וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשמוע מוזיקה כמו באולפן: כך תשפרו את חווית ההאזנה בשירותי הסטרימינג

3.1.2019 / 9:25

מבחר עצום, מחירים זהים והבדלים זניחים: שירותי המוזיקה מציעים לנו גישה למבחר אינסופי של אלבומים ורובם מציעים מחירים זהים. אולם ישנו הבדל שעשוי לשנות את הבחירה שלכם בשירותי המוזיקה: איכות המוזיקה. כך תאזינו למוזיקה כמו באולפן

אישה מקשיבה למוזיקה. ShutterStock
בלחיצת כפתור תוכלו לשמוע מוזיקה טוב יותר בספוטיפיי ודיזר./ShutterStock

שנת 2018 הייתה שנת הסטרימינג: ספוטיפיי ודיזר השיקו את שירותיהן בישראל והביאו בשורה משמעותית לצרכן הישראלי שעד כה נאלץ להשתמש בשירותים כמו יוטיוב או אפל מיוזיק שמספקת תמיכה חלקית במכשירי האנדרואיד. שירותי המוזיקה מציעים מבחר אינסופי של מוזיקה עם מיליוני אלבומים והיתרון הגדול שהם לומדים את טעם המשתמש ועל בסיס הידע שצברו, יודעים להתאים את המוזיקה שהוא עשוי לאהוב. עוד הם מציעים ממשק נוח, שמירה של המוזיקה על גבי הסמארטפון והאזנה למוזיקה גם כשהמסך כבוי.

ספוטיפיי, דיזר ואפל מיוזיוק הודות להטבות בחברת פרטנר עם מנוי חינם לחצי שנה, הן השולטות כיום בשוק ושתיהן מציעות מגוון עצום של מוזיקה. עלות המנוי זהה ועבור 20 שקלים בחודש, תקבלו גישה לספריית שירים כמעט ואינסופית, עם אפשרות לדלג בין שירים ולהוריד אותם להשמעה ללא חיבור לאינטרנט. ספוטיפיי כבר משרתת מעל ל-180 מיליון משתמשים, מתוכם כ-83 מיליון משלמים עבור שירות הפרימיום. לעומתה, דיזר לא מאפשרת להשתמש בשירות בחינם והיא משרתת כ-14 מיליון מנויים ברחבי העולם, כשבישראל המספר עומד על מעל ל-40 אלף מנויים.

ספוטיפיי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מיליוני רשימות השמעה - הכל במרחק חיפוש ולחיצה למעקב./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

דבר חשוב בשירותי המוזיקה שקובע לצד המבחר העצום, הוא גם איכות השמע, או יותר נכון כמות המידע המועברת אלינו במוזיקה והיא נמדדת בקילובייט לשנייה. ככל ששירותי המוזיקה מאפשרים לנו לשמוע מוזיקה שקצב ההעברה שלה גבוה יותר, איכות השמע שנקבל תהיה טובה יותר. בספוטיפיי למשל נוכל לקבל איכות שמע הנמדדת ב-320 קילובייט לשנייה, שזו הרמה המינמלית בקרב שירותי המוזיקה הפופולריים. דיזר לעומת זאת, מציעים גם מסלול בשם HiFi, בו קצב העברת הנתונים בשמע גבוה באופן ניכר מזה שבספוטיפיי - מעל ל-1,000 קילובייט לשנייה. התוצאה היא איכות שמע טובה יותר, שמתקרבת יותר לאיכות הקובץ המופק באולפן ההקלטה של האמנים.

השינויים בין השירותים אינם מסתיימים פה וממשיכים גם לאיכות האזנה למוזיקה: ספוטיפיי, דיזר ואפל מיוזיק אמנם מציעות איכות סאונד של 320 קילו-ביט, אך דיזר מציעה למנויים גם מסלול HiFi הכולל גישה לאיכות האזנה של 1,000 קילו-ביט ומעלה עבור שירים מסוימים. מדובר באיכות גבוהה באופן ניכר בזו המוצעת בספוטיפיי, ולעומת דיזר, לה דווקא אין היענות לנושא, לפחות כרגע. בשנה האחרונה צפו שמועות כי ספוטיפיי עתידה להשיק בקרוב מסלול כזה משלה, אך טרם ראינו לכך רמיזה או הוכחה מצד החברה המפעילה את השירות. במידה ותרצו לבדוק שאתם באמת מוגדרים על איכות השמע הגבוהה ביותר, התהליך פשוט למדי ואורך רק כמה שניות.

עוד בנושא:
שירותי הסטרימינג ספוטיפיי ודיזר במבצע: שקל אחד לשלושה חודשים
מייל מזויף נשלח בשם ספוטיפיי ומאפשר להאקרים להשתלט על החשבון שלכם
יש לכם מנוי בספוטיפיי? הכירו את האתר שיספר לכם מי אתם לפי סגנון המוזיקה שאתם שומעים
מכוונים לשלוט בעולם הסטרימינג: ביקרנו במשרדים של דיזר בצרפת

עוד באותו נושא

ספוטיפיי מסכמת את 2018 עם השירים המושמעים ביותר בישראל ובעולם

לכתבה המלאה

כך תאזינו לאיכות השמע הגבוהה ביותר

באופן מפתיע, איכות השמע בהגדרות ברירת המחדל של סופטיפיי היא לא הגבוהה ביותר, בעיקר משיקולים של צריכת אינטרנט, אך למזלנו היא מאפשרת לשנות את זה. משתמשי הפרימיום של השירות יוכלו לקבוע בעצמם באיזו איכות שמע ירצו להאזין והתהליך לשנות זאת הוא מאוד פשוט. כדי לשפר את איכות השמע בספוטיפיי, היכנסו בסמארטפון לספריית המוזיקה שלכם, לחצו על אייקון גלגל השיניים שבחלקו העליון של המסך ולאחר מכן הגיעו לאזור איכות השמע. שם תוכלו לבחור בין איכות נורמלית של 96 קילו-ביט, איכות גבוהה של 160 קילו-ביט או איכות הכי טובה של 320 קילו-ביט. עוד תוכלו להגדיר שם את איכות ההורדה של השירים, ועל מנת שתוכלו לשמוע באיכות הטובה ביותר, אנו ממליצים להשתמש בהגדרת "Very High", אם כי תרצו לשים לב, שכן היא תופסת יותר נפח אחסון.

ספוטיפיי איכות סאונד שמע. צילום מסך
אפשרויות איכות השמע בספוטיפיי/צילום מסך

כדי לשנות את איכות המוזיקה דרך המחשב, היכנסו ללשונית הצמודה לשם שלכם בצדו העליון של המסך ולאחר מכן לחצו על Settings. תחת קטגוריית "Music Quality" סמנו את האפשרות "High Quality Streaming". שימו לב שהאופציה זמינה כאמור, רק למשתמשי הפרימיום של השירות, אלו שמשלמים מדי חודש 20 שקלים עבור ספוטיפיי.

דיזר איכות סאונד שמע. צילום מסך
אפשרויות איכות השמע בדיזר/צילום מסך

במידה ואתם משתמשים בדיזר, היכנסו לאפליקציה בסמארטפון ולחצו על "My Music". לאחר מכן לחצו על "Settings" ואז על הגדרות האודיו "Audio Settings", שם תוכלו לבחור בין הרמות השונות של איכות הסאונד. שימו לב שככל שתעלו את איכות הסאונד יותר, כך תנצלו יותר משטח האחסון בסמארטפון שלכם וכן את חבילת הגלישה, שכן איכות גבוהה יותר דורשת תעבורה גבוהה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully