיים שמשמשים גם כפנס לשביל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

איכות התמונה מפתיעה לטובה, למרות שהתמונה מכווצת, ניתן לצפות בשידור ישיר לגמרי וזווית העדשה הינה ב-140 מעלות, רחבה מספיק כדי לתפוס קטע נרחב משביל הכניסה שלכם. עוד למצלמה אין כרטיס זיכרון, אך היא מסוגלת להקליט את כל התכנים בענן בתמורה לשלושה דולרים מדי חודש, סכום שהוא נסבל עבור אחסון בענן. הגיבוי בענן מאפשר לשמור את כל הרגעים בהם המצלמה זיהתה תנועות ואחר כך לצפות בהן שוב או לייצא אותן. עם זאת, שמתי לב כי למרות שהמצלמה ממוקמת כעשרים מטרים מהראוטר, אני מקבל חיווי על כך שעוצמת הקליטה חלשה, כך שיתכן והמצלמה מצוידת בקישורית אלחוטית עם אנטנה יחסית חלשה, אולם השידור עדיין ישיר ובאיכות גבוהה יחסית.

צפייה מהמצלמה ring. צילום מסך, צילום מסך
זווית רחבה ואיכות יחסית גבוהה./צילום מסך, צילום מסך

בשורה התחתונה

כצפוי, המצלמה עמידה מפני מים (גשמים ואבק) וכאמור, היא לא דורשת חיבור חוטי למתח. יש לה חסרון אחד בולט והוא המחיר הגבוה. אם אתם מחפשים מערך צילום מקיף לבית, מדובר בפתרון יחסית יקר, אולם אם אתם מחפשים מצלמה אחת שתצפה בשביל המוביל לביתכם, מדובר בפתרון האלגנטי והטוב ביותר שיצא לי לבחון; היא כוללת סירנה, נורות לד שדולקות בעת תזוזה בחושך וגם לא דורשת התקנה מורכבת. אם אתם רוכשים אותה, שימו לב שאתם רוכשים גם סוללה נוספת ואת הפאנל הסולארי שיחסוך מכם להטעין. זה מייקר את מחיר המצלמה אבל מבטיח תחזוק מינמלי של המצלמה. התמורה למחיר היא בדיוק כפי שמצופה: מדובר במצלמת פרמיום איכותית שעובדת בצורה חלקה ומביאה איכות גבוהה במיוחד, כפי שמצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully