וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות: פייסבוק תגביר את שקיפות המודעות הפוליטיות

28.1.2019 / 15:52

המועמדים לבחירות פעילים ברשתות החברתיות ומשקיעים סכומי עתק בנוכחות בפייסבוק וחלקם גם מפעיל לכאורה "בוטים" המשפיעים על השיח ברשת. לקראת הבחירות, משיקה פייסבוק כלי חדש שיגביר את שקיפות המודעות הפוליטיות כלפי הגולשים

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

הבחירות לכנסת ה-21 יתקיימו בעוד מספר חודשים, וכמו בכל מערכת בחירות שהתקיימה בעולם בשנים האחרונות, גם בישראל המועמדים פעילים בשיח ברשתות החברתיות. חלק לא מבוטל מהמתמודדים מפעילים לכאורה "בוטים" המשפיעים על השיח לטובתם. פייסבוק פעלה רבות בשנים האחרונות על מנת לתקן את התדמית שלה ולצמצם את פרסומי חדשות הכזב, וכעת משיקה כלי חדש לבחירות הישראליות, שיגביר את שקיפות המודעות הפוליטיות כלפי הגולשים. "יושרה במערכת הבחירות ומתן ביטוי לאנשים בתהליך הפוליטי עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו", נמסר מדוברות פייסבוק.

לטענת הרשת החברתית, הכלים החדשים יאפשרו לגולשים לבדוק את השקיפות של המודעות הפוליטיות על מנת לסייע במניעת התערבות של גורמים זרים בבחירות הקרובות בישראל. עוד הכלים יהפכו את הפרסום בפייסבוק, בתקווה, לשקוף יותר עבור המשתמשים. "במהלך השנתיים האחרונות, שיפרנו את היכולת לזהות ולהסיר חשבונות מזויפים ולהגביר את השקיפות של מודעות ופרסומות, כמו גם לשבש את פעילותם של שחקנים רעים בפלטפורמה ולאפשר לציבור הבוחרים לבצע החלטה מושכלת ולהיות מעורבים בבחירות", הוסיפו.

פייסבוק מארק צוקרברג. ShutterStock
פייסבוק משיקה כלים חדשים להגברת השקיפות במודעות הפוליטיות./ShutterStock

הכלים הללו מחייבים את המפרסמים לקבל הרשאה לרכישת מודעות לבחירות. כלומר, פייסבוק תאשר באופן ידני את המפרסמים בבחירות, על מנת לוודא שאינם מנצלים לרעה את הפלטפורמה. כמו כן, הם יספקו למשתמשים יותר מידע לגבי מודעות הקשורות למערכת הבחירות. פייסבוק תאחסן את המודעות הללו בספריה פתוחה לציבור, שניתן יהיה לערוך בה חיפוש, למשך שבע שנים. הרשת החברתית תספק לגולשים מידע כמו טווח המחירים ששולם על מודעה מסוימת וכן מידע דמוגרפי על האנשים שאליהם הגיעה המודעה.

כבר עכשיו ניתן לבקר בכל עמוד פייסבוק ולראות את כל המודעות שיוצאות ממנו - גם אם הן אינן מכוונות אליכם באופן אישי. עוד יוכלו המשתמשים לקבל מידע נוסף לגבי העמוד, כמו שמותיו הקודמים והתאריך שבו נוצר. שקיפות זו שופכת אור חדש על הליך הפרסום בפייסבוק ומטילה יותר אחריות על המפרסמים ובעצם על הרשת החברתית כולה. המהלכים הללו נעשים, כאמור, כחלק ממאמציה של פייסבוק לגלות ולהסיר פעילות זדונית מהפלטפורמה, במיוחד לאחר הפרשות האחרונות המאשימות את החברה בסיוע לכאורה בהטיית הבחירות האמריקניות.

עוד באותו נושא

הבחירות הגיעו ואיתם גם הסמסים המטרידים: כך תחסמו את הודעות הסקרים

לכתבה המלאה
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
מארק צוקרברג מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון./רויטרס

כמו כן, במהלך השנתיים האחרונות, פיתחה פייסבוק טכנולוגיה חדשה וכן מערכות המבוססות על בינה מלאכותית לצורך גילוי ומניעה של שימוש לרעה בפלטפורמה. עוד שכרה החברה אלפי אנשים עם מטרה אחת בלבד - להגן על האבטחה בפלטפורמה. דרך אותם מאמצים, פייסבוק הגבירה את היעילות בגילוי והסתרתם של גולשים המשתמשים בפלטפורמה לרעה. "פייסבוק כולה מקדישה זמן, אנרגיה ומשאבים ניכרים למאבק בשחקנים שליליים ולהגברת השקיפות ובה בעת פועלת לסייע לאנשים להשמיע את קולם בתהליך הדמוקרטי", אמרה קייטי הרבת', מנהלת מחלקת הפוליטיקה הגלובלית וקשרי ממשל בפייסבוק. "העבודה שלנו לקראת מערכות בחירות אינה מסתיימת לעולם. כשמדובר בשחקנים שליליים, אנו פועלים ללא הרף כדי להקדים תרופה למכה. הגברת השקיפות בפרסום של מודעות פוליטיות מהווה חלק חשוב במאמץ זה", הוסיפה.

אם הטיית הבחירות באמצעות שימוש ברשתות חברתיות נשמע לכם מוכר, במיוחד בהקשר של פיסבוק, זה כי יש לחברה היסטוריה ארוכה עם הנושא. הדוגמה הטובה ביותר היא פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", שלמעשה נחשבת למפורסמת והמדוברת ביותר. רבים זוכרים את הפרשה בתור דליפת הענק שחשפה את פרטיהם של כ-87 מיליון משתמשים, מתוכם כ-47 אלף ישראלים. אלא שהמידע שהודלף גם סייע לכאורה להטיית הבחירות האמריקניות שזיכו את המפלגה הרפובליקנית וטראמפ בנשיאות. המידע שהודלף אף הגיע לכאורה גם לקמפיין הברקזיט ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. תפקודה של חברת כריית הנתונים בקמפיינים הללו הינו נושא לחקירות פליליות ממושכות, הן בארצות הברית והן בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully