וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד מלאנוקס: נביא עוד פעילויות לישראל, הייצור ישאר בארץ

11.3.2019 / 17:58

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל חברת מלאנוקס שנרכשה על ידי חברת Nvidia בסכום של 6.9 מיליארד דולר אמר כי האקזיט יטיב עם הציבור הישראלי שמחזיק בכ-15% מהחברה. על פי ההערכה, וולדמן ירוויח בעסקה כחצי מיליארד דולר, העובדים יקבלו 125 דולר למניה

צילום: ערוץ 13, עריכה: טל רזניק

לאחר שחברת Nvidia ומלאנוקס הישראלית, הודיעו היום (שני) כי הגיעו להסכם רכישה שבו חברת Nvidia תרכוש את כל מניות החברה בסכום כולל של 6.9 מיליארד דולרים, אמר איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס כי "חתמנו על חוזה היום לפנות בוקר, היה לנו לילה מאוד מעניין. שתי מועצות המנהלים הסכימו על העסקה לפנות לבוקר. חתמנו על הסכמים, יצאה הודעה לעיתונות ואנחנו בעתיד נקבל אישור של בעלי המניות עבור המיזוג הזה. זה דבר שיקח לנו מספר חודשים ואחר כך תהיה את התקופה של בין אישור בעלי המניות לאישור רגולוטורי".

לדברי וולדמן, "אנחנו רואים לנכון להשאיר את מלאנוקס ואת הקבוצה בתור ישות חצי עצמאית שתעבוד מפה מהארץ, עם הובלה עסקית וגם טכנולוגית. אנחנו נמשיך בכל קווי המוצרים של מלאנוקס ולמעשה רוב האנשים שעובדים במלאנוקס. ישארו באותו הכיסא, אותו המשרד, אותם המנהלים והצוותים. הם ימשיכו לעשות את זה בצורה יותר טובה עם אבני בניין ויכולות, טכנולוגיות טובות יותר ממה שיש לנו היום".

משרדי מלאנוקס ביקנעם. רויטרס
משרדי מלאנוקס/רויטרס

וולדמן הוסיף כי "העוצמה שיש ל-nvidia לא רק הטכנולוגית אלא גם העסקית, תביא למלאנוקס ולעובדים יכולות נוספות שעד היום היה לנו קשה להגיע אליהם ובסך הכל המיזוג מאוד חיובי. אם מסתכלים מבחינה כלכלית, ללא שום סינרגיות, ללא שום צמצומים, המיזוג הזה הופך לרווחי כבר מהיום הראשון. מלאנוקס מוסיפה לרווחיות של nvidia כי מלאנוקס עצמה היא מאוד רווחית. למעשה אנחנו אמורים להגדיל את הרווח הגולמי של nvidia. אנחנו מצפים לראות איך התהליך הזה יתכנס".

לדברי מייסד מלאנוקס, לציבור הישראלי יש יותר מ-15% מהחברה. "יש הרבה גופים מוסדיים שמחזיקים את מלאנוקס ואני חושב שהציבור הישראלי מאוד יהנה מהרכישה. יש הרבה אנשים פרטיים שמחזיקים. עשרות אחוזים מוחזקים בידי הציבור הישראלי ומוסדות. לא צריך להיות בבורסה בתל אביב כדי שהגופים הישראלים ישקיעו בחברה".

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand. לפני כשלוש שנים, החברה רכשה את איזיצ'יפ הישראלית תמורת 811 מיליון דולר. אותה עסקה הכניסה את מלאנוקס לתחום המעבדים, כשבשנה שעברה, זכינו לראות את המוצר הראשון שפותח כתוצאה משילוב הטכנולוגיות של שתי החברות. החברה הרוכשת, אנבידיה, מוכרת יותר לצרכנים מתעשיית הגיימינג, שכן אחראית על המעבדים הגרפיים המובילים בעולם. מוצריה של החברה כוללים רכיבי בינה מלאכותית ופונים, מלבד תעשיית הגיימינג, לתעשיות הרכבים האוטונומיים, דאטה סנטר, שוק הקריפטו ועוד. רכישת מלאנוקס צפויה להיות העסקה הגדולה של Nvidia בשנים האחרונות.

עוד באותו נושא

אחד מהאקזיטים הגדולים בישראל: Nvidia רכשה את מלאנוקס הישראלית ב-6.9 מיליארד דולר

לכתבה המלאה
מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן. מייקי לוי, אתר רשמי
וולדמן/אתר רשמי, מייקי לוי

וולדמן ציין כי "העובדים ירוויחו הרבה מאוד כסף. יקבלו 125 דולר למניה, לעובדים יש אחוז מאוד יפה של החברה. לדעתי מעל שבעה אחוז בידי העובדים והם יקבלו הרבה מאוד כסף. זה מאוד טוב. אנחנו חושבים שמעבר לזה, nvidia כדי לשמר את העובדים, היא תמשיך להעניק מניות מוגבלות לעובדים. המחויבות שלנו, למעשה כשאתה מסתכל על הרכישה, זו לא רכישה של בניינים אלא אנשים. כשאתה עושה רכישה כזאת, אתה מחוייב לשמירה של אנשים. זה אומר גם תגמול נכון. ל-nvidia יש תוכניות והכוח אדם הכין תוכניות שימור אנשים בחברה המאוחדת. אני חושב שהחבר'ה של מלאנוקס יהנו מזה גם כלכלית, אישית ומקצועית".

מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן. מייקי לוי, אתר רשמי
וולדמן/אתר רשמי, מייקי לוי
  • עוד באותו נושא:
  • מלאנוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully