וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהאינסטגרם לאתרי הפורנו: אינסטגרם מתקשה להתמודד עם תמונות עירום

16.12.2018 / 12:58

הצעירים משתפים תמונות חושפניות והמטרידים מעבירים אותן לאתרי הפורנו: הצעירים מציפים את אינסטגרם ומעלים תמונות חושפניות במיוחד, המטרידים מתייגים אותם תחת האשטגים ואחר כך מעבירים את התמונות לאתרי הפורנו. כל הפרטים על התופעה המדאיגה

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
מצאו דרך חדשה להפיץ תמונות עירום באינסטגרם/ShutterStock

בשנים האחרונות הצעירים נוהרים לאינסטגרם, מוותרים על הפייסבוק ובעוד שאינסטגרם זוכה לקהל עצום וצעיר, נראה שהיא מתקשה להתמודד אל מול גל תמונות הערום. הרשת מלאה בתוכן פורנוגרפי והמאבק של החברה למגר את התמונות הללו ולהסירן לא צולח בלשון המעטה. אם זה לא היה די מספיק, נראה שחלק גדול מהתמונות באינסטגרם, החל לגלוש בחודשים האחרונים לאתרים פורנוגרפיים, ולמרות ניסיונותיה של הרשת להילחם במפיצים ולהסיר את ההאשטגים הבעייתיים, התופעה ממשיכה. באינסטגרם פועלים מעל למיליארד משתמשים מדי חודש, כשחלק לא מבוטל מתוכם עדיין נחשבים קטינים בגילאים הנעים בין 13 ל-18.

כבר מראשית דרכה של הרשת החברתית, הדגישה כי יש לה מדיניות נוקשה בכל הנוגע לתוכן מיני בפלטפורמה. היא מסירה את התוכן באופן מיידי וחוסמת לאלתר ולצמיתות את החשבונות המקושרים אליו. ועם זאת, עשרות האשטגים פופולריים הפכו מקושרים לתמונות פורנוגרפיות המועלים לרשת, בכך מקשים יותר ויותר על החברה להתמודד עם גל העלאות התכנים האסורים. כתוצאה מכך, מאות אלפי תמונות של קטינים בבגדי ים מצאו את דרכם לאתרים פורנוגרפיים ברשת ולחדרי צ'אט של פדופילים ידועים. אתר החדשות הבריטי The Sun גילה כי ישנם 2 האשטגים המובילים למעל ל-200,000 תמונות של קטינים - מה שחושף את ההיקף העצום של הבעיה.

תכנים פורנוגרפיים באינסטגרם. צילום מסך
משתמשים נעזרים בהאשטגים חמקמקים כדי להפיץ תכנים פורנוגרפיים ברשת החברתית אינסטגרם/צילום מסך

חשוב לציין שרוב התמונות צולמו כחלק מקמפיינים לדוגמנות, או אחרת, מפורסמות על ידי הורים ועל כן, לא נוגדים את התקנון של הרשת החברתית. עם זאת, ישנם לא מעט סוטים שמנצלים זאת לרעה ומשתמשים בתמונות באתרים פורנוגרפיים. ניקול, אמא שמנהלת לבתה את חשבון האינסטגרם המונה 150 אלף עוקבים, סיפרה כי היא מוחקת מדי יום מתיבת ההודעות שלה הצעות נישואים וכן תמונות מגברים. היא טענה כי הבעיה מתחילה גם אצל ההורים "אימהות רבות רוצות שיבחינו בבנות שלהן באינסטגרם". היא אפילו סיפרה כי צלם ביקש לצלם את בתה בעירום: "הרגשתי נורא".

כתוצאה מכך, הורים רבים פנו לרשת החברתית בבקשה שתעזור להילחם בתופעה. יוטיוב למשל מבטלת את התגובות לסרטונים שעלולים לגרור תגובות בלתי הולמות. ועם זאת, אינסטגרם לא מגבילה הורים שמעלים תמונות של הילדים שלהם, מה שבסופו של דבר עלול להטיב עם משתמשים הרוצים לנצל זאת לרעה. מאינסטגרם נמסר: "אנחנו מחויבים לשמור על הבטיחות של הקהילה שלנו ולהמשיך לפתח כלים ומשאבים שיעזרו לנו לעשות זאת. חוקי הקהילה שלנו מדגישים כי על המשתמשים להיות בני 13 ומעלה ואנו חוסמים כל חשבון שנראה לנו חשוד".

עוד באותו נושא

הפורנו באינסטגרם חוגג: האשטגים חדשים עוזרים להפיץ תמונות עירום

לכתבה המלאה

כך תהפכו את חשבון האינסטגרם לפרטי

במידה ותרצו לבחור את האנשים שיוכלו לצפות בתוכן שלכם באינסטגרם, תוכלו להפוך את חשבונכם לפרטי ובכך לברור את האנשים שיוכלו לעקוב אחריכם. הפעילו את האפליקציה ולאחר מכן היכנסו לפרופיל האישי שלכם. בחלקו העליון של המסך מצד ימין תמצאו את כפתור התפריט הצדדי ושם תראו את הכפתור שיוביל אתכם למסך ההגדרות. חפשו בהגדרות את האפשרות "Private Account" והפעילו אותה.

חשבון פרטי אינסטגרם. צילום מסך, צילום מסך
תוכלו לשלוט במי רואה את התוכן שלכם על ידי הפיכת החשבון לפרטי./צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully