וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 מיליון שקלים עדיין בסכנה: חוק הפורנו אושר לקריאה ראשונה

12.12.2018 / 14:12

נותנים את הכסף שלנו לחינם: חוק "הפורנו" אושר לקריאה ראשונה בכנסת כשהוא רוכך ושונה משמעותית מהצעת החוק הראשונה. אולם עדיין, על הפרק מונחים 50 מיליון שקלים שיחולקו למשך עשר שנים. צנזור האינטרנט בלתי אפשרי, אך ח"כ מועלם וזוהר מתעקשים להעבירו בכנסת בכל מחיר

ערוץ הכנסת

בשבוע האחרון העסיקה את הכנסת דרמה אחרת; לא "מגן צפוני", לא המשבר בקואליציה שחלף לעת עתה, אלא חוק הפורנו שגרם גם לראש הממשלה להתייחס אליו. בשנתיים האחרונות מנסים חברי הכנסת שולי מועלם ומיקי זוהר להעביר את "חוק הפורנו" לסינון תכנים פוגעניים באינטרנט והיום הם הצליחו לעשות זאת בהכנה לקראת קריאה ראשונה. החוק הראה את אחת הבעיות של הכנסת: אנשים שלא באמת מבינים את מה שהם מציעים, מנסים לדחוף את ההצעה בכל הכוח, למרות התנגדויות רבות. כך חשבו מועלם וזוהר שהם יכולים "לצנזר את האינטרנט" בהשקעה אדירה של 60 מיליון שקלים. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בהצעת החוק וניסה לרכך את זוהר ומועלם. "אנחנו לא רוצים שילדים ייחשפו לתכנים פוגעניים, אבל החשש שלי הוא שלאינטרנט - מקום שבו אין רגולציה ממשלתית - תיכנס רגולציה. מי יקבע איזה תוכן מותר ואיזה תוכן אסור? מי יקבע את הפרשנויות?", אמר נתניהו והוסיף כי ייפגש עם חבר הכנסת זוהר כדי לשמוע עוד על החוק ולראות איך עדיין, אפשר להתגבר על חשש הרגולוציה. "צריכים להיזהר מאוד מכניסה של רגולטור למרחב הזה", הוסיף.

"צרכן פורנו"- חה"כ ורבין וזוהר התעמתו בדיון על הקמת ועדה חדשה לטובת הצעת 'חוק הפורנו' של ח"כ זוהר, 28 בנובמבר 2018. מערכת וואלה!
כבר לא מדובר ב-60 מליון שקלים אלא ב-5 מיליון שקלים במשך עשר שנים./מערכת וואלה!

אמש (ג') הודיע איגוד האינטרנט כי בזכות מאבק עיקש שהוביל, לצד פעילי חופש רשת נוספים, שלוש מתוך ארבע הדרישות לתיקון שולבו בנוסח המעודכן וביניהן: האינטרנט לא יצונזר כברירת מחדל והבחירה באם לסנן תוכן תהיה בידי המשתמשים בלבד, ספקיות הגישה יציעו את הסינון למשתמשים אך לא יחסמו את הגישה לרשת אם לא יקבלו מענה וסינון התוכן שיוצע למשתמשים יהיה רק של תכנים פורנוגרפיים כפי שמוגדרים כיום בחוק התקשורת ולא ייחסמו בשלב זה תכנים הקשורים להימורים, גזענות או אלימות.

עוד בנושא:

הדלת האחורית: מתברר שיש מלא פורנו ביוטיוב - ככה הם עוקפים את הסינון
שידרו פורנו במקום האח הגדול: ברשת צוחקים על הפאדיחה של הוט
המבחן שיקבע חד משמעית - האם אתם מכורים לפורנו?

עוד באותו נושא

להמשיך לגלוש בחופשיות: כל מה שאתם צריכים לדעת על חוק הפורנו

לכתבה המלאה

אחרי תיקונים רבים ושינויים בנוסח חוק הפורנו, החוק אושר היום (ד') לקריאה ראשונה. "עדיין אין פתרון לגבי איך כל אחד מהלקוחות יודע ומכריע לגבי הסינון, נדון על זה בקריאה השנייה והשלישית. ההצעה כרגע כל תוכנת סינון מקומית ולא רשתית, ויש לוודא שהתוכנה אכן הותקנה", אמר יו"ר הוועדה, חבר הכנסת זוהר. כלומר, כבר לא מדובר בחסימה או צנזורה ברמת התשתית, אלא בתוכנה שיתקינו על גבי המחשב והיא תסנן את התכנים הפוגעניים. יהיה מעניין לראות, באם החוק יעבור, כיצד התוכנה תעבוד על גבי הסמארטפונים השונים.

כבר לא 60 מיליון שקלים אלא 50 מיליון שקלים שיפרסו למשך עשור

כבר בעבר הזכרנו וציינו כי כיום ספקיות רבות מציעות אופציה לסינון תכנים פוגעניים וניתן להצטרף לשירותים הללו בחינם. אלא שחבר הכנסת זוהר ומועלם, מתעקשים לבזבז כסף מיותר למטרה שגם הפעם, ניתן לעקוף אותה בצורה קלה ופשוטה. גם התוכנה שתתוקן על המחשבים או הסמארטפון, לא תחסום תכנים פורנוגרפיים שיעברו בטלגרם או בווטסאפ. את החוק החדש, תיקצבו ב-5 מיליון שקלים לשנה למשך עשור שלם, כלומר החוק המיותר, יעלה לציבור 50 מיליון שקלים בפריסה לעשר שנים. " אני אדבר עם שר האוצר ואבקש את הסיוע, אני יודע ששר האוצר מחוייב לעניין הזה", הוסיף זוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully