וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיסמה שלכם דלפה? התוסף לדפדפן שיגיד האם חשבון המייל שלכם נפרץ

6.2.2019 / 12:35

דליפות של מידע אישי ופריצות אבטחה כבר הפכו לסוג של שגרה בשנים האחרונות. כתובות אימייל, סיסמאות ומידע אישי - מדובר בפרטים שמאחוריהם עומד המידע האישי ביותר עלינו. כך תבדקו האם כתובת האימייל והסיסמה שלכם הודלפו לרשת

האקר פורץ למחשב. ShutterStock
פריצות ודליפות מידע אישי כבר הפכו לשגרה בעולם הטכנולוגיה./ShutterStock

פייסבוק, גוגל והענקיות הגדולות מפשלות לעיתים תכופות עם אופן שמירת המידע האישי שלנו. לא פעם אנו זוכים לשמוע על רשתות חברתיות וחברות שמשתמשות במידע האישי שצברו עלינו, על מנת למכור לנו פרסומות ולהרוויח כסף על חשבוננו. מדובר במעין מחיר שאנחנו משלמים: השירות חינמי, אבל אנחנו המוצר. אחד מהדברים הפרטיים ביותר שמחזיקים השירותים הללו, זהו חשבון המייל והסיסמה. מספיק שהאקר ישים את ידו על פרטי המייל או הפייסבוק ומשם הוא יכול לגשת לשירותים נוספים.

בשנים האחרונות דיווחנו על פריצות ענק לענקיות התוכנה והחומרה, שבמהלכן נחשפו פרטי ההתחברות של מאות מיליוני משתמשים, לרבות כתובות אימייל וסיסמאות. כך לדוגמה בשנת 2013 נגנב מחברת הענק אדובי קובץ בגודל כמה גיגות בלבד שהכיל 152 מיליון משתמשים והמידע שהיה בו היווה את המקור לאחת מהפריצות הגדולות בהיסטוריה. מבדיקה שנערכה לאחר מכן, גילו חוקרי סייבר כי אדובי לא הצפינה את הסיסמאות בצורה טובה, ולכן כשהמידע הודלף, אדובי התבקשה להזהיר משתמשים להחליף את הסיסמאות שלהם באופן מיידי.

GMAIL. ShutterStock
ג'ימייל הינו רק אחד מהשירותים שהפעיל אימות דו שלבי כדי לשפר את האבטחה./ShutterStock

גם היום, במיוחד היום, המודעות לאותן תקיפות עלתה פי כמה רמות ורוב השירותים המכילים מידע אישי, פייסבוק וגוגל ביניהם, שילבו מנגנונים של אימות דו שלבי. כלומר, בעת ההתחברות, השירות יבקש אמצי זיהוי נוסף מלבד כתובת האימייל והסיסמה. נוסף לכך, בעקבות ההדלפות בשנים האחרונות, אתרים מיוחדים הוקמו לצורך בדיקה אם הפרטיים האישיים שלנו הודלפו. גם גוגל התייחסה לכך והשיקה השבוע תוסף חדש לכרום שעובר על הסיסמאות השמורות ובודק האם הן הודלפו. במידה וקיבלתם תשובה חיובית, כדאי שתשקלו להחליף את הסיסמאות שלכם במהירות האפשרית.

כך תבדקו אם הפרטים שלכם דלפו

גוגל השיקה השבוע כלי משלה לבדיקה האם הסיסמה שלכם הודלפה באחת מפריצות הענק שאירעו בשנים האחרונות. התוסף זמין כבר עכשיו להורדה דרך החנות המקוונת של דפדפן החברה, כרום. החברה טוענת שבמאגר שלה 4 מיליארד סיסמאות שנפגעו כתוצאה מאותן פריצות. על פי הנתונים הללו, יש סיכוי גבוה שלפחות אחת מהסיסמאות שלכם הודלפו בשלב כזה או אחר. לאחר הורדת ההרחבה, בכל פעם שתיכנסו לאתר בו הסיסמה שלכם נמצאת בסיכון, ההרחבה תתריע על כך בחלונית אדומה ותבקש מכם להחליף אותה.

עוד באותו נושא

מיליוני שקלים מפריצות: האקרים משתלטים על חשבונות הווטסאפ

לכתבה המלאה
הרחבה כרום בדיקת סיסמאות. גוגל, אתר רשמי
ההרחבה החדשה של גוגל תאפשר לכם לבדוק אם הסיסמה שלכם דלפה לרשת/אתר רשמי, גוגל

במידה ואינכם משתמשים בדפדפן כרום, תשמחו לדעת שיש דרך נוספת לבדוק אם הפרטים שלכם דלפו באחת מפריצות האבטחה בשנים האחרונות. האתר HaveIBeenPawned מאפשר לכם להזין כתובת מייל והוא בתמורה מציג אם המייל הודלף. עוד האתר מציג בדיוק באילו מדליפות המידע המייל הופיע וכן הסבר קצר על ההדלפה עצמה ומה גרם לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully